۱ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
آغاز برداشت باقلا از مزارع شهرستان پل‌دختر

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر از آغاز کار برداشت محصول باقلا از سطح 406 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان خبرداد.

اسما اسماعیل پور،، فرخ نوری در گفت و گو با خبرنگارخبرآنلاین درپلدختر اظهار داشت: پیش بینی می شود میانگین برداشت این محصول در هر هکتار پنج تن باشد که از این سطح ،میزان دو هزار تن باقلا در شهرستان پلدختر برداشت شود .

فرخ نوری با بیان این که سال گذشته سطح زیر کشت محصول باقلا در شهرستان پلدختر400 هکتار بوده است ،افزود: امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته حداقل 50 درصد کاهش تولید محصول باقلا در شهرستان پلدختر داشته باشیم .

وی گفت: علت این کاهش تولید با توجه به خسارت وارده به مزارع شهرستان است که توسط کارشناسان در حال بررسی است .

نوری افزود: دو هزار نفر در امر کاشت ،داشت و برداشت محصول باقلا در سطح شهرستان پلدختر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت می باشند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر گفت: این محصول در سال های گذشته علاوه بر تامین بازار داخلی شهرستان به اغلب شهرهای همجوار و استان های تهران و مجاور صادر می شد.

وی ارقام کشت شده این محصول را شاخ بزی و سرازیری عنوان کرد و افزود:باقلا در روستاهای چم گز ، جلوگیر ، طالقانی ، رنگین بان ، چم مهر ، هلوش، چالکل ، باغ گل گل و غیره کشت شده است .

نوری گفت:کشت باقلا هر سال با شروع فصل پاییزدر نیمه دوم مهرماه آغاز می شود و برداشت این محصول از اواسط فروردین ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر با بیان این که محصول تولیدی توسط دلالان و واسطه ها خریداری و بازار های مصرف عرصه می شود افزود: نبود مراکز خرید تضمینی محصول ، میدان میوه و تره بار و وجود دلالان و واسطه ها از جمله مشکلات تولید کنندگان محصول باقلا شهرستان پلدختر به شمار می رود .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =