ایرنا نوشت: رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه تفاوتی بین زندانیان در رای دادن نیست، گفت: همه زندانیان با شناسنامه می توانند رای دهند.

اصغر جهانگیر در پاسخ به این سوال که آیا زندانیان هم می توانند در انتخابات شرکت کنند یا نه، گفت: مانند سال های گذشته در همه زندان های کشور انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی و میاندوره ای مجلس برگزار می شود و آن دسته از زندانیانی که شناسنامه به همراه دارند در یک محیط آزاد می توانند رای بدهند.
وی ادامه داد:‌ با وجود اینکه ملاقات ها در زمان خاصی انجام می شود اما به زندانیان این اجازه داده شده تا با خانواده هایشان ارتباط بگیرند و آنها شناسنامه زندانی را با خود به زندان بیاورند.

جهانگیر که آیا زندانیان سیاسی یا انفرادی هم حق رای دارند، گفت: هیچ تفاوتی بین زندانیان نیست و هر زندانی در اختیار سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به شرط داشتن شناسنامه می تواند رای بدهد.

حضور در پای صندوق های رای، وظیفه شرعی و ملی است

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با دعوت به مردم در پای صندوق های رای گفت: از آنجایی که انتخابات در ایران مظهر حاکمیت مردم سالاری دینی است، هر رایی که هر فردی در صندوق می ریزد، علاوه بر وظیفه شرعی، وظیفه ملی خود را انجام می دهد.

وی افزود:‌ برای رقم زدن چهار سال آینده کشور چاره ای جز حضور در انتخابات نداریم و اگر به آینده خود و فرزندان خود دل بسته ایم و می خواهیم راه روشنی را برای آینده آنان ترسیم کنیم باید در این انتخابات شرکت کنیم.

رئیس سازمان زندان ها با تاکید بر رای دادن در ساعات اولیه گفت:‌ جزو اولین نفراتی خواهم بود که پای صندوق های رای حاضر می شوم.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا(جمعه 29 اردیبهشت ماه) برگزار می شود.

حسن روحانی، سیدمصطفی هاشمی طبا، سیدابراهیم رئیسی و سیدمصطفی میرسلیم نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =