ایرنا نوشت: آخرین خیمه تحصن کنندگان در مرکز کابل، پایتخت افغانستان پس از گذشت حدود دو هفته با مداخله نیروهای واکنش سریع که یک کشته و 4 زخمی برجا گذاشت، جمع آوری شد و این نیروها با خودروهای زرهی هنوز در میدان «شیرپور» حضور دارند.

 یکی از تحصن کنندگان که خواست نامش فاش نشود، روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در کابل گفت که نیروهای امنیتی ساعت 11شامگاه دوشنبه به تحصن کنندگان هجوم آوردند و با ضرب و شتم آنان، چادر تحصن را جمع کردند.

وی افزود: در درگیری میان تحصن کنندگان و نظامیان افغان، یک تن از تحصن کنندگان کشته و 4 تن زخمی شدند و ماموران 5 تن تحصن کنندگان را با خود بردند.

در شرایطی تحصن معترضان به ناامنی ها با یک کشته به پایان رسید که مقامات دولتی وعده داده بودند که عاملان تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان روز جمعه 12 خرداد را شناسائی و مجازات کنند.
این تحصن کننده گفت که ساعت 4 بامداد سه شنبه ماموران شهرداری در محل حضور یافتند و تمامی خیابان ها را شستشو دادند و آثار درگیری ها را به طور کامل محو کردند.

نیروهای امنیتی حاضر در محل از پاسخ به خبرنگاران در باره جزئیات درگیری های دیشب خودداری کردند.

خبرنگار ایرنا گزارش داد که کارگران شهرداری و نیروهای واکنش سریع پلیس کابل به جای تحصن کنندگان در محل حضور دارند و کانتینرها که برای مسدود شدن راه های منتهی به محل تجمع معترضان استقرار یافته بود، پابرجاست.
تحصن کنندگان هنوز واکنشی در مقابل این هجوم نیروهای واکنش سریع نشان نداده اند، اما پیشتر گفته بودند که تا زمان دستیابی به خواسته های خود عقب نشینی نخواهند کرد.

آخرین چادر تحصن کنندگان یک روز پس از آن جمع شد که «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان، به مردم وعده داد که خیابان های مسدود شده را باز خواهد کرد.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت و حزب «جمعیت اسلامی» افغانستان به عنوان بزرگترین حزب حاضر در عرصه قدرت سیاسی این کشور از خواسته های تحصن کنندگان، از جمله برکناری مسئولان بلندپایه دستگاه های امنیتی، حمایت کرده بودند.

تحصن معترضان پس از کشته شدن 6 تن از تظاهرکنندگان روز جمعه دوازدهم خرداد در اعتراض به گسترش ناامنی ها در کابل شکل گرفت و به 7 نقطه شهر گسترش یافت، اما با میانجی گری هیات منتخب نمایندگان مجلس، چادرهای تحصن در شمال، جنوب و شرق کابل جمع آوری شد و تنها چادر مرکزی در میدان «شیرپور» در حدود 500 متری کاخ ریاست جمهوری باقی مانده بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =