ایرنا نوشت: هیات اتحادیه اروپا در اقلیم با صدور بیانیه ای با تاکید بر مبارزه با داعش و گفت وگو بین اربیل و بغداد اعلام کرد که شرایط برای برگزاری همه پرسی در منطقه اقلیم مناسب نیست.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، براساس این بیانیه که امروز (پنجشنبه) بعد از دیدار هیات اتحادیه اروپا با «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق صادر شد آمده است: اتحادیه اروپا خواهان عدم تغییر اولویت ها از مبارزه با داعش به موضوع های دیگر بوده و نباید محور موضوع از مبارزه با تروریسم به تنش های داخلی سوق داده شود.
هیات اتحادیه اروپا تصریح کرد که موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق نیاز به مذاکرات و گفت وگوی جدی بین دولت اقلیم کردستان عراق و بغداد دارد و زمان برای برگزاری همه پرسی مناسب نیست.
نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات بین اربیل و بغداد اعلام کرد دو طرف نیاز جدی به گفت وگو درخصوص آینده روابط با همدیگر و حل مشکلات دارند.
بارزانی در این دیدار درباره همه پرسی نیز تاکید کرد: همه پرسی اراده مردم کردستان عراق برای تعیین آینده سیاسی خود بوده و این امر به هیچ وجه سبب تغییر اولویت دولت اقلیم از مبارزه با داعش و تروریسم به سایر موضوعات نخواهد شد.
این در حالی است که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در نشستی با شماری از احزاب کرد عراقی، 25 سپتامبر سال جاری را زمان برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق اعلام و به این منظور دستورات لازم را خطاب به کمیسیون برگزاری انتخابات صادر کرد.
همه پرسی در اقلیم کردستان عراق با مخالفت های شدید بین المللی روبه رو شده است در سطح داخلی نیز با مخالفت شماری از احزاب عمده کرد عراقی روبرو شده و آن را ابزاری سیاسی در دستان حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق می دانند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =