دعوای تلگرام و دولت روسیه بالا گرفت/ تهدید به فیلتر تلگرام جدی شد

رگولاتور روس مدیران تلگرام را به نقض قوانین این کشورمتهم کرده و تهدید کردند این اپلیکیشن را در روسیه مسدود می‌کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، مقامات سازمان دولتی Roskomnadzor  می‌گویند اگر تلگرام اطلاعات مورد نظر دولت روسیه را ندهد این برنامه را در روسیه فیلتر می‌کنند.

روس‌ها می‌خواهند کنترل تلگرام را در اختیار بگیرند و الکساندر ژاروف رئیس Roskomnadzor  در نامه‌ای خطاب به مدیران تلگرام تهدید کرد که فرصت‌شان رو به اتمام است و باید هر چه سریع‌تر اطلاعات لازم را به دولت روسیه بدهند.

اما پاول دوروف، در صفحه شخصی خود در VKontakte پاسخ داد تاکنون تلگرام در هیچ کشوری مسدود نشده است و اگر روسیه این کار را انجام دهد، باعث می‌شود تا اطلاعات کاربران روس در اختیار غربی‌ها قرار گیرد.

وی افزود کاربران مجبور می‌شوند از واتس اپ و وایبر استفاده کنند، در حالی که سرورهای کلود این کمپانی‌ها در امریکا است و بدین ترتیب دولت روسیه با فیلتر کردن تلگرام باعث می‌شود دیتای کاربران روس‌ در اختیار غربی‌ها قرار گیرد.

سال گذشته دولت روسیه به نقل از مقامات اطلاعاتی اعلام کرد کنترل کامل دیتای در حال انتقال روی تلگرام را در دست گرفته و ارتباط امن آن را هک کرده است. اما حالا با اظهارات جدید مقامات رگولاتوری در روسیه معلوم می‌شود این خبر تنها یک بلوف بوده است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =