مهر نوشت:با کاهش دمای هوا در روزهای اخیر و خنک تر شدن هوا در بسیاری از نقاط کشور پیک مصرف برق نیز روند کاهشی را دنبال کرده و در روز گذشته به ۴۸ هزار و ۲۲۴ مگاوات رسید.

با کاهش دمای هوا در روزهای اخیر و خنک‌تر شدن هوا در بسیاری از نقاط کشور پیک مصرف برق نیز روند کاهشی را دنبال کرده و در روز گذشته به ۴۸ هزار و ۲۲۴ مگاوات رسید. گرچه این روند نسبت به روز جمعه با افزایش حدود ۵ هزار مگاواتی روبرو بوده، اما به صورت کلی می‌توان گفت پیک مصرف برق در تداوم بیشتر روزهای هفته گذشته که پیک به بیش از ۵۰ هزار مگاوات رسیده بود، روند کاهشی داشته است.

گزارش‌های هواشناسی حاکی از آن است که در روزهای آتی نیز روند افزایش دما تداوم یافته و ما شاهد روند رو به ازایش مصرف برق در روزهای آتی باشیم. با این حال کل مبادلات برق در روز گذشته برابر با یک هزار ئو ۹۶۳ مگاوات بوده که از این میزان یک هزار و ۴۲۵ مگاوات صادر و ۵۳۸ مگاوات برق وارد شده است.

میزان ذخیره نیروگاهی نیز در این روز با کاهش محسوس بیش از ۲۸۰۰ مگاواتی نسبت به روز گذشته روبرو شد و به یک هزار و ۹۱۴ مگاوات رسید. گفتنی است، مصرف برق صنایع در روز گذشته نیز برابر با ۴ هزار ۲۰۰ مگاوات بوده است.

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =