برای کارگاه تابستانی تربیت راهنمای گفت‌وگو ثبت‌نام کنید

کانون گفت‌وگوی موسسه امام موسی صدر، هفتمین دوره تربیت راهنمای گفت‌وگو را در شهریور ماه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، با استقبال مخاطبان پس از تکمیل ظرفیت و برگزاری دوره ششم کارگاه تربیت راهنما در تیرماه، دوره هفتم این کارگاه در تابستان امسال برگزار می‌شود.

اولین کارگاه مربوط به هفتمین دوره تربیت راهنمای گفت‌وگو در شهریور ماه برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این دوره پس از گذراندن سه کارگاه در بازه زمانی مختلف و انجام پروژۀ پایانی، گواهی پایان دوره دریافت کرده و به جمع راهنمایان کانون گفت‌وگو می‌پیوندند.

کارگاه اول دوره هفتم در تاریخ های ۱۶،۱۷،۲۳،۲۴ شهریور۱۳۹۶ برگزار می شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کارگاه، می‌توانند با شماره‌های 88494162-021 و 09385186765 تماس بگیرند.

درباره دوره تربیت راهنمای گفت و گو

هدف از برگزاری این دوره، پرورش راهنمای گفت‌وگو است و تلاش بر آن است تا شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها در آینده برگزارکنندۀ کارگاه های گفت‌وگو باشند.

در اين کارگاه‌ها، محورهای شناخت گفت‌وگو به صورت تفصيلی و کاربردی، برای پرورش راهنمای گفت‌وگو به تجربه در می‌آید. این سه محور به شرح زیر است:

۱- تمرین گفت و گو
یکی از اصول کارگاه گفت و گو ایجاد فضای امن برای شرکت کنندگان است که در آن بتوانند به تمرین گفت و گوو بپردازند و مهارت های محوری گفت و گو را مورد استفاده قرار دهند. باهم گفت و گو کنند و گفت و گوی انجام شده را مورد بازنگری و بررسی قرار دهند.

۲- خود سازی راهنما
مهمترین کار راهنمایان گفت و گو آشنایی آنها نسبت به طرز تفکر خود، پیش داوری های خود و قضاوت های خودشان است. هر چه آگاهی نسبت به نوع برداشت و محدودیت های خودشان بالا برود کیفیت حضورشان که نگهبان روند گفت و گو است بالاتر می رود و بهتر می شود.
کلید فهم این پویایی در آن نهفته است که راهنما personal mastry خود را پرورش دهد به این معنا که نوعی توانایی در خود ایجاد کند که نه تنها به روند تفکر توجه کند بلکه ناظر خود نیز باشد و حضوری داشته باشد که در خدمت عمق بخشیدن به مهارت ها باشد.

۳- فضای کارگاه
نوع و روش کار و امکانات یاد گیری به نسبت تفاوت سازمان‌ها، گروه‌ها و نوع شخصیت شرکت کنندگانی که تمرین گفت و گو می کنند متفاوت می شود. برای این کار در مورد وسایل و نوع فعالیت هایی که راهنما قرار است آنجام دهد صحبت و تمرین می شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =