ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در تماس تلفنی با همتای پاکستانی خود برای تبریک سالروز استقلال پاکستان، از وی برای سفر به واشنگتن برای انجام مشورت هایی در خصوص روابط دوجانبه و موضوع های منطقه ای دعوت کرد.

تماس رکس 'تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا با 'خواجه محمد آصف' همتای پاکستانی خود، یکی از مهمترین تماس های میان دو کشور از زمان تشکیل دولت جدید در آمریکا به ریاست دونالد ترامپ محسوب می شود.

بر اساس گزارش رسانه های رسمی دولت پاکستان، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این تماس تلفنی ضمن ابراز خرسندی از تماس رکس تیلرسون، متقابلا از وی برای دعوت به اسلام آباد دعوت کرد که مورد پذیرش وی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان در این تماس تلفنی با بیان اینکه اسلام آباد متعهد به حفظ روابط حیاتی خود با آمریکا است، بر ضرورت ایجاد روابط پویا بین دو کشور بر اساس اعتماد و احترام متقابل تاکید کرد.

اعتماد متقابل، یکی از مهم ترین حلقه های مفقوده در روابط آمریکا و پاکستان در سال های اخیر بوده و آمریکایی ها همواره نسبت به صداقت پاکستان به ویژه در زمینه مبارزه با ترویسم با چشم تردید نگاه کرده اند.

خواجه آصف در خصوص مسئله افغانستان نیز گفت که در صورت ایجاد صلح در افغانستان، پاکستان بیشترین سود را از این امنیت خواهد بود زیرا پیشرفت و توسعه اقتصادی پاکستان، در گرو یک افغانستان امن است.
وی تاکید کرد که پاکستان آمادگی دارد تا پس از مشخص شدن سیاست های جدید آمریکا در خصوص افغانستان، در مسیر این سیاست ها با واشنگتن همکاری کند.

اگرچه در هفته ها و ماه های گذشته هیات هایی بین واشنگتن و اسلام آباد رفت و آمد کرده اند اما این نخست بار است که آمریکا در سطح وزیر امور خارجه با پاکستان تماس برقرار می کند.

حدود دو هفته پیش خانم آلیس ولز نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان به اسلام آباد سفر کرده بود و حدود یک ماه پیش نیز سناتور جان مک کین در راس هیاتی از نمایندگان کنگره آمریکا سفری به پاکستان داشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =