پرتاب موفق موشک فالکون ۹ برای رساندن ۳ تن تجهیزات به ایستگاه فضایی

شرکت "اسپیس‌ایکس" موفق شد با استفاده از موشک فالکون 9 کپسول فضایی دراگون را که محتوی تجهیزات و وسایل مورد نیاز ایستگاه فضایی بین‌المللی بود به فضا پرتاب کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این پرتاب که از پایگاه "کندی"(Kennedy) واقع در کیپ کاناورال فلوریدا انجام شد، دوازدهمین ماموریت رساندن تجهیزات به ایستگاه فضایی با استفاده از کپسول "دراگون"(Dragon) بود.

بخش پیشران این موشک قابل بازیابی موسوم به "First stage" پس از خروج از جو و جدا شدن کپسول دراگون سفر خود به سمت زمین را آغاز کرده و با موفقیت در جایگاه مشخص شده در پایگاه کندی به زمین نشست.

کپسول فضایی دراگون در این پرتاب حدود سه تن تجهیزات، مواد مورد نیاز و مواد غذایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

محتویات کپسول دراگون که 6.6 متر ارتفاع و حدود چهار متر قطر دارد عبارتند از: آب، غذا، پوشاک، لوازم شخصی، دانه‌های سبزیجات، شناساگر اشعه کیهانی، لوازم آزمایشگاهی برای تحقیقات در رابطه با بیماری پارکینسون و بیماری‌های ریه، تجهیزات فنی و تعمیراتی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی و 20 موش‌ آزمایشگاهی که برای بیش از 250 برنامه تحقیقاتی و آزمایش علمی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این پرتاب به صورت زنده از تلویزیون ناسا پخش شد و عده‌ای نیز با حضور در بخش تماشاگران پایگاه کندی از نزدیک شاهد پرتاب فالکون 9 به فضا بودند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =