خانه ملت نوشت: عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود،گفت: دراین نشست سوال نمایندگان از وزیر دادگستری مطرح شد.

یحیی کمالی پور در تشریح نشست امروز صبح (سه شنبه 16 مهر) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،گفت: درنشست امروز سوالات 3 نفر از نمایندگان از وزیردادگستری درخصوص مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به سوال نادرقاضی پور نماینده مردم ارومیه از وزیر دادگستری درخصوص بودجه شوراهای اختلاف، افزود: بودجه شوراهای حل اختلاف باید به شکل 100 درصد صرف پرسنل این نهاد شود، این درحالی است که در حال حاضر به هر کارمند شورای حل اختلاف 200 هزار تومان پرداخت می شود؛ اما درقانون حداقل حقوق مصوب قانون کار پیش بینی شده است.

کمالی پور با اشاره به اینکه قاضی پور از پاسخ وزیر دادگستری قانع نشد، گفت: همچنین فاطمه حسینی نماینده تهران نیز درخصوص علت تشکیل نشدن پلیس اطفال سوالی را مطرح کرد، در قانون ایین دادرسی کیفری تشکیل پلیس اطفال مصوب شده اما تاکنون اجرایی نشده است؛ وزیر درپاسخ به این سوال تاکید کرد قوه قضاییه باید درخصوص پلیس اطفال لایحه تنظیم کند که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، درباره سوال حسن کامران در واکنش به تعطیلی قلیان سراها در برخی استان های کشور، تصریح کرد: نماینده اصفهان در مجلس تاکید داشت که اگر به دنبال تعطیلی قلیان سراها هستیم، باید این موضوع در تمامی استان های کشور اجرایی شود؛ وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال گفت که تیمی را به استان اصفهان اعزام می کند تا با رایزنی با دادستان این استان موضوع را بررسی کند.

42235

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =