حجت الاسلام مصباحی مقدم در مصاحبه با روزنامه شرق در باره دیدار دیروز چندعضو جامعه روحانیت مبارز با رئیس جمهور گفت:ایشان هم اظهار تمایل کردند که حتما جلسات جامعه روحانیت مبارز در حضور ایشان تشکیل شود؛ چون از نظر امنیتی ملاحظاتی هست و باید تدابیری صورت گیرد.

 سخنگوي جامعه روحانيت مبارز، در واكنش به اينكه آيا اين ديدار در راستاي بازگرداندن روحاني به جامعه روحانيت بوده يا خير، گفت: «در حاشيه ديدار به اين مسئله هم اشاره شد؛ ولي اين‌طور نبود كه ديدار ما با چنين هدفي صورت گرفته باشد. ».

مصباحي‌مقدم در پاسخ به اين سؤال كه شركت‌نکردن روحاني در جلسات جامعه روحانيت مربوط به پيش از رياست‌جمهوري اوست؛ پس قاعدتا موانع ديگري در كار بوده كه حسن روحاني مدت‌هاست در جلسات شركت نمي‌كند،  گفت: «بله ايشان از مدت‌ها قبل در جلسات حاضر نمي‌شدند؛ ولي برخلاف آقاي ناطق‌نوري، آقاي روحاني هيچ‌وقت نمي‌گفتند كه اصلا ديگر در جلسات شركت نمي‌كنند و بنايشان بر نيامدن نبود. در مواردي هم كه با ايشان در اين مدت ديدار داشتيم، اظهار تمايل مي‌كردند كه حضور پيدا كنند؛ اما شرايط اقتضا نمي‌كرد».

مصباحي‌مقدم در ادامه افزود: «هدف ما از اين ديدار اظهار تبريك به مناسبت پيروزي ايشان در انتخابات رياست‌جمهوري بود. مي‌خواستيم زودتر اين ديدار انجام شود كه ميسر نشده بود؛ تا‌جايي‌كه شبيه اين ديدار را بعد از پيروزي ايشان در انتخابات يازدهم هم داشتيم، هم قبل داشتيم».

او در پاسخ به اين سؤال كه آيا حسن روحاني گلايه نكرد كه چرا در انتخابات رياست‌جمهوري جامعه روحانيت مبارز به جاي حمايت از او از ابراهيم رئيسي حمايت كرد، گفت: «نخير، گلايه‌اي نكردند».

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =