شهردار تهران یکی از راه‌های ممکن برای کاهش ترافیک درشهر تهران را ، گران شدن یا بالابردن هزینه‌های استفاده از خودروی شخصی خواند.

به گزارش‌ خبرآنلاین، حل معضل ترافیک تهران، مساله‌ای‌ست که طی سال‌های اخیر، ذهن مدیران شهری را به خود درگیر کرده‌است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد تهران بیش از ظرفیت خود خودرو دارد و در این میان انگشت اتهام به سمت خودروهای شخصی و تک‌سرنشین است.

علاوه بر این گروهی نیز عدم توسعه مطلوب حمل‌ونقل عمومی را دلیلی بر استفاده شهروندان از خودروهای شخصی می‌خوانند و عدم موفقیت طرح‌هایی چون طرح ترافیک و زوج‌وفرد را نیز برهمین اساس تحلیل می‌کنند.

امروز اما شهردار تهران یکی از راه‌های ممکن برای کاهش ترافیک درشهر تهران را ، گران شدن یا بالابردن هزینه‌های استفاده از خودروی شخصی خواند. (اینجا بخوانید)

به نظر شما بالابردن هزینه استفاده از خودروی شخصی، منجر به کاهش ترافیک تهران می‌شود؟

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما در میان بگذارید

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 137
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    اره باید هزینه استفاده از خودروی شخصی را بالا برد
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      البته به شرطی که جناب شهردار تضمین بدهند که درآمد ناشی از این طرح صرف توسعه حمل و نقل عمومی بشه و نه خرید املاک نجومی جهت کارگران مظلوم شهرداری
    • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      تا وقتی که به جای حل مسئله،دنبال پاک کردن صورت مسئله ایم چیزی درست نمیشه.حمل و نقل عمومی درست کنن کسی ماشین بیرون نمیاره.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      شهرستانی ها رو از تهران بفرستید شهرشون خواهید دید هم اجاره خونه در تهران نصف می شه هم گرانی ها می خوابه هم آلودگی هوا و ترافیک رفع می شه هم بی فرهنگی از بین می ره اینها فقط تقاضای زیادی و گراین ایجاد کردند
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      153 2
      البته جناب شهردار به شرکت های اتوبوسرانی خصوصی نظارت کند که هر از هر اتوبوس آشغالی رو در خطوط استفاده نکنن و بعد قیمت اتوبوس را سال به سال اضافه میکنن ، و کیفیت اتوبوس ها سال به سال بدتر نمونه اش خط فلکه سوم تهرانپارس مطهری
    • بی نام EE ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      224 3
      شهرداری 130 هزارتا کارمند داره که حداقل نصفشون با خودرو شخصی سرکار میرن و قطعا زمین مال خودشونه و پارکینگ اختصاصی دارن. چرا از خودتون شروع نمی کنید آقای نجفی؟
    • بی نام EE ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      77 3
      شهرداری 130 هزارتا کارمند داره که حداقل نصفشون با خودرو شخصی سرکار میرن و قطعا زمین مال خودشونه و پارکینگ اختصاصی دارن. چرا از خودتون شروع نمی کنید آقای نجفی
    • امید A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      اون آقایی که گفته شهرستانی ها از تهران بفرستن بیرون، منم موافقم ولی چند شرط اول اینکه تمام شهروندان رو بر اساس محل تولد پدر و جدشون هم بررسی کنن اون وقت جمعیت شهر به 100 هزار نفر می رسه دوم اینکه تمام امکانات شهری رو هم از تهران ببرن شهرستان مثل دانشگاه و بیمارستان و ... که تا الان به صورت ناعدلانه بوده سوم هم اینکه تهرانی هارو راه ندن شهرستان مثلا شمال چهارم اینکه اینکه یک ریال از بودجه نفت به تهران ندن و زیاد هست از این شرطها...
    • امید A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      آقای بی نام 13:17 به کدوم فرهنگ اشاره داری؟ این شهری که شما نام میبری هیچ آثار باستانی نداره که قدمتش به 300 سال برسه حالا آقا محمد خان قاجار یک تصمیمی گرفته و یک دهات رو کرده پایتخت حاضری همه امکانات بیت المال هم باهاش بره همون دهات رو پس بدن بهتون؟
    • سرخ IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      دوستى فرمودند كه شهرستانى ها از تهران بروند تا شهر خلوت و تميز و با فرهنگ شود اين اظهار نظرها چه ميزان تفرقه برانگيز و نفرت بر انگيز است... خوب دوست عزيز، اگر اينطور باشد كه همه استان هاى حاشيه اى حق دارند جدايي طلب بشوند... مثلا خوزستانى ها به خوزستان برگردند اما پول نفت را به تهران ندهند.. آنوقت در شهر خلوت تميز بافرهنگ چه مي كنيد؟ يا معادن كرمان و صنايع غزايي اذربايجان و فولاد اصفهان و ...؟
    • س IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      87 0
      تجربه نشون داده این طرح ها فقط برای چاپیدن جیب مردم و فشار به مردم عادی هست و هیچوقت برای منظور اصلی طرحی شکل نگرفته. تنها مشکل شهرداری پوله. پول بده هرکاری دوست داری بکن اصلا آدم بکش فقط به شرطی که جیب مسئولین رو پر بکنی اشکال نداره
    • شهرستانی A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      58 11
      منم موافقم. کردستان مال کردستانی‌ها. خوزستان مال خوزستانی‌ها. بوشهر مال بوشهری ها. سیستان برا سیستانی‌ها. آذربایجان برا آذربایجانی‌ها. شمال برای مازنی‌ها . گیلک‌ها. چی از این بهتر. طوری میگه شهرستانی‌ها رو بفرستید شهر شون انگار ما عاشق چشم و ابرو تهرانی ها هستیم. ما هم از خدامونه بریم شهرمون جدا و مستقل زندگی کنیم. بدبخت حتی آب تهرانم از استان‌های دیگه تأمین میشه.
    • شهرستانی A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      10 1
      نه آقا امید. ایشون منظورشون اینکه پول معادن شهرستانی‌ها خوبه. پول نفت شهرستانی‌ها خوبه. آب شهر تهران که از سدهای شهرستان‌ها تامین میشه خوبه. اما خودشون خوب نیستن. این آقا فکر کرده ما عاشق چشم و ابروی تهرانی ها هستیم. به خدا ما هم دوس داریم مستقل شیم و پای هیچ تهرانی به شهرامون نرسه.
    • دلسوز A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      4 0
      مگر با افزایش قیمت حاملهای انرژی بارها و بارها این اتفاق افتاده که دوباره بدین گونه شود. تنها راه حل رفع این مشکل اول تجهیز واقعی ناوگان مسافربری شهری به بهترین و کاملترین امکانات است و سپس سرویسدهی بموقع و سریع.در غیر این صورت با این اقدامات و به صورت موقت بخشی از کسری بودجه شهرداری جبران وپس از آن دوباره با شرایطی بدتر از الان مواجه می شویم.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      26 0
      به هيچ عنوان من خودم ميخوام از حمل ونقل عمومي استفاده كنم ولي وقتي به طور مثال در يك خط مترو بايد نيم ساعت منتظر بموني خوب منصرف ميشم وتو رو خدا به حال مردم رحم كنين
    • تحلیلگر امور مربوطه IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      10 1
      دوست عزیز بی نام 13:17:44 که فرمودید شهرستانی ها رو بفرستید برن شهرشون. شکی در این مساله نیست که هستند شهرستانی هایی که وضعیت فرهنگی مناسبی ندارن. همانطور که زیادند تهرانی هایی که متاسفانه از نعمت فرهنگ بی بهره هستند. اینطور در یک کاسه قرار دادن آدم ها کار درستی نیست. مشاغل و تخصص های بسیاری هستند که شهرستانی های عزیز عهده دار هستند. به عنوان نمونه بسیاری از پزشکان زبردستی که در تهران مشغول به فعالیت هستند شهرستانی هستند و ... . بسیاری از شهرستانی ها با مهاجرت به تهران چرخ علم و اقتصاد و ... رو به حرکت درآوردن اما برخی از تهرانی ها چه؟ من که فقط یاد ترافیک جاده ها در تعطیلات و قلیان و ... می افتم
    • سهیلا A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      5 2
      شما نظر دهید آیا در ۳۰ سال گذشته بالا بردن هزینه های استفاده از خودرو شخصی باعث کاهش ترافیک شده ؟
    • منیر شفیعی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      3 0
      ترافیک به همان روشی که سنگینش کردند باید سبک شود. زمانی که آقای احمدی نژاد دستور برداشتن سرویس ادارات دولتی را دادند، مشکل ترافیک گره بزرگی خورد. برای حل مشکل ترافیک باید نه تنها ادارات دولتی موظف به استفاده از سرویس ایاب و ذهاب بشوند، بلکه شرکتهای خصوصی با تعداد مشخصی مثلاً بالای 20 یا 50 نفر پرسنل باید موظف به برقراری سرویس بشوند. به این ترتیب هم هزینه های شخصی و مصرف بنزین کاهش می یابد و هم مشکل ترافیک حل می شود. تصور کنید بجای 6 الی 7 ماشین، یک ون کار ایاب و ذهاب کارمندان را انجام دهد. از سوی دیگر، روابط عمومی ادارات دولتی باید پاسخگو و فعال باشند. در اغلب موارد برای پرسیدن یک سوال باید مکرراً از یک سوی شهر به سوی دیگر بروید که خیلی راحت امکان پاسخگویی تلفنی وجود دارد.
    • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      4 1
      اینکه یه دوستی گفته شهرستانی ها برن شهرشون تهران درست میشه انگار به بعضی ها فشار اومده دوست عزیز جوش نزن همه انسانیم ، من خودم به شخصه حاضر بودم تهران همون دهات 300 سال پیشی که شما میگی بود اما آرامش داشتم و ازین همه شلوغی و بی فرهنگی به دور بودم.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    216 6
    به شرطی که در کنار آن حمل و نقل عمومی در دسترس و سریع باشد. در غیر اینصورت این هزینه بر رنج شهروندان می افزاید و آن ها چاره ای جز تحمل هزینه ها تدارند. در کنار آن فرهنگ سازی و کاهش تقاضای سفر هم لازم است
    • بوئين زهرا RO ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      58 0
      كار به جايي ميرسه كه علاوه بر فروختن هوا براي ساخت و ساز ، كار فروش استنشاق هوا هم توسط اينان به مرحله عمل خواهد رسيد و براي ثانيه به ثانيه زنده بودن در تهران بايد پول پرداخت كني تحت عناوين مختلف
    • م.ط IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      15 15
      تنها راه چاره یه زلزله 8 ریشتریه و بازسازی این شهر بی اصول
    • بی نام RO ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      0 0
      به نظرم فرهنگ سازي اولويت داره بر هر طرح ديگه اي، و نبايد در كنار ساير طرح ها بلكه به عنوان اولين و مهمترين قدم باشه. بسياري از مشكلات ترافيك و الودگي به علت پايين بودن فرهنگ رانندگي درست، نداشتن فرهنگ استفاده و حفاظت از حمل و نقل عمومي، نبودن حس مسئوليت پذيري در قبال اموال عمومي و هوا و غيره، بي توجهي به هشدارهايي درباره معاينه فني، عدم رعايت حقوق ساير مردم و نداشتن حوصله و گذشت و تحمل، و كلي مورد ديگه مربوط به فرهنگ هست
  • حمید IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    167 7
    اگر واقعا وسایل نقلیه عمومی به حد کافی وجود داشته باشد بلی. اما با این وضع اصلا امکان ندارد و فقط باعث افزایش تورم می شود.
    • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      34 0
      هم تکثر وسائط نقلیه عمومی و هم پوشش مسیرهای مهم بسیاری که نه دسترسی خوبی به اتوبوس و مترو دارند و نه حتی خطوط تاکسیرانی به آنها سرویس میدهد
    • بی نام EE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      55 0
      فقط تاکسی و آژانس گرون میشه چون اقدامات حالت شعار داره. اگه واگن مترو و اتوبوس در فاصله های کوتاه و با ظرفیت خالی و در تمام مسیرها وجود داشته باشه مردم ترجیح میدن از حمل و نقل عمومی استفاده کنند که با بودجه و سرعت عمل شهرداری در حد خواب و خیال باقی میمونه.
  • رضا A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    152 3
    به شرط اینکه مسئولان برای خود و اقوام کارت تردد ارزان صادر نکنن. مثل کارت تردد طرح ترافیک که هرکی‌ پرتی داره، یکی‌ دستشه
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    علت استفاده شهروندان از خودروی شخصی نقص حمل و نقل عمومیه. مگه یه آدم چقدر اعصاب داره که 20 تا 40 دقیقه منتظر بمونه تو ایستگاه اتوبوس که آخرش به زور سوار بشه و فقط مواظب باشه از فشار جمعیت خفه نشه. مترو که دیگه بدتر. ضمن اینکه شواهد نشون می ده هر اتوبوس فرسوده به اندازه ی 1000 تا ماشین هوا رو آلوده می کنه. به نظرم اتوبوس ها جمع بشن وضعیت هوای تهران خیلی بهتر میشه حتی اگه ترافیک بیشتر بشه.
    • بی نام US ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      38 9
      من هم با شما موافقم عامل اصلی ترافیک اتوبوسها هستند . چون عریض هستند و مدت توقف هم زیاده مثال اون رگهای خون هست که اگه همه گلبولها یک اندازه نباشند جریان خون هم قطع میشه..
    • بی نام RO ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      50 3
      بیشتر ترافیک تهران دلیل تکنیکی داره نه تعداد ماشینها...دور برگردانها عامل بیشتر ترافیکها هستند ..وقتی به جای ساخت پل درو برگردان ساخته بشه در هر روز دهها هزار خودرو مجبورند حدود هزار و پانصد متر را بی دلیل درو بزنند و اگر این رقم در تعداد ماشینها ضرب شود میبینیم در هر دور برگردان در روز حدود پنج هزار لیتر بنزین مصرف میشود و در تهران حدود هزار دور برگردان اصلی داریم که در روز پنج میلیون لیتر از سی و پنج میلیون لیتر بنزین مصرفی تهران در دور برگردانها دود میشه وسم میشه میره تو ریه و جان مردم...رضایی محقق شهرسازی
  • محمود IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    91 48
    کاملا ایده درستیه ... می تونه کل تهران تو ساعات اوج ترافیک طرح باشه و اگر کسی خواست با ماشین تردد کنه طرح بخره ... این هزینه البته صرف بشه برای مترو و حمل و نقل عمومی ... بیایم باور کنیم که غلطه با ماشین هر روز بریم سر کار اونم از این ور شهر به اونور ...
    • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      2 2
      اونوقت با چی از اینور شهر بریم اونور شهر.....خانومها ساعت 7 شب تو این ناامنی چطوری خودشون رو برسونن خونه
  • بی نام GB ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    69 7
    بدون جایگزین خیر جا نمی‌شود . . .
    • بی نام EE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      45 0
      اول باید مترو و اتوبوس در تمام مسیرها با ظرفیت خالی قرار بدید ،بعد اگه استفاده نکردن جریمه کنید.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    47 25
    گران کردن استفاده از خودرو شخصی در دنیا به صورت های مختلفی انجام میشود و قطعا تاثیر مثبت بر کاهش ترافیک دارد. بعضی مثل طرح ترافیک و زوج وفرد در تهران اجرا شده و راههای دیگر مثل گران کردن پارک حاشیه خیابان، گران کردن بنزین، جریمه های سنگین برای تخلف در معابر پر تردد، هم در این جهت کارساز است. خود من از موقعی که دوربین های زوج و فرد راه افتاد و چند بار جریمه شدم دیدم خودرو آوردن صرف نمیکند.
  • حسین IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    53 41
    این نظریه ها قبلا ازمایشش رو پس داده و پاسخ یقینا " خیر " است راه حل کاهش جمعیت تهران هست که عملا امکانپذیر نیست و بطور کلی یعنی این معضل هیچ راه حلی نداره و به همین خاطر روز روز شاهد مرگ تهران هستیم
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    88 1
    کاهش ترافیک یک راه حل بیشتر ندارد توسعه حمل و نقل عمومی بصورت صحیح افزایش هزینه استفاده از خودروی شخصی تاثیر معنی داری در حل ترافیک نخواهد داشت کسی که مجبور است ساعت معینی به مقصدی برسد و حمل و نقل عمومی نتواند کارش را راه بیندازد مجبور است تاکید میکنم مجبور است از وسیله شخصی استفاده کند حالا با هر هزینه ای
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    53 1
    این موضوع قبلا هم تجربه شده با بالا رفتن قیمت بنزین یا سهمیه شدن بنزین که هیچ فرقی عاید نشد فقط در کوتاه مدت مصرف بنزین کمتر شد ولی در میان مدت و بلند مدت افزایش مصرف بنزین سبب شد پس مطمئنن این طرح از همین الان شکست خورده هست بهترین کار افزایش و بالا بردن کیفیت و سرعت حمل نقل بخش عمومی هست که در کل ایران هم فرسوده شده هم به نسبت افزایش شهر نشینی توسعه نیافته هست.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    55 8
    بالابردن هزینه یعنی ظلم بر مردم نتیجتاً در ترافیک هم هیچ فرقی نخواهد کرد
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    58 3
    به شرط گسترش سيستم حمل و نقل عمومي و ارتقاء سطح خدماتش موافقم. اما در وضعيت فعلي كه ملت از سروكول هم بالا مي رند تا سوار اتوبوس يا مترو بشند ؛ افزايش هزينه استفاده از خودروهاي شخصي كاملن بي انصافيه
    • بی نام EE ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      4 1
      مترو بحدی شلوغه که بارها دستمالی شدم. وقتی زن ایرانی راحتی نداره حمل و نقل عمومی چه ارزشی داره.
  • آخانی A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    54 3
    1. اضافه شدن هزینه استفاده از خودرو به شرطی به کاهش ترافیک می انجامد که به موازات آن امکانات حمل و نقل عمومی گسترش یابد. شهرداری هم باید هم سهم معابر را برای اتوبوس افزایش دهد و هم سیستم حمل و نقل عمومی را به صورت شبکه ای درآورد. 2. دو راهکار جدی که باید به آن توجه کرد اختصاص مالیات حمل و نقل عمومی به قیمت بنزین است. اگر در تهران به ازای هر لیتر بنزین که مصرف می شود 500 تومان برای گسترش حمل و نقل عمومی صرف شود بعد از 4 سال بودجه لازم برای توسعه حمل و نقل فراهم می شود و پولی که مردم می دهند مجدد به خود آنها برگشت داده می شد. 3. عوارض خودرو باید بر اساس کیلومتر ماشین محاسبه شود. مثلا کسی که در سال فقط 1000 کیلومتر می رود با کسی که 100000 کیلومتر می رود نباید عوارض برابر بپردازند.
  • بی نام CN ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    44 0
    نه برای اینکه ما به ازایی مناسب در حمل و نقل عمومی وجود نداره
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    62 0
    هر وقت گران كردن نان باعث شد دورريز و اصراف نان كم بشه اينم جواب ميده. به جاي حذف صورت مساله بايد اينقدر فضاي استفاده مترو و اتوبوس و.. رو راحت كنند كه همه راغب باشند از اونها استفاده كنند. نه اينكه نگران جيب و فشرده شدن و ... باشيم همين الان هم استفاده از خودروي شخصي گرون تموم ميشه بيمههزينه هاي ساليانه تعمير و نگهداري لاستيك و روغن و... ولي تا وقتي كه توي مترو و امثالهم راحت نيستيم مطمئن باشيد اوضاع همينه و بدتر هم ميشه .
    • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      7 0
      دقیقا همین اتفاق افتاد
  • بی نام DE ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    49 0
    اول فاصله ی قطار های مترو رو سه دقیقیه بکنید به جای الان که بعضی جاها تو خط هفت 45 دقیقس. بعدا این راه حل ها مفید میشه
  • میلاد حمیدی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    12 35
    باید هزینه استفاده از خودرو بالا باشد و چیزهایی مانند عوارض تردد و طرح های دایمی ترافیک و محدودیت تردد هر خودرو در هفته مثلا دو روز در هفته لحاظ شود. هزینه داشتن خودرو نباید بالا باشد چون نتیجه نمی دهد زیرا فرد می گوید هزینه داشتن خودرو را می دهم پس باید استفاده کنم. ولی اگر هزینه تردد خودرو و عوارض سنگین باشد و جریمه برای استفاده بیش از حد از خودرو در نظر گرفته شود جوابگو خواهد بود.
    • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      25 6
      مطمئن باشيد اگه پيشنهاد مورد نظر شما انجام بشه فقط دودش به چشم قشر ضعيف ميره. افراد متمكن همين الانش هم ميتونن با خريد طرح تردد كنند. خودرو سازها هم مسلما فروششون كم ميشه
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      8 11
      تمامی پلاک خودروهای صادر شده از سال 1390 به بعد باید کان لم یکن گردد و مجددا پس از کنترل اسناد هویتی و انطباق شماره پلاک درخواستی با محل تولد فرد پلاک جدید صادر شود که اینچنین یقینا کدهای پلاک تهران حداکثر تا کد66 محدود میشود و نیازی به 10و20و30و...نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    17 11
    متاسفانه با این طرح کسانی که به این شورا رای دادند نظرشان بر می گردند و تا بیست سال بعد هم به قدرت بر نمی گردند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    36 1
    خودرو نباید گران شود. ایران در بین همه کشورهای دنیا در زمینه قیمت ناعادلانه خودرو مقام اول را دارد.
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    30 2
    اگر فروش ارم طرح ترافیک با حدود 5 میلیون تومان تاثیر داشت این هم تاثیر داره اینطوری فقط موتور اضافه میکنید که آلودگیش بیشتره . تجربه همینو نشون میده و شهر هم ظرفیت اضافی برای موتور جدید نداره. به جاش تقاطع های هم سطح رو از بین ببرید. پلیس کمی آموزش ببینه بیخودی راه بندون ایجاد نکنه. تا میشه راه های موازی و شبکه ای درست بشه به مرور. سوخت سالم بشه که تو راه بندون دو سه ماشینه نشه شیشه رو کشید پایین یا تو خیابون حرکت کرد. همینا رو ده سال پیش هم میشد کلی الان جلو بودیم.
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    10 21
    صد در صد
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    33 3
    مرعشی شهردار پشت پرده ، قبلا گفته بود باید تهران اونقدر گرون بشه تا خلوت بشه، ملت کم کم میفهمن که این طرز فکر اصولی این گروهه.گرون کن بدون امکانات.
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      13 1
      آخه اینجوری که اول خود ایشان و وابستگان باید برگردند زادگاهشون
    • بی نام DE ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      8 5
      از همه جای کشور بیشتر امکانات دارید، وقتی هم که خلوت شود امکاناتش اتوماتیک برای کسانی که مانده اند بیشتر می شود.
  • محسن A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    21 0
    اگر دولت و وزارت راه و شهر سازي به وظايف خود در قبال توسعه زير ساخت ها ، راهها ، جاده ها عمل كردن و به تناسب توسعه زير ساختها فعاليت كردن بله مردم هم حق دارن هزينه ها رو پرداخت كنند.اما شما نگاه كن ببين كدوم جاده و خيابون ايجاد شده و يا خيابانهاي قديمي طرح تعريض در اونها اجرا شده و دولت فكري به حال كاهش ترافيك كرده اون وقت شما دنبال دريافت هزينه از مردم باشيد.هر روز خدا مردم بايد شاهد گزارش راديد پيام بابت ترافيك اتوبان كرج باشند اما دريغ از اينكه فكري به حال رفع مشكل اون كرده باشند.مردم به اندازه كافي هزينه روزانه خودشون رو دارن ميدن.
  • علی A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    36 0
    به هر حال در کشورهای توسعه یافته ای که شهر هایی شبیه ساختار تهران دارند، طراحی شهری بیشتر برای پیاده ها صورت میگیرد تا سواره ها. در کشوری مثل سنگاپور هزینه داشتن اتومبیل، پارک کردن و همچنین ورود به مرکز شهر بسیار گران است و این باعث نبود ترافیک در متراکم ترین شهر دنیا میشود. منتهی آنها بهترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان را هم دارند که بدون این گران کردن هزینه اتومبیل داشتن کمکی نمیکند که باعث بیشتر شدن شکاف طبقاتی که جناب شهردار از آن گله میکنند میشود. به نظر من اتوبان ساختن هم مثل ساختن پل طبقاتی صدر اشتباه است و باعث متراکم تر شدن ترافیک در بزرگراه ها میشود.
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      9 0
      سنگاپور کشوری جهان اولی است در مقایسه اوضاع ، هم سطحی و مشابه بودن امکانات و شرایط عمومی اجتماعی جغرافیایی و جمعیتی را می بایست در نظر داشت.
  • نوری A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    20 0
    با سلام: با توجه به مطالب عنوان شده توسط آقای نجفی شهردار تهران که بصورت خلاصه در مقاله شماره 4242 خبر آنلاین آورده شده هدف شهردار محترم از بالابردن هزینه استفاده از خودروی شخصی در تهران نه بمنظور کاهش ترافیک بلکه ایجاد منبع درآمد برای شهرداری می باشد. با افول درآمد شهرداری از محل عوارض ساخت وساز عوارض نقل و انتقال فروش تراکم فسادگسترده در شهرداری ها و 68 هزار پرسنل بنظر می رسد شهردار محترم بیشتر به فکر تامین منبع درآمد برای شهرداری می باشد. عنوان حذف یا کاهش ترافیک در این خصوص بهانه ایی بیشتر نیست.
  • محمد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    15 0
    زمانی مسولان می تونند مشکلی را حل کنند که خودشان درگیر این مشکل باشند. لازمه که مسولان در ساعات اوج از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا متوجه عمق فاجعه در این بخش باشند. اول از همه خود مدیران باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
    • بی نام RO ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      10 0
      احسنت.مدیران که چه عرض کنم کارمندان رده بالا هم راننده دارند.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 12
    مشکل من که نیست،تهرانیها خودشون میدونن.کمک خواستید بگید در خدمتیم.به هر حال نمیشه که خدا و خرما رو با هم بخواید،امکانات و ... کنارش معضلاتی هم داره.
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    12 1
    ببینید دوستان منطقا و عرفا و شرعا اینکه هزینه های زندگی در تهران برای همه به یک میزان افزایش یابد حقیقتا ظلمی عظیم در حق متولدین تهران است؛ راهکار اصلح همانا گرانسازی مهاجرت به پایتخت و نتیجتا ترغیب مردم برای سکونت در زادگاه خود و حتی متمایل شدن جمعیت فعلی ساکن در تهران به مهاجرت معکوس میباشد.تهران با زیرساخت ها و پتانسیل های زیست محیطی فعلی خود برای سکونت حداکثر 4 میلیون نفر جای مناسبی است نه بیشتر
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    23 0
    مگه طرح ترافیک جواب داده بود که زوج و فرد هم اضافه شد؟ مگه گران شدن 4 برابری و 7 برابری بنزین تاثیری بر ترافیک داشت که عوارض تردد تاثیر داشته باشه؟ این کارها فقط و فقط برای تامین هزینه های شهرداری و نیروی انتظامیه و هیچ تاثیری بر زندگی مردم ندارند. این حرفها هم برای گول زدن من و شماست.
  • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    15 0
    طرح در ظاهر منطقی و کارشناسیه ولی در بحث اجرا در مکانی مثل تهران بیشتربه کابوس میمونه.چطور میخواهید هزینه مصرف خودرو رو بالا ببرید وقتی هزینه اش همینطوری به شدت بالاست و با همین هزینه هم مردم کماکان استفاده میکنن؟قیمت خودرو که از ابتدا5 برابر قیمت واقعیه ولی باز مردم میخرن.بنزین هم قیمت آزاده باز میزنن.نگهداری هم هزینه بره باز پرداخت میکنن.لابد میخواین بازم بنزین رو گرون کنید یا مثلا بیمه رو افزایش بدید یا مالیات ببندین که در نهایت موجب افزایش قیمت حمل و نقل عمومی میشه و باز استفاده از خوردو شخصی به صرفه تر میشه.وقتی میتونید اینکار رو بکنید که مترو خلوت و در همه نقاط باشه.اتوبوس تو ترافیک نمونه.تاکسی قیمتش منطقی باشه واز همه مهمتر علت سفر درون شهری که اکثرا بابت رفت و آمد به محل کاره رفع بشه
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    8 2
    این طرح بد نیست تو ساعتهای پیک ترافیک امتخانی تست بشه جواب داد اجراش کنن و پارتی بازی هم این وسط نکنن برای از ما بهترون. و گرنه روراست نبودن با مردم عایدی نداره که هیچ ضرر هم داره و باعث لج و لجبازی میشه طوریکه سوار بر ماشین فاصله با ماشین روبرو دو متر بلد نیستیم درست گاز بدیم و پرفشار حرکت کرده و هی استپ ترمز چرا چون تو ترافیک موندیم و همه اینها مصرف زیاد و اعصاب خرد کنی داره. بعد یه موتوری با هشت برابرآلودگی بیشتر میماله به ماشین و در میره و اجازه نفس کشیدن رو از شهر میگیره.
  • محمد اشتری IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    8 0
    باسلام، در شرایط جاری و عدم کارایی شبکه حمل نقل عمومی با سخت تر شدن استفاده از خودرو شخصی قطعا بخشی از جامعه به ضرورت به سمت حمل و نقل عمومی خواهد رفت و فشار بیشتری بر این بخش اعمال می شود و متعاقبا جمعیت بیشتر با این شرایط به سمت خودرو شخصی و حتی موتور سلیکت روی خواهد آورد، از طرف دیگر تجربه نشان داده اعمال فشار همواره نتیجه نا مناسب می دهد و لذا باید با اصلاج شبکه عمومی و توسعه مطلوب آن و با اجرای سیاست تشویقی این حرکت را باید به فرهنگ تبدیل شود تا ضمن سهلوت در استفاده آسایش شهروندان فراهم شود.
  • بی نام DE ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    13 4
    در آلمان با ۸۰ میلیون جمعیت ۴۰ میلیون خودرو وجود داره که صاحبانش به دلیل گرانی بنزین و جای پارک ترجیح می دهند بیشتر با وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه جابه جا شوند.
  • علی.س IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    12 0
    برای رفع معضل ترافیک یکی از راهها اینه ولی خوب مسئولین همیشه ساده ترین و دم دست ترین راه رو پیاده میکنن.مقطعی جواب میده ولی بعد از مدتی خیر.چرا؟چون وقتی تقاضای مردم به این علت بیاد سمت حمل و نقل عمومی چون توان کافی برای ساپورت این تقاضا نداریم سیستم خود به خود پس میزنه.نه متروی خوبی داریم نه اتوبوس ارزان داریم.همین الان هزینه یکی مثل بنده برای رفت و آمد به محل کار با حمل و نقل عمومی در روز در کمترین حالت 12 هزار تومانه در حالی که از نظر زمانی هم 4 برابر زمان بره.خود بنده اگه بتونم از مترو استفاده کنم دل درد ندارم با ماشین شخصی بیام تو ترافیک.قبول کنیم همین الان توان پاسخگویی به همین حجم تقاضای حمل و نقل عمومی رو نداریم پس نباید کاری کنیم تقاضا افزایش پیدا کنه.سعی کنیم علل استفاده رو حذف کنیم
  • شهروند IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    16 0
    آقا بیاین یکبار که شده طرح هاتون رو برعکس کنید.اگه این متد جوابگو بود تو 40 سال اخیر جواب میداد.یکبار بیان برای یکماه طرح ترافیک رو بردارید.طرح زوج و فرد رو بردارید.استفاده از موتور رو ممنوع کنید.حمل و نقل عمومی رو با همین توان کنونی رایگان کنید.از همه مهمتر طرح جامعی برای از بین بردن علل سفر های درون شهری پیاده کنید اعم از حذف فاصله محل سکونت با محل تحصیل یا کار که علت اصلی پیک ترافیک هاست.80 درصد مردم شهر دچار این سفر ها هستن.طرف خونش شرق تهرانه محل کارش جاد ه مخصوص کرج.خونش آریاشهره باید بره تهرانپارس.منزلش پیروزیه باید بره شهرک غرب شرکت.طرح بزارید محل منازلی با حمایت دولت در نزدیکی محل کار بهشون با شرایط خاص بدید و حرکت موتور رو یکماه ممنوع کنید قول میدم ترافیک تا90 درصد کمتر میشه.
  • abbas IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    9 0
    تا زیر ساخت مناسب برای شهر ها ایجاد نشود هیچ اتفاق خاصی نمی افتد الان زمان انتظار برای بی آرتی و مترو بیش از حد استاندارد می باشد و گاهی به ده دقیقه نیز می رسد با وجود خط ویژه این زمان غیر قابل تحمل می باشد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    13 0
    کلا توی این کشور هرچی به نفع پولدارا باشه مصوب میشه نیهز به نظر سنجی نداره
  • علی US ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    6 1
    این راه مناسبی نیست . بجای این کار باید قیمت وسایل نقلیه دولتی مثل تاکسی و مترو کمتر شود و اتوبوسها به دلیل ایجاد ترافیک حذف شوند
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    10 0
    هيچ يك از شهروندان تهراني حاضر نيستند براي رسيدن به سركار و يا رساندن فرزند به مدرسه و يا انجام كارهاي اداري خود از خودروي شخصي استفاده نمايد و ساعت ها تو ترافيك بمانند. به نظر بنده، مسئولين شهريبايد تدابير بهتري براي حمل و نقل عمومي از جمله تقويت ناوگان اتوبوس راني و مترو بكوشد تا كسي رغبت نشان ندهد از اتومبيل شخصي خود استفاده نمايد. بطور مثال چندي پيش يكي از دوستان از بي آرتي براي رفتن به سركار خود استفاده كرده بود بين راه كيف پولش را زدنند و يا حجم مسافر به قدري بالاست بايد مدتي در ايستگاه معطل بشي تا وسيله نقيله عمومي بيايد.
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 1
    امریکاییا میگن باید هزینه انجام جرم اینقدر زیاد باشه که برای مجرم ارتکاب به اون به صرفه نباشه تو این زمینه اونا تا حالا حریف ایرانیا نشدن و نتونستن مارو از دست یابی به اهدافمون دور کنن تو خود حدیث مفصل بخوان از ایم مجمل سوء تفاهم نشه بدیهیه که جرم از دیدگاه امریکا مد نظره والا استفاده از حقوق مشروع یک ملت هیچ وقت جرم محسوب نمیشه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 0
    اول تقویت حمل و نقل عمومی ..بعدش هم گرون کردن پارکینگ و زیاد کردن جریمه های تخلف و ‌... گرون کردن اتوموبیل فایده نداره
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    9 11
    وقتی همه امکانات را میریزید تو تهران نتیجه اش همین میشه چه من شهرستانی دنبال اولین فرصت هستم تا مهاجرت بکنم بیام تهران . گول هیچکدام از حرفهاتون را هم نمی خورم چه اینجا دود ه و........پس چرا خودتون اونجا تشریف دارید .
    • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      13 7
      من بعنوان یک هفت پشت تهرانی قسم میخورم ما حاضریم تمامی امکانات یا بظاهر امکاناتی که طی 40 سال گذشته در تهران برپا شده را تقدیم شما عزیزان شهرستانی کنیم ولی بازای آن هویت و امنیت و آرامش شهر پدری خود را بازگیریم؛فقط لطفا این موضوع را شما که معترض هستید از طریق مراجع قانونی و مسئولان ذیصلاح پیگیری کنید
    • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      13 2
      منم دو ساله اومدم تهران.نمی گم هیچ معضلی نداره ولی از شهر خراب شده ما خیلی بهتره.
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    مشکلات در بخش حمل و نقل و ترافیک زیاده به نظر من مثل یک زنجیر به هم وصله، اگر بتونیم حلقه های این زنجیر فرسوده رو ترمیم کنیم خودبخود همه چی حل میشه
  • علی A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    7 0
    برای مردم ما که خودم هم جزئی از اون هستم افزایش هزینه بیرون آوردن خودرو کارآیی داره ولی در حال حاضر اگر قرار باشه از خودروی خودم استفاده نکنم اونوقت بایستی از نظر مالی و زمانی بیشتر هزینه کنم تا به مقصد برسم. یکبار هم که شده اون طرف قضیه را درست کنند بطوریکه اتوبوسها با هزینه ناچیز و بدون در نظر گرفتن نفع مالی سر وقت حرکت کنن اونوقت خواهید دید که چه تأثیری داره.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 2
    یک راه حل وجود دارد که دربرخی کشورهای غربی که در شرایط مابودند اجرا شد اینکه تمام طرح های ترافیکی را برداشتند و اجازه دادند همه هرجا که خواستند با ماشین شخصی بروند اینقدر ترافیک شهرسنگین شد که هیچ کس بکارش نرسید یک مدتی این وضع تحمل شد تامردم خودشان تصمیم گرفتند باوسایل نقلیه عمومی مسافرت کنند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 2
    برای جمع شدن ماشین های مستهلک هم یک روش میگم که درغرب اجرا میشود تاریخ مصرف ماشین را تعیین میکنیم بعداز اتمام تاریخ مصرف به ازای هرسال نگهداشتن بیشتر آن ماشین مالیت دو برابر شود یعنی درسال ول انقضای تاریخ مصرف اگر مالیات ۱۰۰هزارتومان باشد سال دوم دویست هزارتومان و سال سوم ۴۰۰هزارتومن...نتیجه اش این میشود که هیچ کس جرات نگهداشتن ماشین قدیمی را نخواهد داشت اینجوری هم به صنعت خودرو کمک میشود هم به آلودگی..
    • بی نام RO ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      4 0
      جالبه.به شرطی که قیمت خودرو با جیب مردم همخونی داشته باشه.
  • مهدی PT ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    7 2
    1یعنی چی.مدیریت شهری ندارین.پولو میگیرینو مجوز ساخت میدین.مردم باید چوبشو بخورن 2ماشینو که دوبله سوبله میفروشین بازم زبونتون درازه
  • بی نام US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    15 0
    این طرح ها فقط برای پر کردن خزانه شهرداری است بجای اینکه با سوء استفاده کنندگان از مال، املاک و زمین های شهرداری برخورد شود ساده ترین راه گران کردن و پول گرفتن از مردم را پیش گرفته اند...همان راه حلی که چهار دهه است انجام می شود هنوز هم لوله های اب پوسیده است و مسوولان می گویند مردم مصرف زیاد دارند اب را گران کنیم. خطوط برق ببجای 67 درصد، 16 درصد تلفات دارند برق را گران کنیم. مدیران کار نابلد ایران را نابود کردند محیط زیست را از بین بردند گردن مردم انداختند و مدام گران کردن را می گویند. در سایر کشورها خیلی چیزهای دیگر همزمان اجرا شده اینجا چی؟
  • ناشناس A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 1
    و دیگر مسایل شهر یک نکنه بنظر حائز اهمیت است حیابانها اصلی تهران باید دو طرف شود. عبور و عبور راحتر انجام شود به عنوان مثال خیابان امام خمینی از یادگار تا توپخانه باید دو طرفه شود....
  • جواد A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    11 0
    خنده دار اینه واسه حل تمام مشکلات مملکت فقط همه چیز رو گرون میکنن. چرا همش باید فشار به مردم زیاد شه و راه آسون رو انتخاب میکنید؟ چون بدون هزینه کردن درامد هم نصیبشون میشه. اینجوری اگه طرح موفق هم نباشه باز ی پولی گیرشون میاد. تاسف داره
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    بله. افزایش هزینه استفاده از خودروهای شخصی در کنار حمل و نقل عمومی محور، ارایش کاربری های شهری در جهت تسهیل دسترسی پیاده و بهبود زیرساختهای دسترسی به خدمات الکترونیک شهری میتواند منجر به بهبود وضع ترافیک شود. ساخت و ساز مسیرهای مختلف مشوق ترافیک شهری بوده و در برنامه ریزی کلانشهرها باید اولویت به حمل و نقل عمومی بهبود دسترسی پیاده به خومات روزانه باشد.
  • ناشناس A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    7 1
    با احساسات مردم بازی نکنید با اصول اجتماعی که برای حفظ ارامش و امینت و سالم بودن مردم در جامعه لازم است فکر اساسی کنید. نخبانگان کشور.
  • مرتضي مفيدي A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    6 0
    از جمله موارد كاهش ترافيك شهري: گسترش و دردسترس قرار گرفتن بيش از پيش سيستمهاي حمل و نقل عمومي از قبيل مترو، بي آرتي،تاكسي و... ارزاني ، ارائه آفرهاي متنوع در برخي خطوط بعنوان ارزان تر بودن خطوط سريع السير اتوبوس راني و مترو نسبت به ساير سيستم هاي حمل و نقل عمومي رايگان شدن استفاده از برخي خطوط حمل و نقل عمومي در ساعات خاص بعنوان مثال رايگان شدن خطوط خلوت مترو در ساعات غير پيك جابجايي ساعات كاري ادارات و اورگانها و مدارس. يعني نبايد ساعات كاري ادارات و مدارس و بانكها همزمان با هم باشد پس از كامل شدن سيستم هاي حمل و نقل عمومي، افزايش قابل توجه قيمت پاركينگ، افزايش قيمت بنزين، دريافت عوارض از برخي مسيرهاي خاص از قبيل پلها و تونل ها مثل پل صدر، تونل هاي نيايش و توحيد و حكيم و...
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    9 0
    باید یک کاری کرد که همه از ایران برن غیر از اونای که ......؟ اینجوری همه مشکلات حل میشه . مسئولین که نیت خوبی دارن هم باید بیشتر سعی کنن . مگه همه چی باید علمی باشه و از متخصص استفاده کرد
  • بی نام DE ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 14
    کاملا موافق افزایش هزینه استفاده از خودروی شخصی هستم.
  • حق گو A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    13 0
    نشد اين آقايان طرحي بدهند كه هزينه آن ازجيب مردم نباشد ماشين گران بنزين گران بيمه گران لوازم خودرو گران كرايه خودروهاي عمومي گران همه چي گران شده چه هزينه اي را زياد كنيد مگر اينكه حق پيمايش بگيريد مثلآ هرمتر پيمايش در اتوبان شهري 100 تومان در خيابان اصلي 50 تومان در كوچه 20 تومان آقايان مسئولين محترم لطفآ طرحي بدهيد كه رفاه مردم را در نظر داشته باشد.
  • حسام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    7 0
    بی‌فایده است. همین الان اگه شهرداری اعلام کنه هزینه صدور طرح ترافیک ۱۰ میلیون تومان و آزاد برای همه. نصف خودروسواران تهران پول میدن که بخرن. بجای این طرح‌های مسخره فقط مترو و تاکسی حطی رو زیاد کنید.
  • بی نام RO ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    10 0
    نمیشه کار به کار مردم نداشته باشید؟ شهرداری و دولت امکانات حمل و نقل عمومی رو گسترده تر بکنند یعنی هرکسی از دم خونش به سادگی بتونه از حمل نقل عمومی استفاده بکنه و تعداد دستگاه های مترو و اتوبوس رو زیاد بکنه . یعنی زمان انتظار کم بشه و حداقل موقع سوار و پیاده شدن ادم له نشه من قول میدم بدون هیچ کاری به سرعت میزان اسفاده از خودرو شخصی میاد پایین. این طرح ها همش الکیه .این ها فقط با این طرح ها به فکر درامد زایی و جور کردن پول برای پرداخت حقوق و این حرف ها هستند.مردم و ترافیک و اینا همش الکیه....
  • معین محبی A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    7 1
    لازم نیست پاشیم بریم ژء ببینیم. نقشه گوگلو باز کنید طرافیک معابر توکیو رو با تهران مقایسه کنید. پر واضحه که ژاپنی ها هم از ما پول دارتر و مرفه تر هستند هم یکی از بزرگترین تولیدکننده های اتومبیل هستند و قطعا نسبت به ما قدرت خرید به مراتب بیشتری برای استفاده از اتومبیل دارند . پس فقط گرون کردن کافی نیست. باید زیرساخت استفاده از حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کنه تا گرون کردن و فرهنگ سازی ننتیجه. دهد. برای روشن شدن موضوع از آقای نجفی و قالیباف دعوت میکنم به چالش تعویض خط تو ایستگاه دروازه دولت بپیوندند و دو نفر از مسئولین رو هم دعوت کنند.:
  • شاهین IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    به هیچ وجه کمکی نمیکند به جز خلوت گرانی حمل و نقل شهری و ایجاد فضای بهتر وراحتتر برای مستکبرینی که ماشین های چند صد ملیونی دارند هرچند سالهاست که مدیران برای ارامش آقازاده ها و آسایش انها فعال هستند
  • مازیار A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    8 1
    خیر؛این نوع حل کردن مشکلات کلان شهری مانند تهران نه تنها کمکی به ترافیک نخواهد کرد بلکه شهروندان به این نتیجه خواهند رسید که مدیران شهری برای حل مشکلات مدیریتی خود دست در جیب مردم دارند و به بهانه مختلف مردم را سرکیسه میکنند. وقتی حمل ونقل عمومی در حد استاندارد ومطلوب نیست وقتی در این شهر بزرگ تعداد پارکینگ های عمومی جواب گوی 10 درصد شهروندان نیست آیا میشود با چنین ادعایی ترافیک تهران را سروسامان داد؟؟؟؟؟شهری که مدیریت آن چند پاره میباشد.پلیس ساز خود رامیزند وبقیه دستگاهای مسوول ساز دیگری.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    15 1
    هر کار می کنید بکنید فقط یک جور گران کنید که تو همون تهرانتون اثراتش رو ببینید، چون ما اینجا نه ترافیک داریم نه پول اضافی.
  • محمد IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    10 0
    خیرفقط روشی برای جبران کسری های بودجه ناشی از سوء مدیریت و پرکردن خزانه شهرداری با استفاده از جیب مردم بوده و کاملاً کارشناسی نشده می باشد مانند طرح ترافیک و ساخت وسازهای غیرمجاز و ...
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 0
    اشتغالو زیاد کنید اون وقت طرف 7 صبح میره و 7 عصر برمیگرده دوبار در روز تو شهره ولی کار نباشه الافی زیاده دور دور و ول چرخیدن و اینا ترافیک هم داره الان اتوبان کرج که ترافیکش دیوانه واره، ملت از هشتگرد با ماشین راه افتادن تو شهر هر روز میان و برمی گردن. آخه این با کدوم منظق سازگاره روزی 5 ساعت در مجموع تو رفت و آمد باشی.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    6 0
    قبل از گران کردن هزینه ها باید این سیستم فروش خودرو با وام و اقساط و این مدل های وسوسه برانگیزی که فقط به نفع کارخانه های ورشکسته از نظر مدیریتی و اقتصادی هست برچیده شود وگرنه با گران کردن سوخت و کرایه و ...دود مشکلات تهران به چشم آن روستایی ساکن در مرز هم خواهد رفت.در ضمن با توجه به عدم تناسب سیستم حمل و نقل عمومی با نیازهای کلانشهری مانند تهران این روش های تکراری و منسوخ در دراز مدت محکوم به شکست خواهد بود.
  • محمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    14 0
    سلام من خانه ام پرند است و محل کارم تجریش هر روز صبح باید ساعت چهار از خانه خارج شوم و ساعت هفت و نیم در محل کارم باشم . روزانه بیش از شش ساعت در راه هستم ضمنا از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنم و هر زمان که با ماشین شخصی می آیم مدت زمانی که در راه هستم به سه ساعت کاهش می یابد یعنی سه ساعت بیشتر می توانم در کنار خانواده ام باشم ضمنا ماشین خود را با وامی که دولت جهت خرید خودرو مردم را تشویق می کرد خریدم همچنین چون از نظر مالی جزئ طبقه مستضعف هستیم و قادر به تامین مسکن در تهران نبودم به پرند رفتم اکنون شهردار محترم هم در صدد اخذ عوارض از ما به خاطر استفاده از وسیله نقلیه شخص می باشد . حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل . با تشکر
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    9 1
    از يك طرف طرح ترافيك و طرح زوج و فرد را با هدف مثلاً كاهش ترافيك اجرا مي كنند و از اون طرف با هدف كاسبي كردن طرح مي فروشند. با اين روش هاي مديريتي هيچ طرحي رو اجرا نكنيد سنگينتر و بهتره.
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    26 5
    نظر صحیحی است. هرچقدر هم که در خصوص ایجاد بزرگراه و مترو و ... سعی شود به همان نسبت و به سرعت جمعیت شهر تهران و حومه افزایش پیدا میکنه و تمام اصلاحات را خنثی خواهد کرد . منطقی ترین راه همینه که هزینه سکونت در تهران افزایش پیدا کنه تا مهاجرت مزیتی نداشته باشه البته این مسائل بایستی در یک بسته اقتصادی دیده بشه نه اینکه فقط هزینه های شهر تهران افزایش پیدا کنه بلکه به تناسب این افزایش امکانات سایر استانها و شهرها افزایش پیدا کنه تا مردم به هر قیمتی حاضر به سکونت در تهران نباشند.
  • حميد A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 1
    قرار بود يارانه ها هم صرف پيشرفت و گسترش امكانات و ... باشه ولي ... چرا اولين راهبرد و قدم بالا بردن هزينه باشه مگه كم عوارض و ماليات دريافت ميشه هميشه زور اولين راهبرد مديران ايراني بوده...
  • حسن A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    6 1
    اگر در هر نقطه ی تهران مترو برقرار شد ، و در هر دو دقیقه قطارها به حرکت درآمد ، خطوط بی آر تی و اتویوس هم به راه افتاد . تاکسی ها هم هیبرید شدند آن وقت از همه خودرو ها در بزرگراه ها عوارض کلان بگیرند . نه اینکه هیچ کاری نکنند و فقط عوارض بگیرند .
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    به نظر من مهمتر از محدودیت های هزینه ای، اهمیت کاستن از تردد های غیر ضروری است. اهتمام به کاهش سفرهای غیر ضروری مهمترین عامل کاهش تردد در شهر و کاهش بار ترافیکی است.
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    با گران کردن هزینه برای خودروهای تک سرنشین موافقم نه همه خودروها ، و البته اولویت با اینه که حمل و نقل عمومی رو تا حد ممکن ارزان کنن و گسترش بدن که متاسفانه کاملا برعکسه. هرچقدر میگذره تبلیغ برای استفاده از خودروی شخصی بیشتر میشه اما کافیه یه نفر فقط یکبار از اتوبوس و متروی تهران استفاده کنه تا برای همیشه ازشون متنفر بشه. واقعا حمل و نقل عمومی تهران وضعیت اسف بار و زننده ای داره، اتوبوسها و واگنهای بسیار شلوغ ، سرفاصله حرکت بین اتوبوس یا قطارها بسیار زیاد ،بسیار فرسوده و مستهلک و ...
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 3
    بله موافقم
  • مهدی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    در هر کجای دنیا که این کار را کردند، ابتدا وسایل حمل و نقل عمومی را تا حد نهایت خود گسترش دادند تا مردم دز زمانی کوتاه و بذون اینکه همه مسیر را در هم لولیده و سر پا باشند به مقصد برسند. ولی اینجا فقط فشار روی مردم را بلدند و به وظایف خود عمل نمیکنند. من شخصاً اگر بدون گسترش زیاد حمل و نقل عمومی، وسیله شخضی را گران کنند، دیگر هیچ وقت به اصلاخ طلبان رای نخواهم داد
  • بی نام DE ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    چرا برای اصلاح ابرو، میخواهید چشم را کور کنید؟ بهترین راه حل انتقال پایتخت است.
  • رضا A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    بدون شک باید هزینه خودرو شخصی بالا بره . وقتی یه نفر میتونه با هزینه یک الاغ، سوار یک خودرو بشه ، اوضاع میشه همین که هست . ترافیک بالا و فرهنگ پایین رانندگی در خیابانها
  • یک باستان شناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    مشروط بر اینکه: 1شهرداری ناوگان شهری را توسعه دهد 2 افزایش قیمت بلیط هر دو سال یکبار انجام شوداز محل جریمه خودروهای شخصی جبران کند 3راننده ها به این بهانه کرایه ها را افزایش ندهندمرجع رسیدگی اعلام شود 4 سازمان های دولتی به کارکنان خود هزینه رفت و آمد را افزایش دهند 5تاکسی های شهری مورد حمایت دولت قرار گیرند. 6 درصورت ورود یک ماشین شخصی و سوار نمودن مسافر ماشین به پارکین پلیس هدایت شود. 7افرادی که از این طریقمسافرکشی امرار معاش می کنند شناسایی و شناسنامه دار شوند دولت تاکسی در اختیار آنها قرار دهد تا کسی مشکل نان پیدا نکند 8درصورتی که کسی مجبور است از ماشین شخصی اسیتفاده کند به سامانه ای با شماره تلفن مشخصات ماشین را بدهد و مسیر را مشخص کند تا مشمول جریمه نشود
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    در یک کلام هرکی که پولداره تو این شهر زندگی کنه هرکی که نداره بمیره این که شد همون حکومت سرماییه داری پس کجا رفت شعارهای برابری و برادری همش واسه گول زدن ادمای مثل من بود
  • اکبر A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 1
    با سلام، اگر در کنار افزایش هزینه خودرو های شخصی، سیستم حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کنه و هزینه استفاده از آن افزایش پیدا نکند، راهکار مناسبی برای خلاصی از خودرو های تک سرنشین، ترافیک سنگین و آلودگی هوا می باشد.
  • جد اندر جد زاده تهران IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    6 28
    زمانی که نجفی شد شهردار ، گفتم خوب شد که یه بچه تهران شد شهردار و کلی از کاربران محترم اعتراض کردن ...الان هم میگم : شهرستانیهای عزیز برگردید به شهرهای خودتون و مارو با این شهر خسته تنها بگذارید ... نفت و فولاد و کشاورزی هم مال خودتون ...فقط برید بیرون لطفا.
    • ارین A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      3 0
      اخه بچه تهرون تهران چی داره که اینقدر برید بیرون برید بیرون میکنید درامد شهرستانارو نریزن تو حلقوم امثال تو توی تهران که باید بری دنبال یه کار دیگه اامیدوارم اخرش رو خودت درک کنی
    • بی نام A1 ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      2 0
      حدود ۶۳٪ بودجه کشور در تهران خرج می شود و کل ادارات مهم و دانشگاه ها و وزارت خانه ها و بیمارستان مهم در تهران متمرکز شده است و از اول انقلاب هر درآمدی که کشور داشته است برای توسعه ساخت های مهم کشور در تهران سرمایه گذاری شده است. وگرنه کسی خوشش نمی آید شهر و فامیل و خانواده اش را ول کند بیاید در تهران با این ترافیک و آلودگی زندگی کند. فکر می کنید دلیل اینکه همه به تهران مهاجرت می کنند چیست؟ نکند فکر کردی عاشق چشم و ابروی شما شده اند؟ از طرفی از نظر فرهنگی هم وقتی شما برای هر قوم و گروهی غیر از تهران جک درست می کنید و بقیه همه بدند و ما خوبیم باید پای لرزش بشینید. من ایران نیستم و امریکا زندگی می کنم ولی وقتی آمریکایی ها قانونی می ذارند نژاد پرستند ولی ایرانی ها حق ندراند شهرشان را انتخاب کنن
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 10
    با تک سرنشین ها برخورد شود
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    6 0
    اﺷﻜﺎﻝ ﻧﺪاﺭﻩ , ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﻴﺨﺮﻳﻢ ﺑﻌﺪﺵ
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    1 لوکیشن مکان یابی موثر زیر ساخت ها و مجموعه های اداری و آموزشی و فرهنگی بطور مثال مدارس بایستی بگونه ای ایجاد و ساماندهی شوند که مردم نیازی به سفر های درون شهری پیدا نکنند. 2 اجرای دقیق و موثر مقررات راهنمایی و رانندگی و تناسب جریمه ها با نقش بازدارندگی آنها 3 فرهنگ سازی از خانواده و مدرسه 4 این طرح نباید فقط مختص کلانشهر تهران شود ، بلکه درتمام کشور اجرایی شود 5 پلیس راهنمایی زیر نظر شهرداری
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    اینکه باعث کاهش ترافیک می شود یا نه بحث اصلی نیست بلکه مردمی که از خودروی شخصی استفاده می کنند باید بهای راحتی خویش را بپردازند تا حمل و نقل عمومی توسعه یابد و از طرفی خیابانهای تهران گسترش یابند و تعمیر شوند. بالاخره پول خدماتی که به مردم داده می شود را باید مردم بدهند و پول نفت باید به صورت بین نسلی و در جهت توسعه زیر ساخت ها مصرف شود. راهی جز همکاری و ادای وظیفه مردم برای توسعه نداریم. باید تفکر خوردن ثروت ملی را به کلی کنار بگذاریم.
  • علی RO ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    هرموقع ما وسایل نقلیه عمومی در شهررا به مقدار لازم برای مردم مهیا کنیم تا به موقع و به راحتی از آن استفاده کنند تا حد زیادی مردم ،خودروی شخصی به کار نمی برند.در حاضر کمبود زیاد است.البته افزایش یا گرانی کرایه ها ، برخورد منفی مردم و میل به استفاده از خودوی شخصی را بالا می برد. و پیشنهاد گرانی هزینه استفاده از خودروی شخصی یک برخورد سلبی و واکنش روحی و روانی منفی را در بر دارد.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    با توجه به ایجاد خطوط ویژه در تمامی خیابان ها و بزرگزاه ها و کم کردن عرض انها باید ماشین های عمومی در خطوط میانیگن 7 دقیقه در حال تردد باشند و اضافه نمودن واگن به خطوط مترو و در نهایت ممنوعیت تردد خودرو تک سرنشین در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 1
    بله، صددرصد بخصوص افزایش جریمه و سخت گیری معاینه فنی
  • نیما IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    از راههای کاهش ترافیک تهران اینه که اول مسئولین که دم از استفاده حمل و نقل عمومی می کنند خودشون از حمل و نقل عمومی استفاده کنند ،ما که تا حالا ندیدیم دوم آنکه مافیای واردات بنزین این اجازه رو بدن سوم حمل و نقل عمومی واقعا بهبود پیداکنه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    نوچ
  • محمد A1 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    اولا اگر قراره هزینه استفاده از خودروی شخصی بالا بره قیمت خودروها رو هم قیمت خودرو های جهانی کنید بعد ما بیایم یه خودروی روز دنیا رو نصف الان بخریم حرفی نیست.خیلی از جاها دسترسی به مترو ندارند.بیاید در کنار ارزونی خودرو که قطعا انجام نمیشه مترو هم بزنید.اونوقت نتیجشو ببینید.
  • بی نام A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    2 0
    تکلیف معلولین حرکتی چی میشه که باید تمام حقوقشان را هزینه رفت و امد کنند تجذید کارت معلولین هم که دو ساله مسکوته
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    2 1
    مسیرهای سبز برای دوچرخه سواری مهیا بشه و به خانمها هم اجازه دوچرخه سواری داده بشه.
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    0 0
    امکانات درمانی ، رفاهی ، تحصیلی و اشتغال دراستانهای دیگر توسعه یابد جمعیت تهران به طرز چشمگیری کاهش میابد.خیلیها هستند که اجبارا درتهران زندگی میکنند.
  • داود DE ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    1 0
    همه جور دنبال از بین بردن ونابود کردن طبقه مستضعف هستید اگر فکر ترافیک هستید ناوگان حمل ونقل عمومی را رایگان کنید بهتر به نتیجه میرسید
  • عطا A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    0 0
    کلا در تهران باید درآمدها کم و هزینه ها زیاد شود تا هر کس برود روستا و شهر خودش و جمعیت تهران کم شود. وقتی همه امکانات و ثروت در تهران است هیچوقت نه اقتصاد درست میشود نه ترافیک
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    1 0
    بنظر من برخورد راهنمایی رانندگی فوق العاده ضعیف هست اول از همه فرهنگ رانندگی بدون تردید ضعیف ترین توی دنیا هست نزدیک به صفر یعنی هیچ آموزش موثری وجود نداره دوم برخورد با تخلفات از نظر پلیس فقط سرعت غیر مجاز در بزرگراه ها اونهم بخاطر تصادفات رخ داده و همچنین محدوده ترافیک و زوج فرد بصورت کامل اعمال میشه سایر تخلفات مانند توقف دوبله که دلیل اصلی ترافیک در سطح خیابان های شهر هست و تخلفاتی مانند عبور از محل ممنوع یا عدم رعایت حق تقدم و رانندگی بین خطوط و غیره تقریبا اعمال قانون نمیشه