ایسنا گزارش داد:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که «از هیچ تلاشی برای تثیبت شغل و احیای حقوق کارگران دریغ نخواهم کرد» گفت: حقوق و امنیت کارگر و معیشت بازنشستگان جزو اولویت‌های اول کاری ما است.

 علی ربیعی که برای پاسخ به سوال محمدرضا صباغیان نماینده بافق در مجلس حضور داشت، ابتدا در مورد توجه و اهمیت به تشکل های کارگری اظهار داشت: موضوع تشکل ها و گسترش آن ها به اعتقادم از نقاط قوت وزارت کار است و این وزارت خانه به عنوان وزارت تشکل ها شناخته می شود.

وی افزود: مستحضر هستید که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال های اخیر بسیار نارس بوده اند، اما بنده معتقدم که تشکل ها و نهادهای مدنی می توانند رابطه بین دولت و مردم را سامان دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان کرد: بنده اعتقاد دارم که گسترش تشکل ها راه آرامش جامعه و ایجاد گفت وگو و برنامه ریزی مسالمت آمیز برای حل مسائل اجتماعی است در عین حال به اجماع بزرگ و گفت وگو در این زمینه نیاز داریم البته که هنوز کارهای انجام شده برای تشکل ها کافی نیست.

ربیعی با اشاره به این که «در دولت یازدهم نیز ۴۰ درصد به تشکل های مدنی اضافه شده است» گفت: در سال ۹۱ تعداد تشکل های کارگری و کارفرمایی ۷ هزار و ۹۴۸ مورد بوده که در پایان سال ۹۵ به ۱۲ هزار و ۷۷۴ مورد افزایش داشته است در واقع رشد یک و نیم برابری را شاهد بوده ایم، البته این روند افزایش در ۴ ماهه سال ۹۶ نیز به تعداد ۱۳ هزار و ۳۴۲ مورد افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد نمایندگان کارگری نیز از ۳ هزار و ۹۲۸ نفر به ۶ هزار و ۴۷۰ تا رسیده است و ما تلاش کرده‌ایم در این زمینه تسهیل گر و حمایت گر باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: گاهی احساسم این است که وزارت کار وزارتخانه مجاهدت های خاموش است حتی در زمینه آموزش تشکل ها نیز فعالیت کرده و بودجه گذاشته ایم ضمن این که با آموزش این تشکل ها نظارت بر آن ها را هم افزایش داده ایم.

ربیعی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا در مقابل اخراج اعضای شوراهای کارگری توسط کارفرمایان اقدام موثری صورت نمی گیرد؟ گفت: باید ببینیم امروز در چه شرایطی وظیفه تنظیم روابط کار را به عهده گرفتیم. آیا با نظام تولید قوی سر و کار داریم؟ آیا با خیل افراد نیازمند به کار رو به رو نیستیم؟ این نوعی هنرمندی است در شرایطی که بازار کار و تعادل عرضه و تقاضا وجود ندارد.

وی همچنین بیان کرد: در شرایطی که خودم را حتی وزیر بیکاران نامیدم افراد زیادی هستند که باید وارد بازار کار شوند زیرا امنیت کارگر، امنیت سرمایه و تولید سه مقوله بسیار مهم است که دنبال می کنیم.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان کارگر IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    2 0
    فقط حرف و حرف و حرف ، چه راحت بیان میشه اما در عمل .....