نمایندگان در جلسه امروز به دو فوریت طرحی برای ساماندهی کولبرها رأی ندادند و از سوی دیگر با تصویب گزارش در مورد نحوه اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی -خصوصی سازی- رای دادند و گزارش را راهی قوه قضائیه کردند.

‌به گزارش خبرآنلاين، در جلسه علنی مجلس ، از ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه، ۷۸ رای موافق، ۸۰ رای مخالف و 8 رای ممتنع به یک فوریت طرحی رای داده شد که اگر به تصویب مجلس می‌رسید به صورت فوریتی به مسائل و مشکلات کول‌بران و ته‌لنجی‌بران رسیدگی می‌شد.

سرانجام نمایندگان با بررسی طرح ساماندهی معابر مرزی کشور (معابر کوله‌بری و ته‌لنجی)به صورت یک فوریت مخالفت کردند و بررسی این طرح را به صورت عادی به تصویب رساندند.

همچنين در ادامه جلسه، نادر قاضی‌پور سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گزارش این کمیسیون در مورد نحوه اجرای قانون سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را قرائت کرد.

او گفت: طبق ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در جلسات خود مواردی را بررسی کرده است.

پس از قرائت گزارش  توسط سخنگوی کمیسیون، این گزارش به رأی گذاشته شد که از مجموع 195 نماینده حاضر با 130 رأی موافق ، 11 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع به تصویب مجلس رسید.

علی مطهری نیز که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت پس از پایان رأی گیری اظهار کرد: براساس ماده 236 آیین نامه ، گزارش رأی گیری و موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و مراجع ذی صلاح ارسال می شود تا بدون تشریفات قانونی پی گیری شود.

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    0 0
    تیتر مقاله با اقدام مجلس نمی خونه مجلس از کمک به کولبران سر باز زد درست تره
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    0 0
    خود اصل 44 یک اصل ضدانقلابی و در منافات با آرمان های انقلاب 57 است. این اصل فقط بهانه ای است برای فروختن سرمایه های مردم ایران به عده ای خاص آن هم به ثمن بخس.