تسنیم نوشت:

یک رسانه عراقی در مطلبی به خطر گروهک منافقیت برای ملت عراق پرداخته و این گروهک را به مثابه هسته مخفی داعش توصیف کرده است.

پایگاه کتابات عراق در مطلبی با عنوان «سازمان مجاهدین خلق (منافقین) هسته های مخفی» داعش آورده است: در این روزها در اینجا و آنجا اخباری از رخنه های امنیتی و انفجار بمب و خودرو بمب گذاری شده در مناطقی که امن هستند شنیده می شود.

بر اساس نتایج تحقیقاتی که پس از این مشکلات امنیتی به دست آمده است، هسته های مخفی داعش دست به این تحرکات می زنند که در این میان بر اساس دستاوردهای دستگاه های امنیتی واطلاعاتی گروهک منافقین از جمله این گروه های وابسته به داعش هستند.

این رسانه عراقی نوشت: سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) یکی از  هسته های مخفی داعش هستند که به احتمال زیاد روزی که شرایط را مناسب ببینند فعال می شوند و به ایفای نقش خود در راستای تحکرات گروهک داعش خواهند پرداخت.

خطر گروهک منافقین برای عراق کمتر از خطر گروه های تروریستی دیگر که بیشتر اعضای آن و سرکرده های آن را خارجی ها تشکیل می دهند کمتر نیست.این تروریست ها ارتباط و پیوندی با عراقی ها ندارند.

این رسانه عراقی در ادامه بیان کرد: برای مقابله با گروه های تروریستی و هسته های مخفی یک موضع ملی قوی و محکم از سوی همه نهادهای سیاسی و مدنی ضروری است.تحرکات این سازمان که مورد حمایت برخی کشورهای عربی و منطقه ای به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است باید رصد شود.نباید از این نکته غافل شد که گروهک منافقین در سرکوب انتفاضه مردمی سال 91 که به سبب آن هزاران عراقی کشته شدند نقش موثری در کنار صدام ایفا کرد.این گروهک به صدام در جنگ علیه ایران کمک کرد و همین اقدامات برای محکومیت این گروهک و دور کردن خطر آن از عراق کافی است.

شایان ذکر است که پس از جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2003 اردوگاه اشرف واقع در 40 کیلومتری شمال بغداد تحت حمایت آمریکایی ها قرار گرفت این در حالی بود که دولت عراق خواستار اخراج آنها از عراق بود.تروریست های منافقین به اردوگاه الحریه در اطراف فرودگاه بغداد منتقل شدند.در یورش داعش به عراق در تابستان گذشته این گروهک نقش موثری در حمایت از داعش داشتند و نقش هسته های مخفی داعش را ایفا کردند.به گفته مسئولان امنیتی عراقی گروهک منافقیت اقدام به تبادل معلومات باداعش با هدف حذف فرماندهان جبهه های و شخصیت های سیاسی برجسته عراق می کند.در جریان جنگ تکریت نیز برخی خبرها از جاسوسی منافقین حکایت داشت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    4 2
    اخه چقدر خیانت،این ها اگر بیاند ایران خانواده هایشان هم قبولشان ندارند چه برسه به مردم
  • یاسر A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    4 2
    منافقین کثیف ترین افرادی هستند که خودشان را هرچند به یک قدرت میفروشند واقعا شرم آور است که درزمان جنگ یار دشمن ایزان بودند حالا یار دشمن مردم بیچاره عراق