مدیرکل بازرسی استان مرکزی از معرفی 622 نفر در دستگاه های دولتی استان در سال گذشته به مراجع قضایی و کیفری خبرداد .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، حسام عشقی با اعلام این خبر گفت : سازمان بر اساس شکایات مردمی یا اعلام موارد همچنین بازرسی های سرزده به موضوعات ورود و مسائل را پیگیری می کند .
وی آمار شکایات مردمی در سال گذشته را 575 مورد و تعداد اعلامیه های ورودی مردم را 690 مورد عنوان کرد و گفت : در آمار کلی سال گذشته 1055 مورد شکایات به این اداره رسیده که در قیاس آماری سه ماهه امسال و مدت مشابه در سال گذشته که 79 مورد آمار شکایت از دستگاه‌ها در سه ماهه اول سال 96 نسبت به سال گذشته، بیش از 25 درصد افزایش داشته و به 127 مورد رسیده ، اما آمار اعلامیه‌های سوءجریمه‌ها در دستگاه‌ها کاهش یافته است.
عشقی پیگیری برای بازگشت وجوه مرتبط با وصول مطالبات بانکی یا حقوقی و استرداد اموال و شناسایی فرار مالیاتی را از جمله اقدامات این اداره کل برشمرد و از بازگشت 20 میلیارد تومان از این مطالبات از ادارات و بانک های استان خبر داد و افزود : در بحث اثربخشی‌های ثبت شده 154 مورد در موضوع رفع تصرف و پیگیری سازمان در برگشت وجوه به نتیجه رسیده است . همچنین بیش از دو میلیارد ریال حقوق دولتی وصول شده، بیش از سه میلیارد ریال فرار مالیاتی شناسایی شده و استرداد وجوه دولتی نیز حدود 13 میلیارد بوده است.
وی در رابطه با رفع تصرف اراضی گفت: با تطبیق کارشناسی در سازمان بازرسی از نقشه‌ اراضی ، مواردی که مشکوک به تصرف هستند به دستگاه‌های ذیربط اعلام می شود که در این رابطه حدود 3393 هکتار از اراضی مشکوک به تصرف به ادارات مربوطه اعلام شده است و آنچه که در دستگاه‌های اجرایی نسبت به تصرف اراضی ملی مورد تایید قرار گرفته 1977 هکتار بوده است که برای رفع تصرف پیگیری شده‌اند که پس از تایید موضوع 359 هکتار از این اراضی در این مدت رفع تصرف شدند و مابقی با تایید تصرف دستگاه ها در مراجع قضایی از این اراضی رفع تصرف شده است.
عشقی گفت: سازمان تعدادی گزارشات هشداری دارد که رقم آن طی سال گذشته به 19 مورد رسید. 400 میلیارد ریال از رقم کل این گزارش ها در رابطه با شهرداری جهت جلوگیری از تضییع، جلوگیری از واگذاری غیرقانونی 18 هکتار از اراضی شهرداری و مواردی از این دست بوده است.
وی با بیان این که در سال 95 مجموع بازرسی‌های صورت گرفته در سطح استان 219 مورد بوده گفت : طی سال گذشته 52 مورد بازرسی برنامه‌ای توسط اداره کل بازرسی استان صورت گرفته است. تعدادی از بازرسی‌ها فوق‌العاده و حسب امر دستور مقام معظم رهبری یا رئیس قوه قضائیه صورت گرفته و تعداد 166 مورد بازرسی موردی متعاقب شکایت یا اعلامیه مردم نیز انجام شده است.
وی متذکر شد : در موارد پیگیری شده 164 مورد گزارشات انتظامی انضباطی به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری ارسال شده و 65 گزارش کیفری نیزبه مراجع قضایی ارسال شده ، همچنین پیشنهادات اصلاحی که توسط بازرسی به دستگاه‌ها ارائه شده است 788 مورد بوده و 900 مورد از پیشنهادات به احتساب پیشنهادات مربوط به سال‌های قبل در سال 95 توسط دستگاه‌ها اجرا شده است.
مدیرکل بازرسی پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی و کیفری را برای پیگیری 455 نفر به مراجع اداری، انتظامی و انضباطی و 167 نفر نیز به مراجع قضایی اعلام کرد .
وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون تعداد اعلامیه‌هایی که فرد اعلام کننده در آنها ذینفع نیست 690 مورد و تعداد شکایات که فرد شاکی خود متضرر شده، 575 مورد بوده است.
مدیرکل بازرسی استان با اشاره به نظارت بر معاملات به عنوان یکی از وظایف این دستگاه گفت: سازمان بازرسی در سال گذشته به 164 مورد از مناقصات و 25 مورد از مزایده ها که مجموعا به مبلغ 294 میلیارد تومان می‌رسد، نظارت کرده است که در 35 مورد از مناقصه‌ها و چهار مورد از مزایده‌ها نسبت به اصلاح روند تذکر داده شده است.
وی در مورد معاملات تجدید شده نیز گفت : در سال گذشته 10 مورد مناقصات به مبلغ 96 میلیارد تومان و چهار مورد مزایده به مبلغ 360 میلیون تومان تجدید شده است.
عشقی متذکر شد : تعداد معاملات لغو شده در مناقصه های سال گذشته پنج مورد به مبلغ 17 میلیارد تومان و در مزایده یک مورد به مبلغ 420 میلیون تومان بوده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =