ایرنا نوشت: آیین بزرگداشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه با حضور سیدمحمد میرمحمدی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این آیین که به مناسبت هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی برگزار شد گفت: آیت الله هاشمی یار دیرین امام و رهبری و انقلاب بود که در همه مقاطع انقلاب در کنار مردم حضور داشت.

حجت الاسلام محمد صدوقی تصریح کرد: باید از رحلت آیت الله هاشمی عبرت بگیریم و با مسئولان نظام که همه هدفشان خدمت به مردم و انقلاب است بهتر از این رفتار کنیم.
وی با بیان اینکه باید مقام چنین افرادی را تا زنده هستند قدر بدانیم اظهار امیدواری کرد همه مسئولان نظام در راه اعتلای نظام و خدمت صادقانه به مردم موفق باشند.

وی گفت: امروز در سوگ بزرگواری نشسته ایم که به تعبیر مقام معظم رهبری نمونه ای کم نظیر از مبارزان این انقلاب بود.
صدوقی اضافه کرد: آیت الله هاشمی سیاستمداری باهوش وافر بود سیاستمداری که فقیه بود قرآن شناس بود و از طرفی اکثر مردمان جامعه به نقش او اعتقاد و امید داشتند ، وی خصوصیات بسیاری داشت که به نظرم مهمترین خصوصیت هاشمی که او را امروز به اسطوره ای تبدیل کرد و به وجود اورنده آن تشیع جنازه تاریخی که بعد از تشیع جنازه امام بی نظیر بود و میتواند عامل وحدت جامعه باشد و از طرفی مهمترین عامل مظلومیت هاشمی بود، صبر او بود.

محمد صدوقی یادآور شد: هاشمی عاشق انقلاب بود و معتقد به این نظام بود عاشق مردمش و کشورش بود، اعتقاد داشت این نظام می تواند و باید مردمش را از هر لحاظ به تعالی برساند و امروز این مرد صبور، این استوانه انقلاب، این رفیق دیرین و همسنگر رهبری آن بازوی امام و پشتیبان مردم از میان ما رفته است.
وی گفت: هاشمی خدمات بسیاری به این مملکت داشت از ابتدای انقلاب و دوران جنگ در پذیرش قطعنامه و از همه مهمتر در دوران سازنگی و احیا کشور.

وی اظهار داشت: او همواره یک هدف داشت تقویت نظام و رهبری ممکن است او به اقتضاء زمان مسیرهای مختلفی برای رسیدن به این هدف انتخاب می کرد اما این تغییرات در هاشمی در دوره های مختلف به معنی تغیر هاشمی و هدف او نبود بلکه او هدفش همواره حفظ و تقویت جمهوری اسلام بود و به تناسب زمان راه مناسب را انتخاب میکرد.

صدوقی افزود: هاشمی سیاستمداری بود که معتقد به جذب حداکثری و دفع حداقلی بود و معتقد بود که خیمه انقلاب باید گسترش یابد چه در دوران امام و چه در عصر حاضر وقتی تاریخ را میبینیم چه بسیار افرادی که در آن تب و تاب انقلابی زمینه حذفشان فراهم می شود و هاشمی زیر بال آنها را می گرفت تا سایه انقلاب بالای سرشان باشد و زیر خیمه انقلاب بماند و در سالهای پایانی عمرش نیز همیشه سعی داشت کسانی را که گمان میرفت با نظام زاویه پیدا کردند جزو خانواده انقلاب بداند هرچند خناسان نمی خواستند اما او به عنوان نزدیکترین دوست رهبری می کوشید تا همه زیر سایه انقلاب و رهبری بمانند.
وی تصریح کرد: هاشمی خود را فرزند این انقلاب می دانست و از روز اول تا آخرین روز حیاتش هرگز ادبیاتی بکار نبرد که گویا از انقلاب جدا شده است.

دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با یادآوری فداکاری های آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه انقلاب، بازگو کردن و دستاوردهای آن فداکارای ها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را وظیفه دانشگاهیان عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =