مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره موسسه جغرافیایی سحاب گفت: GIS ابزار علمی دقیق برای مدیریت شبکه های انتقال آب و توزیع برق است.

به گزارش خبرآنلاین ، دکتر محمد رضا سحاب در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان این مطلب افزود: سیستم های اطلاعات جغرافیایی ابزار قدرتمندی برای جمع آوری و تحلیل داده های مختلف مکانی هستند که در نهایت پیچیدگی های مسائل مربوط به کمیابی منابع را مرتفع کرده و امکان بهینه کردن استفاده از آنها را فراهم می آورند.
وی بابیان اینکه برگزاری چهارمین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در صنعت آب و برق در استان مرکزی نقش موثری در ارتقای سطح علمی در این حوزه دارد ،افزود:برنامه ریزی ،مشارکت همگانی و تدابیرلازم جهت برگزاری مطلوب این کنفرانس ضروری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این دیدار باتوجه به اینکه استان مرکزی زادگاه "دکتر سحاب " بنیان‌گذار دانش نقشه‌نگاری به شیوهٔ نوین در ایران است ،گفت: GIS نقش محوری در توسعه صنعت آب و برق دارد و توصیه های ارزشمند دانشمندان بزرگ این حوزه بسیار راهگشاست.
مهندس محمد اله داد افزود:اطلاعات مربوط به شبکه برق بسیار متنوع و پیچیده است و سازماندهی، بازیابی و پردازش این داده ها یا روشهای سنتی بسیار دشوار، وقت گیر و توام با خطاست ، با توجه به مکان‌محور بودن اکثر فعالیت‌های صنعت آب و برق، نرم‌افزار جامع GIS به عنوان محور فعالیت‌های نرم‌افزاری قرار گرفته تا هر حوزه حسب نیاز خود از GIS استفاده کند.
وی تصریح کرد:وجود نقشه‌های به روز و با کمترین خطا در محیط GIS، در لایه‌های مختلف نیازمند تلاش مستمر در همه بخش‌هاست.
گفتنی است،دکترعباس سحاب مؤلف، نقشه‌نگار و ناشر صدها اطلس و نقشهٔ جغرافیایی از شهرها و استان‌های ایران، کشورهای خاورمیانه، خلیج فارس و دودمان‌های تاریخی ایران است.

همچنین از او به عنوان بنیان‌گذار دانش نقشه‌نگاری به شیوهٔ نوین در ایران یاد می‌شود،وی با ابداع سبکی نوین در طراحی و ترسیم نقشه‌های جغرافیایی به عنوان یکی از نقشه‌نگاران صاحب سبک در دنیا مطرح شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =