ایرنا نوشت:استاندار ایلام با اشاره به محرومیت های این استان در بخش های مختلف تاکید کرد: توسعه نیافتگی در ایلام بسیار زیاد است، حوزه های فرهنگی، زیرساخت های عمومی و روستاها، بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی در این استان جای کار بسیار دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست پیشرفت و آبادانی روستاهای استان ایلام اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در آغاز راهش گام بلندی برای هموار کردن مسیر توسعه متوازن روستاها برداشت، در ادامه این راه پر فراز و نشیب و در دولت دوازدهم حرکت خود را شتاب بیشتری می بخشد.
وی افزود: دولت دوازدهم برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال طرح های زیادی دارد، طی روزهای گذشته آئین نامه توسعه روستایی توسط دولت برای اشتغال فراگیر ابلاغ شد.
استاندار ایلام تاکید کرد: مجلس و دولت نگاه ویژه ای به عمران، آبادانی، افزایش درآمد و اشتغال در روستاها دارند که مجلس با اجازه رهبر معظم انقلاب، اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای عمران روستایی را مصوب کرد.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه با هزینه یک و نیم میلیارد دلاری می توان زمینه اشتغال بسیاری را برای جوانان جویای کار در مناطق مرزی، عشایری و روستایی فراهم کرد، یادآور شد: این امر زمینه ساز تحول اساسی و قابل توجهی در توسعه روستاها و در کاهش بیکاری در مناطق محروم است.
وی با تاکید بر توسعه صنایع کارگاهی در روستاها اضافه کرد: مبلغ قابل توجهی برای این موضوع اختصاص یافته که سهم استان ایلام معادل 2.49 درصد است که حدود سه هزار میلیارد ریال می شود که اگر نصف این میزان اعتبار هم اختصاص یابد رقم قابل توجهی خواهد بود.
استاندار ایلام با اشاره به محرومیت های استان ایلام در بخش های متعدد گفت: توسعه نیافتگی در استان بسیار زیاد است، مباحثی مختلفی چون امور فرهنگی، زیرساخت های عمومی و روستاها، بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی در این استان جای کار بسیار دارد.
استاندار ایلام از مشارکت بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در بخش های مختلف استان خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان کار اجرایی توسعه یافتگی در بخش های مختلف در یکی از دهستان های شهرستان ملکشاهی را از صفر تا 100 به طور کامل برعهده گرفته است.
سلیمانی دشتکی در خصوص طرح های مشارکتی سپاه امیرالمومنین استان ایلام در سطح روستاهای استان گفت: اجرای این طرح ها اقدام بسیار خوبی و مناسبی برای توسعه روستاها است، تلاش خواهیم کرد تا از طریق دستگاه های اجرایی ذیربط و یا از محل کمک های فنی، اعتباری مبلغ مورد نظر را برای روستاهای در نظر گرفته شده تامین کنیم.
فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام نیز در این نشست گفت: سپاه اعتبارات و برنامه های خوبی را در بخش محرومیت زدایی در روستاها در سطح استان آغاز کرده است.
سردار سید صادق حسینی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در چهار محور اقتصاد و معیشت، سلامت، فرهنگ و عمران و زیرساخت ها در سطح دهستان های استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: در بخش زیرساخت ها سپاه امیرالمومنین استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرده است و در این خصوص اعتباری معادل 24 میلیارد ریال اختصاص و تصویب شده که 50 درصد از این میزان آورده سهم سپاه و 50 درصد نیز سهم دولت است.
فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام اضافه کرد: در قالب این طرح با مشارکت و همراهی خود مردم پروژه ها و طرح های متعددی در دستور کار قرار می گیرد و انتظار می رود که دستگاه ها و سازمان های دولتی نیز در سطح استان همکاری مناسبی با ما داشته باشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =