۱۰ درصد شهدای ترور کشور مربوط به کردستان است

دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: نخستین اقدام تروریستی بعد از انقلاب اسلامی در سنندج به وقوع پیوست و بیش از ۱۰ درصد شهدای ترور کشور مربوط به کردستان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید محمد جواد هاشمی نژاد در آستانه برگزاری یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات تروریستی درکشورمان آغاز شد و نخستین اقدام تروریستی بعد از انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ در سنندج به وقوع پیوست.
وی با بیان اینکه از ۲۲ تا ۲۹ بهمن ماه سال ۵۷، در مجموع ۱۱ اقدام تروریستی در کردستان انجام شد، گفت: از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید این استان هزار و ۸۷۰ نفر در عملیات تروریستی یا درمبارزه با تروریسم به شهادت رسیدند.
دبیرکل بنیاد هابیلیان افزود: بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان هنوز با موضوع ترور درگیراست و به همت بنیاد هابیلیان آمار شهدای ترور کشور طی بیش از دو سال کار تحقیقاتی جمع آوری شده است.
هاشمی نژاد با اشاره به اینکه تعداد شهدای ترور کشور 17 هزار نفر است، بیان کرد: این تعداد شهدا توسط ۳۵ گروه تروریستی در ایران به درجه شهادت نائل شدند و از این تعداد هم ۱۲ هزار نفر توسط منافقین به شهادت رسیدند.
وی اظهار داشت: بیشترین آمار اقدامات تروریستی بعد از تهران مربوط به کردستان است و حدود ۴۰ تن از علمای اهل سنت استان، ۵۰ نفر کارمند، ۲۰ زن خانه دار، ۱۰۰ نفر کارگر،۲۰ نفر کودک، ۷۰ نفر معلم و دانشجو ودانش آموز، 50 نفر جهاد سازندگی، ۱۷۰ نفر از اصناف و اقشار مختلف مردم کردستان، 450 نفر بسیجی و پیش مرگ مسلمان کرد و 400 نفر سرباز و غیره در عملیات تروریستی گروهک های ضد انقلاب به شهادت رسیدند.
دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد شهدای ترور کشور مربوط به کردستان است، گفت: در تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۵۷ گروهک کومله با هلی کوپتر مردم استان را مورد هدف قرار دادند و در این اقدام تروریستی حدود ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ۵۰۰ نفر هم زخمی شدند.
هاشمی نژاد افزود: حدود ۱۲ سال از شروع به کار بنیاد هابیلیان در کشور می گذرد و در طول این سال ها اقدامات ارزشمندی در راستای جمع آوری مدارک و اسناد ملی و بین المللی در خصوص اقدامات تروریستی در ایران انجام شده و به سازمان ملل ارائه گردیده و مورد پذیرش هم قرار گرفته است.
وی در پایان با اشاره به اینکه اولین کنگره ملی در تهران برگزار شد و بازتاب بسیار خوبی داشت، خاطر نشان کرد: در سال 94 کنگره بین المللی شهدای ترور کشور در تهران برگزار شد و قرار است که در سال آینده کنگره 5 هزار و 400 شهید در استان کردستان برگزار شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =