«نگارخانه عالی» تهران میزبان هنرمندان تجسمی بیجار

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن تأکید بر توجه جدی تر مسئولین به موضوع هنر و فرهنگ دیار گروس؛ از برپایی نمایشگاه تجسمی آثار هنرمندان بیجاری در نگارخانه عالی حوزه هنری تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امین مرادی در جمع خبرنگاران استان کردستان با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به پتانسیل بسیار بالای فرهنگ و هنر در شهرستان بیجار و با پیگیری‌های مستمر و موافقت رئیس حوزه هنری کشور و مساعدت و توجه ویژه مسئولان استانی، به عنوان پنجمین استان نخستین دفتر شهرستانی حوزه هنری استان در اردیبهشت ماه سال 94 در شهرستان بیجار فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: در این مدت کارهای بسیار ارزنده ای در اعتلای فرهنگ وهنر این شهرستان صورت گرفته است از جمله افتتاح سینما آزادی بیجار که در کمترین مدت زمان ممکن به نتیجه و بهره برداری رسید و هم اکنون به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در حال ارائه خدمت به مردم فهیم بیجاری است.

مرادی به برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و هنری صورت گرفته توسط حوزه هنری در این مدت اشاره کرد و عنوان کرد: شهرستان بیجار با وجود پیشینه بالای فرهنگی و هنری و وجود نام آوران برجسته ای همچون آیت الله فاضل گروسی، امیر نظام گروسی در گذشته و هنرمندان و اساتید برجسته ای در عصر حاضر همچون شهید نجات اللهی، جمشید فرجوند فردا، سعید آقاخانی ، فرهاد اصلانی و صدها هنرمند برجسته دیگر متأسفانه از نظر زیرساخت های فرهنگی وهنری بسیار با مشکل مواجه بوده است.

وی گفت: امیدواریم با توجه به نقش بی بدیل این شهرستان در عرصه های مهم انقلاب و دفاع مقدس و تأکید مقام معظم رهبری در سفر تاریخی به این شهرستان در توجه جدی تر به موضوع فرهنگ و هنر با نگاه ویژه مسئولین استانی شاهد ارتقاء شاخص های لازم در این شهرستان از منظر فرهنگی وهنری باشیم .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه در خصوص حمایت های صورت گرفته توسط حوزه هنری استان کردستان از هنرمندان بیجاری، اعلام کرد: چاپ چهار مجموعه کتاب از آثار شاعران بیجاری، حمایت از گروه های نمایشی، حمایت و برگزاری نمایشگاه های ویژه تجسمی، برگزاری کارگاه ها و ورک شاپ های تخصصی، گرد آوری خاطرات رزمندگان و چاپ یک مجموعه خاطره آزاده سرافراز محمد تقی کریمی، برگزاری شب های خاطره، برگزاری سومین سوگواره عکس عاشورایی، برگزاری نشست طنز «در حلقه رندان» در تیمچه حاج شهباز بازار و ... می توان اشاره کرد.

وی گفت: در اقدامی دیگر به منظور معرفی توانمندی های هنری هنرمندان بخش تجسمی این شهرستان برای اولین بار 60 اثر از آثار هنرمندان بیجاری به مدت یک هفته در گالری عالی حوزه هنری کشور واقع در تقاطع حافظ و سمیه، ساختمان مرکزی حوزه هنری کشور در معرض نمایش علاقه مندان قرار می گیرد.

مرادی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه که سه شنبه سوم بهمن ماه 96 ساعت 15:30 افتتاح می شود آثار 13 هنرمند شهرستان بیجار «جمشید فرجوند فردا، محمد ابراهیم مرادی، مسعود نادرزاده، عمران اشرلو، هیبت احمدی، کوروش کلهر، صادق عزیزی، امیر احمدزاده، مصطفی کریم نژاد، علی اصغر فیض اللهی، علی جباریان، ام النبین محمد شریفی، فاطمه عزیزی» به مدت یک هفته تا 10 بهمن ماه از ساعت 8 لغایت 19 در معرض بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی با دعوت از تمامی هنرمندان جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: ان شاالله با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته است در آینده نیز شاهد اتفاقات بسیار ارزنده ای در بخش تولیدات هنری هنرمندان این شهرستان خواهیم بود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =