ایلنا نوشت: خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: امروز دور دوم انتخابات برگزار می‌شود و مردم باید به صحنه بیایند و حماسه هفتم اسفند را تکمیل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به روز و هفته کارگر اظهار داشت: جامعه اسلام به کارگر اهمیت زیادی داده است و هیچ دینی پیدا نمی‌کنید که پیامبر آن دست کارگر را ببوسد.

او افزود: ستون فقرات اقتصاد مقاومتی کارگران هستند و امیدواریم حق و حقوق کارگران به نحو شایسته پرداخت شود و با سفارشی که رهبری برای راه‌اندازی مجدد بنگاه‌های تعطیل‌شده داشتند، امیدواریم کارگران زیادی مشغول کار بشوند.

خاتمی با اشاره به مناسبت هفته خلیج فارس، سابقه زیاد این نام را یادآور شد و گفت: ان‌شاءالله این نام تا همیشه هست و خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز دور دوم انتخابات برگزار می‌شود و مردم باید به صحنه بیایند و حماسه هفتم اسفند را تکمیل کنند.

خاتمی به مسئله جنگ نرم و مبارزه فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: مبارزه فرهنگی یعنی یک ملت را از درون پوک و بی‌محتوا کنند. این عرصه در فضای مجازی و سایت‌ها و شبکه‌های بیگانه رسانه‌های دیداری و شنیداری و سینما و کتاب غوغا می‌کند.

او گفت: مقام معظم رهبری سال هفتاد از شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی سخن گفتند. یکی از این مسائل، مسئله بی‌حجابی در جامعه است. کسی انکار نکند که دشمن ابتذال و هرزگی را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد جوانی که می‌خواهد آینده‌ساز شود، به دنده عیاشی بیفتد تا هیچ افتخاری برای کشور ایجاد کند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: ما نمی‌گوییم هرکه بد گشت، نامسلمان است، عده‌ای نمی‌دانند و این کار را انجام می‌دهند. مصوبه سال ۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص کرد که ۲۶ دستگاه باید پای کار بیاید. فعلا نیروی انتظامی وارد کار شده که طرح امنیت اخلاقی مبارزه با اراذل و اوباش و زورگیران و مزاحمان نوامیس مردم و بی‌حجابی و بدحجابی هم در آن هست؛ با این تفاوت که در مبارزه با بی‌حجابی باید مهربانانه برخورد کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امنیت تهران کار نیروی انتظامی است، افزود: عزایزانی که در خاش به شهادت رسیدند، برای امنیت ماست و نباید با آن‌ها با ناسپاسی برخورد کرد و همین‌جا می‌گویم هر حرکت غیرقانونی مطلقا ممنوع است.

خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران اضافه کرد: همه شما می‌دانید از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز هیچ موضوعی به اندازه برجام، منجر به بحث‌های دوگانه نشده است. یکی می‌گوید برجام در طول صدسال اخیر موفقیتی بی‌سابقه است، یعنی از انقلاب اسلامی هم مهم‌تر است و کس دیگری می‌گوید مخالفان برجام از اسرائیل هم بد‌تر هستند و عده‌ای هم مخالفان برجام را به صهیونیست‌ها تشبیه می‌کنند و از این سو هم عده‌ای تعبیر باختِ مطلق می‌کنند و می‌گویند کشور از دست رفت.

او اضافه کرد: اعتدال شعار بسیار خوبی است، اما هیچ‌کس به آن توجه نمی‌کند. چه اشکالی دارد که معتدلانه صحبت کنیم. در برجام مسئولان ما به انگیزه خدمت جلو رفتند، اما آمریکا بدعهدی می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا روی کاغذ می‌گوید با ایران توافق کنید، اما عملاً بدعهدی می‌کند.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: نه بگوییم برجام از انقلاب اسلامی هم مهم‌تر است و نه بگوییم کشور از دست رفت. مگر می‌شود با رهبری هشیار و بیدار مثل مقام معظم رهبری، چنین مسائلی پیش بیاید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مسائل مربوط به سیاست خارجی یادآور شد: در بحث سیاست خارجی سه موضوع مهم وجود دارد که یکی از این مسائل، راهزنی و دزدی سرگردنه آمریکا است که دو میلیارد دلار پول ملت را غارت کردند و ادعا می‌کنند که این پول غرامت است. چرا دروغ می‌گویند؟ چرا مدرک نمی‌آورید؟ این یعنی بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا.

او گفت: مسئولان محترم و به ویژه محترم جمهور موضع بسیار خوبی گرفت و گفت این لقمه‌ای نیست که از گلوی آمریکا پایین برود. این راهزنی آشکار مخالف با کل قوانین و مقررات بین‌المللی است و معنای آن این است که مذاکره با امریکا، آن‌ها را سر عقل نیاورده و بعد از برجام اندکی از دشمنی‌های آن‌ها کم نشده و تنها مقاومت است که جواب این وحشی‌گری‌ها را خواهد داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره کارشکنی‌ها و جنایت‌های دولت سعودی گفت: عربستان به نیابت از صهیونیست‌ها در یمن و بحرین و سوریه نیرو پیاده می‌کنند. جنگ‌های این‌ها نیابتی است و هرکجای دنیا یک تکفیری می‌بینید، ‌ جای پای رژیم آل سعود است.

او یادآور شد: خارج مرزهای ایران شیطنت می‌کنند که حجاج ایرانی را راه ندهند. شما چه کاره‌اید؟ مکه و مدینه دو شهر بین‌المللی است و راه ندادن حجاج امکان ندارد. پرونده شما ننگین است. پرونده ننگین منای سال گذشته تا ابد از پیشانی حکام نالایق پاک نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر موضع تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسئله حج سالانه، تصریح کرد: ایران حج به امنیت و باعزت می‌خواهد و به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام خاتمی در پایان همچنین با اشاره به آخرین تحولات سیاسی عراق اعلام کرد: حوادث و مسائل عراق باعث نگرانی ماست و از مسئولان عراق به عنوان یک‌ کشور دوست می‌خواهیم، اجازه ندهند که دودستگی منجر به این شود که دشمنان به اهدافشان نزدیک شوند.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamed IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    9 1
    دروغ.اختلاس و دزدی بزرگترین ابتذال و هرزگیست
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    3 1
    .. دم شما گرم که از اعتدال سخن می گویید..
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    7 1
    ما خودمان ابتذال پرور نباشیم دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند. شما راه رو برعکس می ری. انگار ما خمیریم که دشمن هرجور دلش خواست شکلمون بده.
  • احمد A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    1 6
    به نظرم حج با ذلت ثوابش بسیار بیشتر و پیش خداوند اجر خوبی خواهد داشت چون برای ملاقات با خدا ذلت را به جان خریده است. مگه پیامبران ذلت نکشیدند در راه پیامرسانی و دعوت؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 4
    حاصل این بی حجابی مایحصل تصمیمات مسئولین مرتبط بوده و جبران مافات رو باید قصورگر دهد نه طرف مقابل
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    4 1
    جناب خاتمی لطفا مهربانی را در صد کلمه تعریف کنید
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    2 0
    خیلی خوب بود
  • سعید A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    4 1
    بهشت اجباری
  • بی نام CA ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    5 0
    لطفا ایشان را با احمد خاتمی از آقای خاتمی رئیس جمهور قبلی تفکیک نمایید.
  • بدون نام ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    6 1
    وقتي خودروي شما را بي دليل ومدرك ويهويي ميبرن پاركينگ تا مياريش بيرون هزار بار خودتو لعن ميكني اين مهربانيه
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    10 2
    چندسال پیش اینطور حرف نمی زدید : درمبارزه با بی‌حجابی باید مهربانانه برخوردکرد
    • عرفان US ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
      3 12
      من نه مذهبی هستم و نه بسیجی ، ولی با دیدن طرز لباس پوشدن بهتره بگم لباس نپوشیدن خیلی از دخترها و زنها متکبر در خیابان ها بهم حالت تهوع دست میده... برای همین معمولا با دیدن ماشین گشت ارشاد خوشحال میشم.. حالا چه مهربانانه چه غیر مهربانانه
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    10 1
    شما چرا رفتی توی شهری دیگه کاندید شدی...