ایرنا نوشت:فرماندار دهلران گفت: یک هزار میلیارد ریال تاکنون برای تکمیل سد میمه در بخش مرکزی این شهرستان هزینه شده است و با تخصیص اعتبار 600 میلیارد ریالی در سال جاری روند عملیات اجرایی آن شتاب خواهد گرفت.

سید حسینعلی موسوی روز سه شنبه در گفت و گویی  اظهار کرد: عملیات اجرایی سد میمه سال 89 شروع شده و هم اکنون با 48 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از این سد نیاز است ، افزود: امسال 600 میلیارد ریال برای ادامه روند اجرای این سد و شبکه ها اختصاص یافته است.
فرماندار دهلران یادآور شد: با اجرای سد میمه زمینه آبیاری 6 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه فراهم می شود.
موسوی تاکید کرد: این سد نقش مهمی در افزایش سطح زیرکشت و تولید محصولات کشاورزی و اشتغال افراد جویای کار در شهرستان دهلران دارد.
وی بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی آن تاکید کرد و افزود: با توجه به پیشرفت 48 درصدی این سد نیاز است با تزریق اعتبار شتاب بیشتری در عملیات اجرایی آن صورت گیرد.
سد میمه با هدف مهار و کنترل سیلاب و تنظیم 60 میلیون متر مکعب آب در سال برای مصارف کشاورزی ایجاد خواهد شد.
این سد از نوع خاکی با هسته GC و به ارتفاع 72 متر از پی و طول تاج یک هزار و 350 متر ساخته می شود و حجم کل مخزن آن 72 میلیون متر مکعب و حجم مفید مخزن 68 میلیون متر مکعب است.
گفتنی است در شهرستان مرزی دهلران در 228 کیلومتری جنوب ایلام سد مخزنی دویرج با ارتفاع 66 متر از پی و قابلیت 200 میلیون متر مکعب مهار آب ساخته و به بهره برداری رسیده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =