جابری‌انصاری با معاون لاوروف دیدار کرد

حسین جابری انصاری که به روسیه سفر کرده است با میخائیل باگدانف معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این دیدار که به مدت سه ساعت در تالار تشریفات وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد، دو طرف درباره آخرین تحولات یمن، عراق، لیبی، فلسطین و گنگره گفتگوی ملی سوریه، گفتگو و رایزنی کردند.

میخائیل باگدانف در ابتدای این دیدار در حضور خبرنگاران رسانه های گروهی تاکید کرد: اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا با پویایی در حال تحول است و فرایندهای پیچیده ای که بعضا با هم در تناقض هستند، در این منطقه جریان دارد. وی افزود: به همین دلیل برای ما مهم است که ارزیابی ها و پیش بینی های خود از سیر تحولات را با دوستانمان در ایران مبادله کنیم.

باگدانف با اشاره به اهمیت کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی تاکید کرد: در حال حاضر روسای جمهور، وزراء و معاونان وزرای خارجه و دیگر مقامات ایران و روسیه تعامل و همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و این بیانگر روابط قوی دو کشور است.

حسین جابری انصاری هم در ابتدای این دیدار گفت: سطح عالی روابط و همکاری های ایران و روسیه و همچنین سرعت و عمق تحولات منطقه و جهان، گفتگوها و رایزنی های دیپلماتیک دو کشور در فواصل کوتاه را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: در گفتگو های امروز درباره مجموعه تحولات منطقه و بطور مشخص عراق، لیبی، فلسطین، سوریه و یمن با یکدیگر گفتگو خواهیم داشت.

جابری انصاری با اشاره به مرگ خاموش ملت یمن در شرائط جنگ و محاصره، گفتگوی جدی برای کمک به پایان جنگ ظالمانه بر علیه یمن را ضروری دانست و افزود: بحران اشغال فلسطین و بیت المقدس که برای دهه ها ادامه یافته و اینک با اقدامات اخیر آمریکا و اسرائیل تشدید شده، از دیگر موضوعات مهمی است که در گفتگوهای امروز ما مطرح خواهد شد.

جابری انصاری افزود: موضوع سوریه نیز بخش مهمی از رایزنی های ما را در بر می گیرد و فردا نیز در نشست سه جانبه سوچی میان ما و شرکای روس و ترک ایران در روند آستانه ادامه خواهد یافت.

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های گسترده ایران و روسیه، این رایزنی ها می تواند به حل بحران های جاری در منطقه عربی و بازگشت آرامش و ثبات به این منطقه از جهان کمک کند.

جابری انصاری همچنین بر ضرورت تداوم همکاری های ایران و روسیه در حوزه رویارویی با تروریسم تاکید کرد و افزود: همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم با جدیت ادامه خواهد یافت.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =