خبر خوش یک مقام دادگستری به طلبکاران موسسه میزان

قائم مقام دادگستری کل خراسان شمالی گفت: با تدابیر اتخاذ شده برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان، این افراد به پول خود می رسند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی، میرعلم سیدی افزود: با انحلال این موسسه مالی از سوی بانک مرکزی، بانک صادرات ایران پرداخت مطالبات سپرده گذاران این موسسه را عهده دار شده است.

وی اظهار داشت: قطعا بانک صادرات با فروش اموال منقول و غیرمنقول این موسسه مالی و اعتباری، طلب تمام سپرده گذاران آن از جمله سپرده گذاران خراسان شمالی را پرداخت خواهد کرد.

به گفته وی سپره گذاران باید برای دریافت مطالبات خود قدری صبوری پیشه کنند تا حق و حقوق آنها با تمهیدات ایجاد شده پرداخت شود.

قائم مقام دادگستری کل خراسان شمالی که با ایرنا گفتگو می کرد افزود: هم اکنون براساس حکم دادگستری استان خراسان رضوی، به عنوان محل اصلی فعالیت موسسه مالی و اعتباری میزان، مدیران این موسسه در بازداشت هستند و دستگاه قضا نیز حق و حقوق مردم را تمام و کمال از این موسسه دریافت می کند.

سیدی انحلال این موسسه را به دلیل بیکاری حدود دو هزار کارمند آن قدری شتابزده خواند و اظهار کرد: باید مسوولان نظارتی پیش از فعالیت این نوع موسسات اقدام لازم را برای جلوگیری از این مشکلات انجام می دادند.

وی افزود: در شرایطی که این موسسه از چند سال قبل فعالیت داشته و کارمندانی را استخدام کرده، تعطیلی یکباره آن موجب بیکاری کارمندان این بنگاه اقتصادی شد.

موسسه مالی و اعتباری میزان ماه گذشته با تصمیم بانک مرکزی منحل و هیات پنج نفره ای برای رتق و فتق امور این موسسه و پرداخت مطالبات مردم تعیین شد.

این موسسه مالی و اعتباری در دهه 70 در استان خراسان فعال شد و با حدود 60 شعبه در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی فعالیتش را ادامه داد.

 

گفته می شود میزان منابع بانکی این موسسه مالی و اعتباری حدود 75 هزار میلیارد ریال بوده که چهار هزار و 500 میلیارد ریال از این منابع مربوط به 80 هزار سپرده گذار در استان خراسان شمالی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجیدمحمودیان IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    باسلام.ازجناب دکترلاریجانی تقاضای عاجزانه دارم که دستوری صادرکه پرداختها راصادرات بیشترکندتا مردم ازگرفتارینجات پیدا کنند.وبیشترازاین به مردم لطمه واردنکردد.چون بعضی ها ازبانک های دیگریا وام گرفته یابه سختی زندگی میکنند.به خدا به دادمردم برسین ونگذارید.خدای نکرده بااین مسایل مردم به مسولین بدبین شوند چون دروغ خیلی گفتن وخام عمل کردن.چون دربین این افرادهمه جورهست پدرشهیدجانبازوجبهه رفته وکارمندبازنشسته وپیرمردوپیرزن که به خدا بعضیها طلا وخانه رابروختن وباهمان زندگی میکردن.بدادمردم برس سواب دارد.تشگرمحمودیان ازگرمه