ایسنا نوشت: وزیر تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی امحای فقر شدید را در دستور کار جدی دولت دانست و بیان کرد: در برنامه بودجه‌ ۹۶ امحای فقر شدید به گونه‌ای که هیچ ایرانی زیر کف حمایت اجتماعی نباشد، تعریف شده است.

علی ربیعی با بیان اینکه دولت در ابتدای کار رکود طولانی و کسری رشد نزدیک به ۶۵ درصد را تجربه کرد گفت: رکود منفی، تورم بالا و بیکاری متولدین دهه‌ ۶۰ از مشکلات پیش روی دولت بود ولی اکنون پنجره بازار کار باز شده و سالانه بیش از یک میلیون نفر وارد بازار کار می‌شوند.

او با بیان اینکه اکنون سالیانه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان پرداخت می‌شود، یادآور شد که در ۴ سال آینده دولت باید به سمت کار و تصمیمات سخت حرکت کند و افزود: در بحث اشتغال باید ساختارها را افزایش داده و رویکرد سنتی نداشته باشیم.

وزیر کار در تشریح این موضوع گفت: بنا داریم که هیچ ایرانی از کف حمایتی ما بیرون نباشد و برای این کار در حال طبقه‌بندی هستیم تا افرادی که تحت پوشش ما هستند از حداقل دستمزد ۶۴۰ هزارتومان برخوردار باشند که برای این کار باید منابع مد نظر ما تأمین شوند.

ربیعی در ادامه با اشاره به اینکه در چهارسال گذشته رکود طولانی را تجربه کردیم گفت: این رکود منفی سبب تورم بالا شد.

به گفته‌ وی؛ نرخ رشد از سال ۹۵ تا ۹۶ قابل توجه است و باید برای افزایش آن به دنبال کار رفت .

وزیر کار برنامه‌ دیگر این وزارتخانه را اشتغال فراگیر عنوان کرد و گفت: جهرم سرمایه اجتماعی خوبی دارد مثلاً نرخ خودکشی آن اصلا قابل مقایسه با نرخ کشوری نیست و تلاش می‌کنیم ۱۲ میلیارد سهم روستایی را از طریق سهم صندوق کارآفرینی یا سهم یکی از بانکها که نزد ماست، تأمین کنیم و اگر میزان بیکاری شهرستان نیز مشخص شود سهم شهرستان و سهم صندوق امید نیز روی آن می‌رود .

ربیعی در ادامه جلسه با بیان اینکه اعتباراتی برای استان فارس در نظر گرفته‌ایم گفت: ٦٠ میلیارد تومان از صندوق کارآفرینی امید و یک هزار و صد میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر به استان فارس اختصاص داده‌ایم که از این اعتبارات سهم بسزایی به شهرستان جهرم تخصیص می‌یابد.

وزیر تعاون، کار رفاه و امور اجتماعی گفت: دام و طیور و آبزی‌پروری، گوشت، صنایع مکمل کنار کشاورزی، گیاهان دارویی، عسل، حمل و نقل، خدمات مولد و فرش از بسته‌های برش شهرستان جهرم است.

ربیعی همچنین خواستار اطلاع رسانی بیشتر برای استفاده از بیمه‌های روستایی و عشایری شد و افزود: این وزارتخانه تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه‌ قالی‌بافان برای برقراری بیمه امضاء کرده است.

وی همچنین صنایع فرش و حمل و نقل جهرم را از طرح های مشمول تسهیلات نام برد و گفت: این وزارتخانه در راستای ایجاد زمینه‌ اشتغال در شهرستان، حمایت ویژه‌ای از منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی شهرستان خواهد داشت.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه زمان زیادی برای فعالیت باقی نمانده است، گفت: در این مدت کوتاه بیش از پیش نیازمند به کارگیری عقلانیت، سخت‌کوشی هستیم و امیدواریم همکاران ما در بدنه‌ دولت و سرمای اجتماعی ما با کمک هم کانون توسعه‌ جهرم را راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه باید در کارها صرفه‌جویی پیشه کرد افزود: امروزه باید مردم را امیدوار نگه داشت و با حفظ منافع ملی در منطقه پرقدرت ظاهر شد.

ربیعی با بیان اینکه کشور در سایه هدایت رهبر فرزانه انقلاب، قدرت خوبی در منطقه دارد اظهار کرد: باید در داخل کشور نیز قدرتمند شده و فاصله‌ها را کم کنیم.

وی افزود: کاهش فاصله‌ها با منابع و سرمایه‌های موجود امکان‌پذیر نیست بلکه باید با کار و تلاش بیشتر این فاصله را کم کرد.

وزیر کار با بیان اینکه با بهره‌وری باید ۳۰ درصد از سرمایه مورد نیاز برای رشد را تأمین کنیم گفت: برای رشد ۸ درصدی بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز است.

وی تغییر روش کار را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: روش‌های کار باید عوض شود و این موضوعی است که جامعه ما به آن نیاز دارد و باید با نگاه به آینده آمادگی ایجاد کنیم و در دنیایی که همه از هم سبقت می‌گیرند با هم‌افزایی و همسویی بیشتر کار عقلانی را دنبال کرد.

ربیعی ادامه داد: دولت کم صدا و با همه توان آنچه مصلحت مردم است را به پیش می‌برد.

نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور نیز در این جلسه گفت: باجه بانک رفاه در بخش خَفر در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

نوربخش همچنین از شروع به کار پلی کلینیک شهرستان جهرم با حضور دکتر ربیعی خبر داد و افزود: شعبه‌ بیمه در بخش‌های کردیان و سیمکان شهرستان جهرم ایجاد می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور نویدی هم برای انجام بیمه قالی‌بافان و کارگران ساختمانی این شهرستان داد.

طَی این جلسه مقررشد مبلغی به عنوان کمک به بخش بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی جهرم پرداخت شود و رادیوتراپی بیمارستان این شهرستان هم تا چند روز آینده راه‌اندازی شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =