معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری گمرک استان با رشد پنج درصدی در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به نقل از روابط عمومی ادراه صنعت و معدن و تجارت استان، درویشعلی حسن زاده اظهار کرد: در ۶ماه نخست سال‌جاری کل صادرات بازرگانان گلستان از گمرکات استان و در سایر استان‌ها ۳۵۱ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۷۵ میلیون دلار بوده است، که علی‌رغم کاهش صادرات کل کشور از نظر ارزشی با مدت مشابه سال قبل برابری می کند.

وی افزود: پنیر، میلگرد، گوشت مرغ، رب، ید، سازه های فلزی، سیمان، خوراک دام، لبنیات و درختچه های تزئینی اقلام عمده صادراتی استان بوده اند که ید، سیمان و پنیر بیشترین رشد صادراتی را داشته اند.

حسن زاده با اشاره به صادرات این کالاها به ۱۴ کشور، گفت: بیشترین میزان صادرات استان در این مدت به کشور عراق به میزان  بیش از ۶۰ میلیون دلار بوده که رشد ۵۰درصدی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: همچنین پس از کشور عراق بیشترین میزان صادرات استان به کشورهای ترکمنستان با ۵۷ میلیون دلار، افغانستان بابیش از ۱۷ میلیون دلار و چین با بیش از هفت میلیون دلار بوده است.

وی کشورهای قزاقستان، ایتالیا، پاکستان، ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان و ارمنستان را از دیگر مقاصد صادراتی استان برشمرد.

حسن زاده در مورد صادرات چمدانی گفت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری یک هزار و ۱۹۴ تن صادرات چمدانی از گمرکات استان انجام شده که نسبت مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد از لحاظ ارزشی و ۸۴ درصد از لحاظ وزن رشد داشته است.

وی اقلام صادرات چمدانی را فرش ماشینی، مواد غذای، شوینده ها، روفرشی، روغن، ماکارونی، پنیر و بخاری گازی عنوان کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =