مهر نوشت: معاون توسعه و فناوری صداوسیما با اشاره به اچ دی شدن شبکه های سیما، این اقدام را در سال جاری عملی ندانست و بیان کرد که این کار نیاز به زمان زیادی دارد.

رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری صداوسیما درباره زمان اچ دی کردن شبکه های یک، دو و سه گفت: طرح های تحولی در زیرساخت سازمان صداوسیما پیچیده و سنگین است و اینگونه نیست که در بازه زمانی کوتاه مدت بتوان این کار را انجام داد.

او ادامه داد: قطعا اچ دی شدن شبکه های سیما در سال جاری انجام نخواهد شد چون طراحی و تامین تجهیزات و همچنین سفارش و نصب آنها به زمان نیاز دارد. در واقع تبدیل شدن یک شبکه از اس دی به اچ دی مثل این است که ما هیچ شبکه ای نداریم و می خواهیم شبکه جدیدی راه بیندازیم.

علیدادی عنوان کرد: با اچ دی شدن شبکه دیگر نمی توان از هیچ یک از تجهیزات قبلی شبکه ها از جمله نور، گریم و استودیو استفاده کرد و باید زیرساخت های جدیدی را ایجاد کرد.

او درباره اچ دی شدن شبکه سه بیان کرد: شبکه سه به طور کامل هنوز اچ دی نشده و فقط استودیوی آن اچ دی شده است درصورتی که وقتی می گوییم اچ دی یعنی کل فرایند تولید و پخش باید اچ دی شود. اکنون فقط استودیوی شماره ۱۱ اچ دی شده است که به خاطر انتخابات و به صورت ضربتی اما با کیفیتی بالا اچ دی شد و باقی استودیوها هم در دستور کار است.

علیدادی در پایان اظهار کرد: ما تعداد زیادی استودیوی تولید، واحد سیار و استودیوهای ساختمان الوند و خارج از سازمان صداوسیما داریم که باید به صورت اچ دی دربیایند یعنی باید کل تجهیزات موجود جمع آوری شده و از تجهیزات جدید که سفارش داده خواهد شد، استفاده شود.

58243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    1 2
    حالا چي داره كه بخوايم اچ دي ببينيم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    0 2
    من هزارتا شبکه اچ دی و چند تا 3 بعدی دارم توی تی وی مون و ... خیلی عقبن از دنیا