ایرنا نوشت: معاون آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: اسامی سه هزار دانشجوی ایرانی علوم پزشکی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند، در وزارت بهداشت وجود دارد، دو تا سه برابر این تعداد نیز ثبت نام نکرده‌اند و اغلب در دانشگاه‌های بی‌کیفیت تحصیل می‌کنند.

باقر لاریجانی روز یکشنبه در همایش معاونان آموزشی وزارت بهداشت گفت: ظرفیت پذیرش این دانشجویان در دانشگاه های داخلی دولتی و غیر دولتی وجود دارد و باید استراتژی را برای جذب این دانشجویان تغییر دهیم.

وی گفت: از طرفی دو هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول تحصیل در رشته های علوم پزشکی هستند که از 41 ملیت مختلف هستند اما باید استراتزی را برای جذب بیشتر دانشجویان کشورهای همسایه تغییر دهیم و تعداد دانشجویان خارجی را باید افزایش دهیم.
لاریجانی افزود: ساماندهی آموزش پزشکی برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی انجام شده است و بیش از هفت هزار برنامه آموزش پزشکی در سامانه اینترنتی وزارت بهداشت ترجمه و معرفی شده است. تعدادی از دانشگاه های داخلی نیز در رتبه بندی های بین المللی وارد شده اند.

وی گفت: برای شناسایی رتبه و اعتبار دانشگاه های خارجی و تایید مدرک دانشجویان ایرانی که خارج کشور درس خوانده اند نیز دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداریم و از رتبه بندی های آنلاین معتبر مثل شانگهای و تایمز استفاده می کنیم.

معاون وزیر بهداست ار اعتباربخشی و ارزشیابی همه موسسات آموزش پزشکی داخل کشور خبر داد و گفت: مشکل اصلی دانشگاه های علوم پزشکی مسائل بودجه ای است زیرا 90 درصد بودجه این مراکز صرف حقوق استادان می شود.

وی همچنین از بازنگری بسته تحول در آموزش پزشکی و تأسیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی کشور در روزهای آینده خبر داد.

لاریجانی گفت: حرکت به سمت مرجعیت علمی در برخی رشته های علوم پزشکی، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تحقق دانشگاه نسل سوم، افزایش کمی و ارتقای کیفی آموزش پزشکی، اجرای سند آمایش سرزمینی در آموزش پزشکی، مجازی سازی آموزش پزشکی و توسعه آموزش های آنلاین، افزایش تعاملات بین المللی، کیفی سازی و توسعه آموزش پزشکی در بخش خصوصی، نیازسنجی و رفع کمبود نیروهای متخصص در رشته های پزشکی را از جمله اهداف طرح جدید تحول آموزش پزشکی در کشور اعلام کرد.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =