وال استریت ژورنال گزارش داد اطلاعات فوق محرمانه آژانس امنیت ملی امریکا / NSA از طریق نرم افزار ضد ویروس کسپرسکی به سرقت رفته است.

 

به گزارش خبرآنلاین، به نوشته وال استریت کرملین در سال 2015 با استفاده از نرم افزار کسپرسکی که روی رایانه پیمانکار امنیتی آژانس نصب بوده، دست به سرقت اطلاعات سایبری زد که بعدا بخشی از آن توسط ویکی لیکس و دار و دسته آسانژ در فضای مجازی منتشر شد.

منابعی امنیتی که نخواستند نامشان فاش شود سرقت از طریق ضد ویروس کسپرسکی را تایید کردند. اطلاعات سرقت رفته محرمانه‌ترین اطلاعات آژانس بود که در سال 2015 به سرقت رفته و در بهار 2016 رسانه‌ای شد.

به نوشته این روزنامه به همین دلیل است که مقامات آمریکایی نسبت به کسپرسکی بدگمان شده و دستور توقف فروش و توزیع آن روی سیستم های دولتی آمریکا را صادر کرده‌اند. حتی ممکن است بخشی از هک سیستم رایانه‌ای انتخابات 2016 امریکا نیز با همین روش بوده باشد.

 

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    16 1
    این کمپانی کلن کارش جاسوسی هست . تو ایران هم خیلی توسط عواملشون نفوذ کردن، خدا بخیر کنه
  • علیا A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    10 14
    امریکایی که خودشون مجرم سایبری هستند. یادمون نرفته که جنگ تمام عیار سایبری با ریروس استاکس نت علیه ایران راه انداخته بودن.
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    20 8
    آخه کدوم بی مغزی از جنس روسی استفاده می کنه؟
    • بی نام US ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
      10 3
      نرم‌افزار تلگرام هم روسی هست دوست عزیز.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      1 1
      در حال حاضر چون روی کره زمین ساکن هستیم هر نرم افزاری در یک کشور تولید میشه و میشه برا هر کشوری هم یه داستان ساخت شما هم اگر از تلگرام بدتون میاد و ناراحت هستید پیام رسانی ایرانی هست 24 ساعته هم کنترل میشه و پیامهات خونده میشه استفاده بکن عوضش اطلاعاتت دست پاول درف نمیفته. بعد یه جوری صحبت میکنن انگار ما مثلا اطلاعات محرمانه کشور دستمونه و پاول درف هم داره اینا رو می دزده خب اگر ادم مهمی هستی دولتی هستی بیجا میکنی تلگرام استفاده میکنی برو پشت بوم خونت از دود استفاده کن مثل سرخ پوستها یا اون خط فوق سری که بهت داده شده رو به کار ببر مگه زورت کردن بیای مسائل کشور رو رو تلگرام مطرح کنی؟ بعد این مسائل خودش چهار روز دیگه لو میره نیاز هم به جاسوسی نداره
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    8 3
    ساده لوحی محض یعنی اعتماد کردن به روس ها... لایسنس اش را نزدیک نود هزار تومن برای یک سال بخری بعد بفهمی ک مشغول جاسوسی کردن از تو است...حیف از یک پول سیاه ک خرج اش بکنی
    • آرش IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
      3 0
      همه این کار را میکنند. n تا گزارش در مورد جاسوسی ویندوز منتشر شده است
  • نیما IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    3 4
    کسپرسکی تو بازار آمریکا نتونست موفق بشه برای همین بسته های ضد ویروسش رو رایگان تو فروشگاه ها توزیع کرد . مخصوصآ تو مریلند و ویرجینیا که مراکز مهم دولتی بودن و ی سری کارمند دولتی ناآگاه برداشتن ضد ویروسش رو که رایگان از فروشگاه ها گرفته بودن نصب کردن و همین باعث دردسر شد. ولی اشاره ای کنیم به سوابق کسپرسکی: ضعف جدی در شناسایی تهدیدات سایبری مخصوصآ تهدیدات پیچیده. سعی کرده با کمپینهای خبری گمراه کننده ذهن کاربرها رو منحرف کنه ، سوء استفاده از اسم و لوگوی شرکتها، انتشار صدها خبر دروغ و کذب ، کلاهبرداری های متعدد در بازار آنتی ویروس و مخصوصآ بازار ایران ، دست داشتن در توزیع ضد ویروسهای جعلی و تقلبی با هدف آشفته کردن بازار آنتی ویروس تا مانع شرکتهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس بشه.