بهار پژوهش و فناوری در البرز از چهارم لغایت دهم آذر ماه ۹۶

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: باعنایت به اینکه البرز قطب علم و فناوری است باید در هفته پژوهش سنگ تمام گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، عباداله کامکار با اعلام اینکه برنامه های این هفته از4 لغایت دهم آذر ماه برگزار می شود افزود: در سالجاری دانشگاه پیام نور با 300 غرفه میزبان برگزاری این هفته خواهد بود.
وی با بیان اینکه انتخاب کمیته های ده گانه را در دستور کار برنامه داشته ایم، گفت: سیاست ما این است که برای همگن شدن صنعت و دانشگاه این رویداد در دانشگاه برگزار گردد.
کامکار ادامه داد: 5 جلسه شورای سیاست گذاری نیز تا کنون تشکیل شده و بسترهای لازم برای چیدمان غرفه ها نیز دیده شده است.
وی با مهم خواندن فرایند اطلاع رسانی از ویژه برنامه های هفته پژوهش گفت: این استان غنی از پژوهشگران و دانشگاه ها است و با اطلاع رسانی دقیق و جامع می توانند حضوری چشمگیر تر داشته باشند.
جانشین ستاد بزرگداشت هفته پژوهش، ترویج پژوهش و فناوری و ارتقا جایگاه فعالان این حوزه و ترغیب به تولید بیشتر علم و فناوری، عرضه یافته های پژوهشی و تبیین وضعیت پژوهش را از جمله اهداف برنامه های این هفته برشمرد.
کامکار در ادامه با اشاره به سبقه صد ساله دانشکده کشاورزی در کرج و استقرار مرکز علمی و پژوهشی خاطرنشان کرد: اخیرا شاهد افتتاح پارک علم و فناوری در استان بودیم و این استان کریدور علم و فناوری نامگذاری شده است.
کامکار بسترسازی برای تجاری سازی یافته و توسعه فن بازارها را از جمله اهداف مهم پژوهش ذکر کرد.
وی بیان کرد: باید یافته های پژوهشی به بازار راه یابد و از این رو تقویت ارتباط صنایع و دانشگاه زیر یک سقف را شاهد باشیم.
کامکار گفت: دعوت از مخترعین بنام و پژوهشگران زبده، ارزیابی عملکرد علمی دانشگاه و سنجش رتبه و جایگاه پیشرفت مراکز، افزایش حساسیت به مقوله پژوهش و فناوری، اختصاص بودجه ویژه و حرکت درون سازمانی از جمله دیگر اولویت های ذکر شده در برنامه های این هفته بشمار می رود.
وی افزود: در این هفته هر روز نامگذاری شده و بر اساس آن برنامه های تدارک جانبی دیده شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =