ایلنا نوشت: مدیر گروه بانکداری اسلامی گفت: موسسه ثامن مجوز نداشت و بانک مرکزی نیز از مدت‌ها پیش در این خصوص هشدار داده بود اما متاسفانه مردم به اطلاعیه‌ها و مجوزهای بانک مرکزی توجهی نکردند این در حالی است که مردم نباید به مؤسساتی که سود بالایی را پیشنهاد می‌کنند اعتماد کنند.

کامران ندری درمورد وضعیت این روزهای بانک‌ها و شایعاتی که در مورد برخی از بانک‌ها در مورد ورشکستگی‌شان مطرح می‌شود، اظهار داشت: تنها مرجع قابل اعتماد برای اطلاع‌رسانی این قضیه بانک مرکزی است و نباید به هر خبری که در مورد ورشکستگی بانک‌ها منتشر می‌شود توجه کرد زیرا هر خبری اعتبار ندارد.

وی با بیان اینکه تنها باید به اطلاعیه‌ها و بخشنامه‌ها و اظهارات مسئولین بانک مرکزی توجه شود افزود: اگر مردم بخواهند در این زمینه به هر خبر و یا صحبتی از سوی افراد غیرمسئول توجه کنند مسلما خطرناک است، زیرا این موضوع مسئله کوچکی نیست و اعتماد مردم به سیستم بانکی از بین می‌رود.

ندری در پاسخ به این پرسش که چه کسی پاسخگوی بوجود آمدن بی‌اعتمادی در جامعه است؟ گفت: افرادی که شایعه پراکنی می‌کنند و خبرهای نادرستی منتشر می‌کنند مسئول پاسخگویی به این فضای بی‌اعتمادی در جامعه هستند.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: موسسه ثامن مجوز نداشت و بانک مرکزی نیز از مدت‌ها پیش در این خصوص هشدار داده بود اما متاسفانه مردم به اطلاعیه‌ها و مجوزهای بانک مرکزی توجهی نکردند این در حالی است که مردم نباید به مؤسساتی که سود بالایی را پیشنهاد می‌کنند اعتماد کنند.

ندری در مورد موسسه کاسپین ادامه داد: کاسپین مجوز اولیه را از بانک مرکزی گرفته بود اما به دلیل اینکه منابع لازم را نداشت تخلف کرد. البته در این خصوص مسئولین بانک مرکزی توضیحات لازم را داده بودند.

وی در مورد ادغام بانک‌ها نیز افزود: مشکلات این روزهای بانک‌ها تعامل آن‌ها با بانک‌های خارجی است و اینکه نمی‌توانیم از اعتبارات بین المللی نظیر (فاینانس، یوزانس و روابط کارگزاری‌ها) استفاده کنیم اما موضوع ادغام می‌تواند برای برقراری این ارتباط کمک کند.

ندری تصریح کرد: به دلیل ضعف‌هایی که در سیستم بانکی وجود دارد بانک‌ها اعتبارات لازم را ندارند و برای رفع این مشکل پیشنهاد ادغام بانک‌ها مطرح شد تا بتوانند مشکلات بانک‌ها را حل کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای حل این مشکل ادغام موسسات غیرمجازی که نمی‌توانند مجوز اخذ کنند و از شرایط لازم برخوردار نیستند ضروری است و اخیرا نیز بحث ادغام موسسه ثامن، بانک مهر اقتصاد و موسسه کوثر مطرح شده که اگر ادغام شوند مشکل مهر اقتصاد هم حل خواهد شد.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    600 شعبه پر زرق و برق در طی بیست سال جلوی چشم شما زدن شما می گید هشدار دادیم؟؟؟ آه ما دامن شما و فرزندانتان را خواهد گرفت. انشا لله
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    تا دیروز جرات نمی کردید اسم ثامن رو ببریو ولی الان جرات پیدا کردید