ایسنا نوشت : مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه از آغاز برداشت انجیر و انگور از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت این محصولات تا 15شهریور ماه ادامه دارد.

مصطفی هنرمندیان اظهار کرد: از 2 هزار و 200هکتار سطح باغات این شهرستان، 285 هکتار سطح باغات انجیر شهرستان است. کار برداشت از باغ‌های انجیر در ایذه آغاز شده و کشاورزان مشغول برداشت انجیر هستند.
وی افزود: محصول انجیر برداشت‌شده از مزارع از رقم محلی و دو نوع انجیر سیاه و سفید است و از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. این محصول برای مصرف به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری ارسال و بخشی از آن نیز در خوزستان عرضه می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: پیش بینی می‌شود از سطح باغات این شهرستان حدود 860 تن انجیر برداشت شود. با توجه به این‌که میزان آفات و بیماری‌ها در شهرستان بسیار کم است، می‌توان گفت که کیفیت محصولات انجیر ایذه بسیار مطلوب و از بازارپسندی مناسبی برخوردار است.
هنرمندیان با بیان این‌که برداشت انگور نیز در ایذه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم از 237 هکتار سطح تاکستان‌های ایذه، حدود 70 تن انگور برداشت شود. محصول انگور شهرستان، از نوع عسکری و برای مصرف درون استان است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =