یک شرکت آمریکایی اعلام کرده اتوبوسی ساخته که در آزمایش خود توانسته با یک بار شارژ مسافت ۱۷۷۳ کیلومتر را طی کند. این رکورد جدید می‌تواند امیدها را برای اتوبوس‌های الکتریکی و جلوگیری از آلایندگی اتوبوس‌های سنتی بیشتر کند.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام شرکت شرکت پروترا (Proterra)،اتوبوس بزرگ ساخت این شرکت به نام کاتالیست E2 مکس (Catalyst E2 Max) توانسته این مسافت را بدون مشکلی طی کند. پیش از این پروترا یک ون مسافرتی را آزمایش کرد که توانسته بود ۱۶۳۱ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند. اما این خودروی تمام الکتریکی ۴۶برابر از اتوبوس کاتالیست سبک‌تر بوده است.

کاتالیست E2 Max حدود ۱۸ متر طول دارد و به یک باتری ۶۶۰ کیلو وات ساعتی مجهز شده است. باید بدانید که به عنوان نمونه خودرو تسلا مدل S از باتری ۱۰۰ کیلو وات ساعتی استفاده می‌کند. تسلا مدل S P100D با یک بار شارژ می‌تواند مسافت ۵۰۷ کیلومتر را طی کند. هیوندای هم به تازگی اعلام کرده که یک اتوبوس الکتریکی شهری ساخته که به لطف باتری ۲۵۶ کیلو وات ساعتی می‌تواند مسافت حدودی ۲۹۰ کیلومتری را طی کند. البته اتوبوس هیوندای می‌تواند ظرف یک ساعت شارژ کامل شود اما هنوز مشخص نیست که اتوبوس کاتالیست برای شارژ چقدر زمان نیاز دارد.

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رجب A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    7 0
    چپ نمیکنه آتیش نمیگیره .
  • خسرو A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    2 0
    واقعا به صاحب چنین مخ های باید تبریک گفت وقدر آنها را دانست.