افسوس کارگردان آمریکایی از مدرنیسم در ۱۴۴ صفحه

کتاب «هیچ چیز یادم نمی‌آید» نوشته نورا افرون به تازگی با ترجمه سهیلا ایمانی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «هیچ چیز یادم نمی‌آید» نوشته نورا افرون به تازگی با ترجمه سهیلا ایمانی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۱ توسط انتشارات قوی سیاه چاپ شده است.

نورا افرون نویسنده، روزنامه‌نگار، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی در سال ۱۹۴۱ متولد و در سال ۲۰۱۲ درگذشت. کتاب پیش رو حاوی مطالب و مقالات طنزآمیز این نویسنده است که در آن‌ها از نویسندگی در روزنامه، طلاق، ارثی که انتظارش را می‌کشیده و... نوشته است.

افرون برای فیلمنامه‌های «سیلک وود»، «بی خواب در سیاتل» و «وقتی هری سالی را دید...» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی شد. او جایزه بفتا را برای فیلمنامه «وقتی هری سری را دید...» در کارنامه دارد. آخرین فیلم این کارگردان نیز با عنوان «جولی و جولیا» نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

در کتاب «هیچ چیز یادم نمی‌آید» نورا افرون، گذشته، حال و آینده را با سردی، سنگدلی و طنز روایت کرده است. او برای فراز و نشیب‌های زندگی مدرن افسوس می‌خورد و با مشخصه خود که روشنی و خرد است، اتفاقاتی را که به خاطر آورده، پیش از ابتلا به آلزایمر، یادآوری کرده است.

عناوین مطالب و نوشته‌های این کتاب به این ترتیب است:

هیچ چیز یادم نمی‌آید، کی هستی؟، روزنامه نگاری: داستانی عاشقانه، افسانه، آروبای من، زندگی من و ارثیه، رفتن به سینما، بیست و سه موردی که بارها و بارها مردم را غافلگیر می‌کند، فقط می‌خواهم بگویم: املت سفیده تخم مرغ، فقط می‌خواهم بگویم: تفلون، فقط می‌خواهم بگویم: نه پِلِگرینوی دیگری نمی‌خواهم، فقط می‌خواهم بگویم: زمین صاف نیست، فقط می‌خواهم بگویم: سوپ جوجه، توبه، زندگی من و رولت گوشت، معتاد به ع-ش-ق، شش مرحله ایمیل فرستادن، فیلم‌های ناموفق، شام کریسمس، حرف لعنتی «ط»، حرف لعنتی «پ»، چیزهایی که دلتنگشان نمی‌شوم، چیزهایی که دلتنگشان می‌شوم.

این کتاب با ۱۴۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =