مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان: پژوهش باید با ایجاد یک برنامه هدفمند نقشه راه فعالیت را ترسیم کند

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برای پیشرفت علمی و آموزشی و رسیدن به حداقل‌ های توسعه یافتگی، پژوهش و تحقیق سنگ بنای اولیه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ قربانعلی محمد پور ضمن تبریک به مناسبت در پیش رو بودن هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش با ایجاد بنیان های توسعه متوازن و پایدار در زمینه‌ های مختلف اقتصادی اجتماعی و ... و بالا بردن قدرت رقابت باعث شکوفایی کشور می شود و در توسعه علم و فناوری نقش محوری دارد، علم و فناوری نیز محصول فعالیت‌ های پژوهشی است.

وی افزود: رشد روز افزون علم و دانش و افزایش اطلاعات و آگاهی‌ها موجب ظهور فناوری‌های جدید شده است به گونه ای که همواره رابطه مستقیمی بین حجم اطلاعات علمی و پیشرفت فناوری‌ها از یک سو و ایجاد رفاه و امنیت ملی از سوی دیگر وجود دارد.
محمدپور عنوان کرد: برای پیشرفت علمی و آموزشی و رسیدن به حداقل‌ های توسعه یافتگی، پژوهش و تحقیق سنگ بنای اولیه به شمار می رود و به همین جهت است که همواره می‌ توان میان کم و کیف عملکرد پژوهشی در هر جامعه و میزان توسعه یافتگی آن جامعـه رابطه مستقیمی برقرار کرد به گونه ‌ای که می ‌توان ادعا کرد که بدون آن هیچ کشوری قادر به شناسایی و حل مشکلات موجود و طرح استراتژی در جهت توسعه و پیشرفت نخواهد بود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: استان گیلان نیز با توجه به اهمیت بسزایی که در کشور داشته و همواره مصائب زیادی را در حوزه های مختلف تجربه کرده از این قاعده مستثنی نبوده و باید برای حل مشکلات خود از پژوهش کاربردی بهره مند شود.
وی تاکید کرد: پژوهش باید تمامی محورهای توسعه را در بر گرفته و با ایجاد یک برنامه هدفمند نقشه راه فعالیت را ترسیم کند، پژوهش در برنامه های اجرایی آنقدر باید پررنگ باشد که برای آحاد ملت ملموس ونقش آنرا در همه مناسبات اقتصادی، اجتماعی، رفاهی زندگی خود حس کنند.

محمد پور تصریح کرد: پژوهش مثمر ثمر خواهد بود به شرط آنکه در راستای حل مشکلات، برنامه سازی اقتصادی و تجاری در نهایت تولید ثروت با رعایت اصول و حفظ حداکثری منابع انجام شود.
وی در پایان تاکید کرد: محیط زیست در طی سالیان متوالی برای کاهش اثرات منفی و همچنین ایجاد راندمان مناسب در فعالیت ها از پژوهش بهره مند شده و همواره از فعالیت های زیست محیطی پژوهش محور حمایت می کند، اعتقاد راسخ این مجموعه بر این اصل استوار است اشتغال، کار آفرینی، اقتصاد سالم، حفظ منایع و در نهایت توسعه پایدار استان باید با محوریت پژوهش به انجام رسد و اقدامات اجرایی همه حوزه ها و الویت بندی آنها بر پایه دانش مبتنی بر پژوهش انجام شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =