۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۳
نبرد تلعفر آغاز شد

صبح امروز به دستور فرمانده کل قوای عراق با حملات گسترده موشکی نبرد تلعفر آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، نیروهای عراقی آتش پشتیبانی عملیات تلعفر را با شلیک توپخانه سنگین و سبک و موشک و حملات هواپیماهای جنگی آغاز کردند.

به گزارش وب سایت خبرگزاری رویترز حیدرالعبادی در بیانیه ای، آغاز مرحله دیگری از نبرد علیه گروه تروریستی تکفیری داعش را با هدف آزادسازی شهر ترکمن نشین تلعفر اعلام کرد و گفت که حمله به تلعفر از چند محور آغاز شده است و نبرد تا شکست نهایی داعش در عراق ادامه خواهد یافت.

العبادی، ضمن اعلام ساعت صفر عملیات، خطاب به نیروهای عراقی حاضر در عملیات آزادسازی تلعفر گفت که همه در انتظار پیروزی شما بر تروریست ها هستند.

به گفته العبادی در این عملیات نیروهای مسلح عراق از همه اجزای آن شامل ارتش، الحشدالشعبی، پلیس فدرال و نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم حضور دارند.

 

 

در همین حال هواپیماهای عراقی هزاران اعلامیه را بر فراز شهر ریختند، در این اعلامیه ها توصیه هایی برای اهالی شهر تلعفر نوشته شده و از آن ها خواسته شده تا از مواضع داعش در این شهر فاصله بگیرند.

از سوی دیگر یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی در خصوص عملیات آزادسازی شهر تلعفر گفت: تدابیر لازم برای حفظ جان مردم تلعفر اندیشیده شده است.

بر اساس گزارش نیروهای عراقی آماده آغاز عملیات آزادسازی شهر تلعفر از اشغال داعش هستند.
در همین حال فارس محمد یونس آل عبدو ملقب به ابو مریم از سرکرده های گروه تروریستی داعش توسط نیروهای الحشد الشعبی در اطراف تلعفر به هلاکت رسید.

پیشتر نصرالله فتح الله از افسران نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اربیل گفته بود: برای آزادسازی شهر تلعفر 35 هزار نیروی مسلح در اطراف این شهر مستقر شده اند و همزمان از سه شنبه گذشته حملات هوایی از سوی جنگنده های ارتش عراق به مواضع تروریستهای داعش در این شهر آغاز شده است.

شهر تلعفر با داشتن بیش از 205 هزار نفر جمعیت در غرب موصل در زمره اندک شهرهایی قرار دارد که هنوز در کنترل تروریستهای تکفیری داعش می باشد.

تلعفر در جریان هجوم برق آسای ژوئن 2014 داعش به شمال و غرب عراق توسط تروریست های تکفیری سقوط کرد و به اشغال داعش درآمد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =