ایسنا نوشت: امام جمعه پاوه با اشاره به دفن تعدادی اجساد در روستاهای مناطق زلزله زده بدون گواهی فوت گفت: در روز اول نماز میت 19 نفر از کشته های زلزله را من خواندم.

ماموستا ملاقادر قادری با اشاره به بازدیدی که از مناطق زلزله زده استان داشته است، گفت: در اولین روز زلزله با کمترین فاصله زمانی به‌ اتفاق چند نفر از روحانیون به مناطق زلزله‌زده رفتیم.

امام‌جمعه پاوه با اشاره به کشته شدن بسیاری در زلزله 7.3 ریشتری استان اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده حدود 500 نفر دراین حادثه جان باختند و مردم بسیاری دچار مصیبت شدند. البته این تعداد کشته افرادی هستند که گواهی فوت برای آنها صادر شده و تعدادی از افرادی که در روستاها جان باختند، بدون گواهی فوت دفن شدند.

امام جمعه پاوه افزود: با توجه به اینکه ما روز اول زلزله در منطقه بودیم خود شاهد بودیم که اهالی روستاها بدلیل عمق فاجعه اجساد فوت شدگان را در همان ساعت اولیه دفن کرده بودند و یا در حال دفن بودند، بطوریکه ما خودمان نماز میت 19 جنازه را روستاهای مسیر ازگله تا سرپل خواندیم که هیچ کدام گواهی فوت نداشتند.

برخی مدیران ما مدیران زمان "بحران" نیستند

ماموستا قادری به لزوم تربیت نیروهای کارآمد برای زمان بحران‌ها اشاره کرد و افزود: باید از زلزله‌های قبلی درس می‌گرفتیم و نیروی لازم را برای مدیریت در چنین بحران‌هایی تربیت می‌کردیم و مدیران ما باید از زلزله‌های قبلی تجارب زیادی می‌گرفتند.

وی گفت: متأسفانه در زلزله اخیر شاهد بودیم عده‌ای از مدیران، مدیران زمان بحران نیستند و به عینه دیدیم که مردم آمادگی بیشتری از مسئولان داشتند.

"ستاد وحدت" به یاری زلزله زدگان می‌شتابد

امام‌جمعه تصریح کرد: بعد از حادثۀ زلزله مصیبت‌بار غرب کشور عده بسیاری از مردم منطقه با من تماس گرفتند که چه‌کار کنیم. من نیز جلسه‌ای با تعدادی از روحانیون و فرهنگیان شهر پاوه گذاشتم و برای اینکه کمک‌رسانی نظم بیشتری بگیرد و بتوانیم مقداری از آلام و رنج مصیبت‌زدگان زلزله اخیر را کاهش دهیم، ستادی را به نام "ستاد وحدت" تشکیل دادیم.

وی افزود: کار این ستاد جمع آوری امکانات لازم و بخصوص پول نقد است که شاید خداوند توفیق دهد در آینده مسجد تخریب شده و یا خانه چند نفر از زلزله زدگان را از نو بسازیم.

ماموستا قادری گفت: محور حرکت و فعالیت این ستاد در سه زمینه انجام کارهای فرهنگی و توجیهی و تبلیغی و دلداری مردم آسیب‌دیده با حضور در روستاها و محل‌های آسیب‌دیده، راهنمایی و همراهی کاروان‌هایی که از سایر شهرستان‌ها به‌قصد خدمت‌رسانی به منطقه وارد می‌شوند و جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت همیاری در بازسازی مساجد و خانه های تخریب شده در مناطق زلزله زده و یا احداث یکی از مساجد منطقه ذهاب و یا خانه چند نفر از مصیبت دیدگان و خرید لوازم ضروری و موردنیاز مردم، مانند پتو، چادر، چراغ والر و... است.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =