سایت درنگ نوشت: ریچارد برنسون میلیاردر بنیانگذار شرکت هواپیمایی ویرجین در سال 1972 یعنی در حدود 45 سال پیش و در دورانی که تنها 22 سال سن داشت، پیش یادداشتی خنده‌دار نوشت که موفقیت امروزش را مدیون آن می‌داند.

این یادداشت بند‌های عجیب و غریبی دارد: "پرواز کردن را یاد بگیر" و "مواظبم باش، با تو‌ام، قایق". پس از آن بود که وی ساخت امپراطوری متشکل از ۲۰۰ شرکت را آغاز کرد و به یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان تبدیل شد.

این یادداشت در واقع لیستی از کارهایی بودند که باید انجام می‌شدند و برنسون به تازگی به منظور نمایش دادن موفقیت‌هایش نسخه‌ای از آن را منتشر ساخته‌ است.

پرواز کردن را یاد بگیر، خریدن خرت و پرت را برای شرکت آغاز کن، مواظبم باش، افراد را سرگرم کن،‌ از افراد خوب دوباره دعوت کن، من را منظم کن، از دیگر بند‌های لیست باید‌های برنسون به شمار می‌روند.

برنسون می‌گوید همواره به نوشتن لیست‌ها علاقمند بوده و این لیست یکی از اولین‌های زندگی او بوده‌است. به گفته وی لیست‌ها نه تنها ساختاری عالی برای محقق شدن کارها هستند بلکه به ما امکان می‌دهند تا اهدافی را تعیین کرده و به آنها برسیم.

برنسون پس از گذشت سال‌ها از نوشتن این لیست، اکنون درحال آزمایش فضاپیمای اسپیس‌شیپ دو است و قصد دارد تا ماه نوامبر یا دسامبر آن را به فضا ارسال کند. اولین مسافر این فضاپیما نیز کسی نخواهد بود به جز ریچارد برنسون. پس از آزمایش اولیه، این فضاپیما تا اواخر سال ۲۰۱۸ برای فضانوردی توریستی آماده خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =