حل مشکلات هنرمندان اولویت رفع انزوای هنری جامعه/ اگر ما دست هنرمندان را نگیریم دشمن خواهد گرفت

رئیس سابق حوزه هنری آذربایجان شرقی بر ضرورت حل مشکلات هنرمندان در جامعه تاکید کرد و گفت: باید همه آستین بالا زده و مشکلات را حل کنند تا موضوعات هنری از انزوا خارج شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حسن میلانی در مراسم تودیع و معارفه رییس حوزه هنری استان اظهار کرد: در این آیین بر دو نعمت شاکرم، اولی اینکه چهار سال قبل حکم خادمی در این مسیر به من داده شد تا در این راستا تلاش کنم و نعمت دوم نیز توفیقی است که این لحظه را درک کرده و بار امانت را تحویل یک انسان وارسته می‌دهم.
وی گفت: پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حقیقت عمل به یک تکلیف بزرگ و عمل به تکلیفی الهی است که هر کارگزاری که در این مسیر بذری می‌پاشد، به بشارت پرودگار در آخرت نتایج آن را درو خواهد کرد.
رئیس سابق حوزه هنری آذربایجان شرقی بر ضرورت حل مشکلات هنرمندان در جامعه تاکید کرد و گفت: باید همه آستین بالا زده و مشکلات را حل کنند تا موضوعات هنری از انزوا خارج شود.
حسن میلانی، گفت: اگر ما دست هنرمندان را نگیریم دشمن دستشان را خواهد گرفت، پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حقیقت عمل به یک تکلیف بزرگ و عمل به تکلیفی الهی است که هر کارگزاری که در این مسیر بذری می‌پاشد، به بشارت پرودگار در آخرت نتایج آن را درو خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هنرمندان ولی‌نعمت ما هستند و بنده نیز طی این مدت با وجود مشکلات مادی همواره در تلاش بودم تا تولیدات هنری‌ هنرمندان به نتیجه برسد، ادامه داد: کارگزاران باید همواره خداوند را شاهد و ناظر اعمال خود بدانند و امید است که نگاه تمامی کارگزاران کشور در این راستا نافذتر شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد پویایی و شکوفایی فرهنگ و هنر کشور باشیم.
میلانی با اشاره به اینکه طبق رسالت حوزه هنری، در تلاش بودیم که مشکلات هنرمندان را حل کنیم، اظهار کرد: اصلی‌ترین بار امانت و بار معرفت، تکلیف بزرگ انسان شدن و "خدایی گشتن" است، هیچ حضوری ارزشمندتر از یک انسان عامل و پاسخگو بودن نیست و همچنین ارزشمند است که مسئولیت‌هایمان در شکل اعمال شایسته تجلی یابد.
وی با بیان اینکه هنرمندان استان ما انسان‌های فرهیخته‌ای در عرصه هنری کشور هستند، گفت: چهره‌های ارزشمندی داریم که امثالشان در سایر استان‌ها پیدا نمی‌شود، اگر لختی در تاریخ شعرا، خوشنویسان، هنرهای نمایشی، فیلم، موسیقی و... مطالعه کنیم خواهیم دید که چه افتخاراتی برای ما به یارگار گذاشته‌اند.
رییس سابق حوزه هنری استان با بیان اینکه اگر بخواهم هویت دینی و شهری خود را حفظ کنیم باید همواره دست بوس هنرمندان باشیم، گفت: علی‌ر‌غم وجود این همه سرمایه‌ها‌ی هنری متاسفانه در مدیریت فرهنگی کارهای لایق به شان برای هنرمندان انجام نشده و صرفا در عرصه شعار باقی مانده است.
رئیس سابق حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشورهای دیگر هنرمندان ما را جذب کرده و ماهیانه شش الی هفت میلیون تومان حقوق می ‌دهند، گفت: هنرمندان استان ما انسان‌های فرهیخته‌ای در عرصه هنری کشور هستند، اگر بخواهم هویت دینی و شهری خود را حفظ کنیم باید همواره دست بوس هنرمندان باشیم.
میلانی ادامه داد: بنده از حوزه‌ی هنری استان نخواهم رفت بلکه همواره در عرصه فرهنگ و هنر استان تلاش خواهم کرد؛ امروز شخصیت‌ها و هنرمندان استان ما، طلایه داران هنر کشور هستند و باید هنرمندان خود به مدیران کمک کنند تا موانع و معضلات فرهنگی را از مسیر هنری استات بردارند.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای رییس جدید حوزه هنری استان، گفت: حجت‌الاسلام محمدیان از پیشگامان عرصه فرهنگ بوده و انسان وارسته‌ای است که امیدوارم با موفقیت در این مسیر قدم بردارد.
گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام محمدتقی محمدیان به عنوان رییس جدید حوزه هنری استان معرفی و از خدمات حسن میلانی رییس سابق حوزه هنری استان تجلیل شد.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =