۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

ایرنا نوشت: اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه در نشستی 'ینس استولتنبرگ' را در مقام خود به عنوان دبیر کل این سازمان ابقا کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، یک مقام رسمی ناتو اعلام کرد، در این نشست مقرر شد تا ینس استولتنبرگ تا سال 2020 میلادی به عنوان دبیر کل ناتو به مسئولیت خود ادامه دهد.
ینس استولتنبرگ نخست وزیر سابق نروژ و دبیر کل ناتو از مارس ۲۰۱۴ تاکنون است. استولتنبرگ تا قبل از شکست در انتخابات سپتامبر ۲۰۱۳، به مدت ۱۰ سال نخست وزیر نروژ بود.
استولتنبرگ در مارس ۲۰۱۴ به عنوان جانشین آندرس فوگ راسموسن دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتخاب شد.
ناتو یک اتحادیه بین‌المللی است که متشکل از ۲9 کشور، از آمریکای شمالی و اروپا است که بعد از امضای پیمان آتلانتیک شمالی در ۴ آوریل ۱۹۴۹ میلادی تشکیل شد.
ماده پنج پیمان این کشورها این است که اگر یک حمله مسلحانه علیه یکی از کشورهای عضو رخ دهد، باید آن را یک حمله علیه همه کشورهای عضو در نظر گرفت، و سایر اعضا در صورت لزوم باید عضو مورد حمله را با نیروهای مسلح کمک کنند.
اسپانیا، استونی، اسلوواکی، اسلوونی، انگلیس، ایتالیا، ایسلند، آلبانی، آلمان، آمریکا، بلژیک، بلغارستان، پرتغال، ترکیه، جمهوری چک، دانمارک، رومانی، فرانسه، کانادا، کرواسی، لتونی، لوکزامبورگ، لهستان، لیتوانی، مجارستان، نروژ، هلند ،یونان و مونته‌نگرو عضو آن هستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =