عقب افتادگی لرستان مربوط به عدم خودباوری و بی توجهی های حال و گذشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: تنها راه دسترسی به بازارهای دنیا دستیابی به تکنولوژی نوین است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، گودرز امیری در همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان با اشاره به اینکه لرستان دارای استعداد و توانایی بالایی در زمینه های مختلف است، اظهار داشت: عقب افتادگی استان از توسعه و پیشرفت مربوط به بی توجهی و عدم خودباوری در گذشته و حال می‌باشد که بایستی با تلاش و همت مضاعف بخشی از آن را جبران نماییم.

وی در ادامه افزود: گذار از این وضعیت و گام در مسیر توسعه و پیشرفت تنها با همت و همکاری مردم، مسئولین نظام و نخبگان در تمامی حوزه‌های جامعه امکان پذیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به پیشینه تاریخی لرستان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در بخش صادرات صنایع دستی لرستان با قدمت تاریخی خود دارای جایگاه ضعیفی است.

وی با بیان اینکه مناطق زاگرس نشین در بخش کشاورزی و دامپروری مستعد و پرتوان است، تصریح کرد: محصولات کشاورزی زراعی، باغداری و همچنین دامی از استان صادر نمی‌شود.

امیری خام فروشی محصولات کشاورزی و دامپروری به زیان اقتصاد استان دانست و بیان داشت: ما باید به نوآوری وفن‌آوری نوین روی بیاوریم. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در این بخش ضروری است.

وی تغییر این نگرش که محصولات براساس نیازهای داخلی تولید می‌شوند را ضروری عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم در بازار رقابتی دنیا حضور داشته باشیم تولیدات خود را بر اساس نیازهای بین‌المللی تنظیم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه تکنولوژی نوین باعث ایجاد فاصله و تفاوت ما با بازار جهانی است، اظهار داشت: با وجود نیروی کار و امکانات مناسب، متاسفانه تکنولوژی فرسوده باعث بالارفتن قیمت‌ها شده که این از دلایل موانع صادرات محصولات و تولیدات ماست.

وی در ادامه افزود: تنها راه حضور در بازار رقابتی جهان دست یابی به تکنولوژی نوین و بازسازی صنعت ایران است.

امیری با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل نقش مهمی در صادرات دارد و از عناصر اساسی اقتصاد کشور است، خاطر نشان کرد: نارسایی در زیرساخت‌ها و فرسودگی حمل و نقل خصوصا ناوگان ریلی که به عنوان یکی از امن‌ترین و ارزانترین ابزار در صادرات محسوب می‌شود مورد بی توجهی بوده که اخیرا دولت تدبیر و امید اقداماتی در این حوزه انجام داده است.

وی انسجام در زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای دسترسی آسان‌تر و کم هزینه‌تر سرمایه گذاران لازم دانست و افزود: دسترسی آسان به خدمات از عوامل مهم جذب سرمایه‌گذاران است چرا که این مهم باعث جلوگیری در بالا رفتن هزینه‌ها و امکان رقابت در بازار جهانی را فراهم می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار گفت: اگر صادرات را به محصولات خاص منحصر کنیم امکان رقابت در بازار جهانی وجود ندارد.

وی با اشاره با اینکه رقابت جهانی در سایه خلاقیت و نوآوری امکان‌پذیر است بیان داشت: تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی و توانایی رقابت در بازار باید با تکنولوژی جدید دنیا منطبق باشد.

امیری ایجاد مراکز آموزشی و تشکل‌های صادراتی را جدی و موثر دانست و تصریح کرد: بدون تخصص و آشنایی با مهارت‌های روز دنیا ایجاد ارتباط و رقابت در بازار اقتصادی سخت و دشوار است.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز نرم افزارهای رایانه‌ای یکی از فرصت‌های ایجاد شغل، صادرات و سرمایه‌گذاری در دنیاست که باید با آموزش و کسب تخصص در این زمینه فعالیت کرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =