فرمانده انتظامی کشور با اشاره به وجود سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده های اصلی کشور، گفت: سالانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ نقطه ایمن سازی می شود و از این رو نیازمند تسریع در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و رانندگان و راکبان قانونمند اصفهان ضمن تسلیت ایام عزاداری محرم و صفر با اشاره به اینکه اصفهان شهر تمدن، فرهنگ و شهر شهیدان و هنرمندان بزرگ است، اظهار داشت: در هر حوزه ای بهترین ها در اصفهان هستند و از جمله در دوران دفاع مقدس شهیدانی همچون خرازی، میثمی، ردانی پور، آقابابایی و... در دوران فعلی و به ویژه شهدای مدافع حرم اصفهان زبانزد عام و خاص هستند.

وی با اشاره به رشادت های شهید حججی ابراز داشت: امروز شهید حججی صرفا برای نجف آباد و اصفهان نیست بلکه افتخاری برای جهان اسلام است.

مردم اصفهان باید در ترافیک از همه استان ها قانون مدارتر باشند

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه مردم اصفهان در عرصه ترافیک نیز باید از همه استان ها و از همه کشور باید قانون مدار تر باشند، تصریح کرد: امروز بناست از قانون مداران ترافیک تجلیل شود و این امر مهمی است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای همکاری داشته باشند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب کاهش تلفات جاده‌ای را خواستار هستند و تاکید دارند همه دستگاه ها باید در این زمینه سهم خود را اجرا کنند.

سردار سرتیپ اشتری با اشاره به اینکه تاثیر تصادفات را کسانی که از این امر آسیب دیده اند، می دانند، گفت: ما دنبال افزایش جریمه ها نیستیم و نمی خواهیم گزارشی در این خصوص ارائه دهیم و برخی باور غلط دارند که روزانه باید سقفی از جرایم را داشته باشیم و این در حالی است که ایده آل ما کمترین جریمه و کمترین تخلف است.

وی با اشاره به اینکه چنانچه بر موتورسیکلت سواران که از قشر ضعیف جامعه هستند سخت‌گیری می کنیم به خاطر سلامت سرپرست خانواده است، اظهار داشت: هدف ما رعایت ایمنی و اجرای قوانین است و در صورت ارائه مدارک موتورسیکلت به مالکان تحویل می‌شود.

کاهش ۵۷۰ نفری تلفات موتورسیکلت ها طی یکسال گذشته

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه را دورانی حدود ۲۶ هزار تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت ها داشتیم، گفت: در بازه زمانی ۱۰ ساله امروز این آمار به ۱۵ هزار نفر کاهش یافته است.

وی افزود: از مهر سال گذشته تاکنون نیز با کاهش حدود ۵۷۰ نفری کاهش تلفات رانندگی موتورسیکلت در کشور بوده آیم.

سردار سرتیپ اشتری با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب حتی یک نفر فوتی در تصادفات را نیز زیاد می‌دانند، تصریح کرد: در کاهش تلفات در جاده‌ها عوامل زیادی موثر است که از آن جمله عامل نیروی انسانی است که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده های اصلی کشور، گفت: سالانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ نقطه ایمن سازی می شود و از این رو نیازمند تسریع در این زمینه هستیم.

فرمانده انتظامی کشور با تاکید بر لزوم ارتفای ایمنی خودروهای تولید شده در کشور، ابراز داشت: صنعت خودرو باید ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه هشت درصد از وسایل نقلیه کشور در استان اصفهان است، گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار موتورسیکلت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در استان اصفهان داریم و این در حالی است که سهم تصادفات در این استان بیشتر است.

با بیان اینکه جانباختگان خودرویی کشور ۴۴ درصد و در اصفهان ۲۰ درصد است، اظهار داشت: این در حالی است که میانگین تصادف موتورسیکلت ها در کشور ۵۳ درصد و در اصفهان حدود ۸۲ درصد است و در این زمینه باید فعالیت بیشتری صورت گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =