آمریکا رسما کره شمالی را متهم به تولید و توزیع باج‌افزار واناکرای کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، تام بوسرت از مشاوران امنیت ملی کاخ سفید در مقاله‌ای در وال استریت ادعا کرد بر اساس بررسی دقیق شواهد دریافتی، کره شمالی مسوول آلوده شدن 300 هزار رایانه در 150 کشور جهان به باج‌افزار واناکرای/ WannaCry است.

مقامات آمریکایی هم زمان با مقامات اطلاعاتی انگلیس و نیز مایکروسافت شواهدی را تایید کرده‌اند که نشان می‌دهد کره شمالی پشت پرده واناکرای بوده و مسبب میلیاردها دلار خسارت به کاربران در سراسر جهان است.

به گفته بوسرت، مایکروسافت هفته گذشته اقدامات عاجلی انجام داد تا هکرهای وابسته به کره شمالی نتوانند به توزیع این باج‌افزار ادامه دهند.

مقامات اطلاعاتی انگلیس در ماه ژوئن اعلام کرده بودند که یک گروه هکری ( Lazarus Group روس) به دولت کره شمالی کمک کرده تا این باج‌افزار تولید و توزیع شود. آن زمان واشنگتن پست نیز به نقل از آژانس امنیت ملی آمریکا نتیجه مشابهی را اعلام کرد.

این گروه در حمله به سونی پیکچرز در سال 2014 نیز نقش مستقیم داشت و حالا برای کره شمالی باج‌افزار واناکرای را تولید و توزیع کرده است.

ترامپ بعد از این ماجرا دستور عاجلی برای مدرن کردن سیستم‌های قدیمی ادارات فدرال صادر کرد. هم زمان هکرهای روس در آمریکا محاکمه شده و جلوی توزیع ضد ویروس کسپرسکی نیز در نهادهای دولتی گرفته شد تا دست هکرهای روسی از فضای دیجیتال کوتاه شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =