ایسنا نوشت: با تشدید تنش‌های داخلی در کاخ سفید، رئیس سیا در دوران بوش تاکید کرد که داماد ترامپ ممکن است به دلیل تلاش برای ایجاد کانال ارتباطی مخفیانه با روسیه حتی به جاسوسی متهم شود.

به نوشته روزنامه دیلی میل، ‌جان مک‌لوهان، رئیس سابق سیا که در دوران ریاست جمهوری جورج بوش ریاست این نهاد اطلاعاتی را بر عهده داشت، در خصوص اتهامات جدیدی که علیه جارد کوشنر، داماد رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح شده، اظهارنظر کرد. او گفت،‌ اگر همانند کوشنر یک افسر اطلاعاتی برای ایجاد کانال ارتباطی مخفیانه با روس‌ها تلاش می‌کرد، به جاسوسی متهم می‌شد.

مک‌لوهان جمعه شب در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی تاکید کرد: نمی‌خواهم غلو کنم چون مسائل بسیاری وجود دارد که ما از آنها بی‌اطلاع هستیم و نمی‌دانیم که دقیقا محتوای مکالمات چه بوده است. ما هدف این گفت‌وگوها را نمی‌دانیم اما نمی‌توانم این فکر را از سرم دور کنم که اگر یک افسر اطلاعاتی کاری شبیه آن را انجام می‌داد، ما آن را جاسوسی در نظر می‌گرفتیم.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که کاخ سفید مجددا دچار دردسر شده است. طبق اطلاعات منتشر شده، جارد کوشنر هدف تحقیقات اف‌بی‌آی درباره روسیه قرار گرفته است. ترامپ قرار است امروز (یکشنبه) با تیم حقوقی‌اش به رهبری مارک کاسوویتس، از وکلای سرشناس نیویورک دیدار کند.

جمعه گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه جارد کوشنر با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا تماس داشته و از او خواسته تا یک کانال ارتباطی مخفی ایجاد کند تا مقام‌های آمریکایی نتوانند این ارتباطات را ردگیری کنند.

نیویورک تایمز شنبه گزارش داد، مشاوران ترامپ یک سری از وکلای سرشناس واشنگتن را که در تحقیقات سیاسی تجربه دارند، جذب کرده‌اند و قرار است رئیس‌جمهوری آمریکا با آنها مصاحبه داشته باشد تا آنها نیز به تیم حقوقی بپیوندند.

این روزنامه همچنین گزارش داد، جارد کوشنر و همسرش ایوانکا ترامپ به شدت از روند تحقیقات ناراضی هستند و گفته‌اند که با سطح غیر قابل باوری از ارزیابی‌ها مواجه هستند. طبق این گزارش، کوشنر پس از آنکه از سوی بازرسان فدرال تحت فشار قرار گرفت،‌ همچنین از دونالد مک‌گان، مشاور حقوقی کاخ سفید خواست تا علنا اعلام کند که او موضوع بحث نبوده است؛ درخواستی که از سوی مک‌گان رد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =