عارف، مصباحی‌مقدم و زارعی بهترین مذاکره‌کنندگان اصولگرا-اصلاح‌طلب

نماینده عضو جبهه پایداری مجلس گفت: آقای عارف از طرف اصلاح‌طلبان می‎تواند یکی از گزینه‎هایی باشد که به نمایندگی از جناح چپ در گفت و گو بین جناح های سیاسی نقش افرینی کند.

به گزارش خبرآنلاین، با داغ شدن بحث گفت و گو میان دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب این سوال بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت که چه کسانی قرار است این گفت و گوها را به پیش ببرند؟ در همین راستا محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر و از اعضای جبهه پایداری به خبرآنلاین گفت: مسئله مذاکره میان احزاب همیشه مد نظر امام راحل بود و امروز نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است. لذا می توان بر اساس اصول مشترکی که همه  آن را قبول داریم چنین گفت و گوهایی را آغاز کرد.

او در پاسخ به این سوال که چه کسانی قرار است این گفت و گوها را به پیش ببرند، گفت: به نظرم عقلای دو جریان باید امور را به دست بگیرند. برای مثال آقای عارف از طرف اصلاح طلبان می تواند یکی از گزینه هایی باشد که به نمایندگی از جناح چپ این گفت و گو ها را به پیش ببرد. چراکه او یک اصلاح طلب معتقد به اصول نظام و رهبری است.

ابطحی در ادامه به گزینه اصولگرایان هم اشاره کرد و گفت: در میان اصولگرایان هم ما افراد زیادی داریم که می توانند این مذاکرات را انجام دهند. البته معتقدم آقای مصباحی مقدم که خودشان این بحث را مطرح کرده اند می توانند امور را در دست بگیرند و از دوستان ما هم آقای دکتر زارعی می تواند این موضوعات را به پیش ببرند.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: امروز بیش از هرچیزی منافع جامعه است که از اهمیت فراوانی برخوردارد است و متاسفانه باید گفت به دلیل آسیب های اجتماعی و اقتصادی کیان نظام در خطر است. لذا در چنین شراطی، ضرورت همدلی احساس می شود؛ ناگفته نماند ما در امهات برنامه ها باید یکی باشیم تا بتوانیم بر مشکللات کشور فائق آییم.

ابطحی درباره مذاکره بر سر اختلافات سیاسی نیز گفت: وقتی گفت و گو ها شکل بگیرد ما بر اساس مصادیق به پیش می رویم. زمانی برنامه ششم مطرح شد و هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا کنار هم قرار گرفتند. فارغ از اینکه دولت تصمیم دارد آن را اجرا کند یا خیر اما در هر صورت برنامه خوبی نوشتند. درمورد اختلافات سیاسی هم وضعیت همین است؛ وقتی مواضع روشن شود راه هموار می شود. برای مثال این موضعی که آقای عارف در مورد فتنه گرفت و عملیات روز عاشورا را محکوم کرد یک قدم رو به جلو بود. اصلا ما همین را می خواستیم و گفتیم شما مرزها را مشخص کنید که تکلیف معلوم شود. وقتی فردی مانند عارف چنین موضعی می گیرد مسلم است که دیگر اصلاح طلبان هم چنین موضعی را بگیرند و چه بسا سران فتنه هم تحت تاثیر قرار گیرند و توبه کنند؛ ما همین را می خواهیم. بنابراین در مسائل سیاسی هم می توان این کار را کرد.

او افزود: صحبت بر سر اصول که شد می توان بر سر مصادیق هم به دور از اتهام زنی ها و فحاشی ها و ... بحث کرد. به نظر من مذاکره بر سر مسائل اقتصادی و فرهنگی سخت تر از  مسائل سیاسی است.

این نماینده مجلس درباره اینکه اصولگرایان برای گفت و گو قائل به پیش شرط شده اند، گفت: از سوی اصولگرایان هیچ پیش شرطی وجود ندارد و تنها شرط بر سر قبول داشتن چارچوب اصلی قانون اساسی، ولایت فقیه و اصل نظام است که به هر حال باید این موارد وجود داشته باشد تا بتوان در یک قالب مشخص گفت و گو ها را به پیش برد؛ حال که هر دو طرف قبول دارند بنشینیم و با هم صحبت کنیم

ابطحی به سنگ اندازی ها و شیطنت ها در این مسیر نیز اشاره کرد و گفت: البته من معتقدم در این مسیر شیطنت هایی صورت می گیرد و گرنه بزرگان هم به این گفت و گو اعتقاد دارند. مثلا برخی افراد نمی خواهند این امر اتفاق افتد و دائما بر تنور اختلافات می دمند و حرف هایی را در رسانه های خود منتشر می کنند که مایه سوتفاهم می شود. بعد مشخص می شود که اساسا چنین حرفی گفته نشده است!

او ماجرای یکی از مصاحبه های خود را که تحریف شده بود، تعریف کرد و گفت:  من یکبار مصاحبه ای کردم در مورد جبهه پایداری و گفتم تحلیل این افراد «تحلیل گاو» است. این یک اصطلاح انگلیسی بود، به این معنا که وقتی گاو روی ریل قطار قرار بگیرد و قطار بیاید، نمی داند چه کند! آن رسانه همین را تیتر کرد که من گفته‌ام مخالفان جبهه پایداری گاو هستند! همین موضوع خیلی فضا را علیه من تهییج کرد. چنین رفتارهایی موجب بیشتر شدن اختلافات می شود که باید هشیار بود.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    0 0
    بله فتنه همیشه محکومه اما بازیگر و طراح اصلی فتنه کیه ؟