زمستان گذرانی 30 گونه پرنده مهاجر در تالاب های گندمان و چغاخور

ایرنا نوشت : رییس حفاظت محیط زیست بروجن از زمستان گذرانی بیش از 30 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی از خانواده اردک ها و مرغابی ها در تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان این شهرستان خبرداد.

مرتضی منصوری ، مستعد بودن زیستگاه های شهرستان را از نظر آرامش، امنیت غذایی،علت ماندگاری گونه های مهاجردر فصل زمستان عنوان کرد.
وی، قالب خانواده پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی مستقر در زیستگاه های بروجن را خانواده اردک ها و مرغابی ها ذکرکرد و تصریح کرد: این پرندگان از خانواده اردک ها، مرغابی ها، کشیم ها، سلیم، چنگر، غاز خاکستری، درنا، حواصیل، اگرت، اکراس، خروس کولی و چنگرها هستند.
رییس حفاظت محیط زیست بروجن افزود: در فصل پاییز امسال بیش از90 هزار پرنده مهاجر از مناطق سیبری و آسیای میانه درمسیر کوچ سالانه خود به سمت مناطق گرمسیری حوزه خلیج فارس در تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان فرود آمدند که بخش عمده آنها در منطقه ماندگار شدند.
تالاب بین المللی چغاخور با مساحت یکهزار و 500 هکتار و منطقه شکار ممنوع پیرامون این تالاب یکهزار هکتار و تالاب گندمان با یکهزار و 70 هکتار مساحت در نزدیکی تالاب چغاخور قرار گرفته و با 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =