گمانه‌ها درباره کابینه بعدی روحانی /واکنش وزرا؛ نمی‌دانیم هستیم یا نه!

حدس و گمان‌ها درباره کابینه دوازدهم به حیاط دولت هم کشیده شد و خبرنگاران جویای جایگاه وزیران و معاونان دولت فعلی در کابینه آینده بودند.

به گزارش خبرآنلاین، قطار دولت یازدهم کم کم به ایستگاه آخر نزدیک می شود، بعد از تمام افت و خیزهای انتخاباتی و انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رییس جمهور، حدس و گمان ها درباره کابینه دوازدهم و تصمیم گیری های رییس جمهور درباره چینش آن شروع شده است. تا جایی که این حدس و گمان ها امروز به حیاط دولت هم کشیده شد و خبرنگاران جویای جایگاه وزیران و معاونان دولت فعلی در کابینه آینده بودند. جایگاهی که بیشتر اعضای کابینه هنوز جوابی قطعی برای آن ندارند و اغلب شان احتمال حضورشان در دولت آینده را شایعه می دانند تا خبری موثق.

تعدادی از واکنش‌های اعضای کابینه را درباره کابینه دوازدهم در زیر می خوانید؛

واعظی: شایعه معاون اولی‌ام در دولت آینده صحت ندارد

محمود واعظی وزیر ارتباطات یکی از اعضای کابینه بود که در پاسخ به «خبرآنلاین» در واکنش به گمانه‌های مربوط به معاون اولی خود در دولت آینده گفت: خیر چنین موضوعی صحت ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه تأکید کرد: اینها شایعاتی است که مطرح می شود، ماهیت شایعاتی از این دست هم معلوم است.

نوبخت: اجازه دهید اول دولت تشکیل شود!
سخنگوی دولت هم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با شما برای حضور در دولت دوازدهم صحبتی شده است؟ گفت: فکر نمی کنم اکنون ضرورتی برای صحبت در این زمینه باشد.

نوبخت در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر در دولت آینده حضور داشتید مهمترین تغییر در سیاست های کنونی شما چه خواهد بود؟ افزود: این صحبت شما من را به یاد پرسش هایی که از برخی داوطلبان برای نام نویسی به وزارت کشور مراجعه کرده بودند می اندازد؛ آنها نیز اظهارنظر می کردند، اجازه دهید دولت تشکیل شود بعد در خدمت شما خواهم بود.

صالحی‌امیری: تعیین کابینه صرفا در صلاحیت رییس‌جمهور بوده و کسی حق مداخله ندارد

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به مردمی که این حماسه بزرگ را رقم زدند تبریک می‌گویم و انصاف گفت: رییس جمهور به عنوان امین مردم باید دولتی را تشکیل دهد که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد و این امر صرفا در صلاحیت رییس جمهور است و کسی حق مداخله در این تصمیم‌گیری را ندارد.

او با اشاره به برخی از گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت دوازدهم گفت: رسانه‌ها به جای گمانه‌زنی و فضاسازی‌ها به این بپردازند که رییس جمهور به عنوان امین مردم دولتی را تشکیل دهد که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد و این امر صرفا در صلاحیت رییس جمهور است و کسی حق مداخله در این تصمیم‌گیری را ندارد.

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که چنانچه در وزارت ارشاد ماندگار شوید، چه برنامه هایی برای دولت دوازدهم دارید، گفت: ما برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تدوین و حتی مکتوب کردیم و در کتاب برنامه‌های رییس جمهور نیز آمده است. هرکس در کرسی وزارت باشد باید برنامه‌ها و سیاست‌هایی که رییس جمهور به مردم وعده کرده را پیگیری کند.

او ادامه داد:‌ یکی از این برنامه‌ها واگذای امور اجرایی فرهنگی به اصحاب فرهنگ و دیگری گسترش حوزه اتحادیه‌ها، خانه‌ها و نهادهای صنفی است. مهم‌ترین نکته نیز این است که بدانیم با توجه به اینکه در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، باید گفتمان فرهنگی درجامعه گفتمان دینی باشد و این امر در آینده تقویت می‌شود.

پورمحمدی: درباره حضور در کابینه بعدی هنوز با من صحبتی نشده است

حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری یکی دیگر از اعضای کابینه بود که درباره احتمال حضورش در کابینه آینده گفت: درباره حضور در کابینه بعدی هنوز با من صحبتی نشده است.

او هم در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث جدی اکنون در دولت این است که در این سه ماه باقی مانده همه با جدیت تلاش کنیم تا وعده ها و برنامه های داده شده نهایی شود و ان شاءالله این دوره را با خوبی به پایان ببریم.

شریعتمداری: مجددا در معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری مشغول هستم

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهور که در زمان انتخابات ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی را بر عهده داشت دوباره به سمت قبلی خود یعنی معاون اجرایی خود برگشته و در این باره به خبرنگاران گفت: الان مجدد بعد از پایان انتخابات به مسئولیت سابقم برگشتم و دوباره به عنوان معاون اجرایی منصوب شدم.

او در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد مسئولیت فعلی خود در دولت گفت: الان مجدد بعد از پایان انتخابات به مسئولیت سابقم برگشتم و دوباره به عنوان معاون اجرایی منصوب شدم.

زنگنه درباره حضور در دولت دوازدهم: بگذارید برای بعد!

بیژن زنگنه وزیر نفت وزیر دیگری بود که درباره حضورش در کابینه آینده مرود سوال قرار گرفت. او هم در پاسخ به این سوال گفت: تا جایی که اطلاع دارم رئیس جمهوری هنوز وارد بحث انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم نشده اند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید اگر از شما برای کابینه دولت دوازدهم دعوت شود تغییری در برنامه های خود خواهید داد یا خیر؟ گفت: بگذارید برای بعد. 

ابتکار: احتمال حضورم در شهرداری‌ تهران شایعه رسانه‌ها است

امروز معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست هم درباره رفتن یا ماندنش در کابینه آینده مورد سوال قرار گرفت. اما در این میان ردی از یک خبر هم در میان سوالات خبرنگاران وجود داشت: احتمال حضور ابتکار در شهرداری تهران. خبری که خود ابتکار آن را شایعه رسانه ها دانست.

دانش‌آشتیانی: هنوز برای حضور در کابینه از من دعوت نکرده‌اند

دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش هم در پاسخ به پرسشی در این رابطه که آیا برای حضور در کابینه دوازدهم از او دعوت شده یا خیر، اظهار کرد: فعلا که نه و البته هنوز سه ماه از این دولت باقیست و درباره کابینه آینده، آقای رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد. 
وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه خود در این وزارتخانه در صورت انتخاب مجدد گفت: در وزارت آموزش و پرورش بحث اصلی اجرای دقیق سند تحول است که در این رابطه مساله کلیدی ما، شان و ‌منزلت معلمان و رسیدگی به مسائل آنها هم از نظر توانمندی ها و هم از نظر مسائل معیشتی است تا در جایگاهی قرار بگیرند تا ما بتوانیم از وجود آنها در اجرای سند استفاده کنیم.

نعمت‌زاده: هنوز خیلی مانده، با کسی صحبت نشده است

نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا درباره حضور در کابینه دولت بعدی با او صحبتی شده یا خیر،‌ گفت: هنوز خیلی مانده و با کسی صحبتی نشده است. 

آخوندی: فکر نمی‌کنید خیلی زود است!

آخوندی وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از وزرای کابینه بود که در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا برای حضور در کابینه دولت آینده از او دعوت شده یا خیر، گفت: فکر نمی کنید خیلی زود است؟ 

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =