ایسنا نوشت: جشنواره فیلم رم از دیوید لینچ، کارگردان مطرح آمریکایی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی تقدیر می‌کند.

به گزارش اسکرین، دیوید لینچ که ساخت آثاری چون «جاده مالهالند»، «بزرگراه گمشده» و سریال موفق «توئین پیکس» را در کارنامه سینمایی دارد با حضور در جشنواره فیلم رم ضمن دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از این رویداد سینمایی درباره دوران فعالیت سینمایی خود و همچنین کارگردانان ایتالیایی الهام‌بخشش چون فدریکو فلینی صحبت خواهد کرد.

آنتونیو موندا، دبیر جشنواره فیلم رم همچنین خبر داد: «لینچ یک تحلیل فوق‌العاده از فیلم معروف «هشت‌ونیم» ساخته فلینی نیز آماده کرده است.»

دیوید لینچ که متولد سال ۱۹۴۶ میلادی است، ابتدا در رشته هنرهای زیبا تحصیل کرد و اوایل دهه ۱۹۷۰ وارد وادی فیلمسازی شد. «مرد فیل‌نما» اولین موفقیت سینمایی او بود که نامزد هشت جایزه اسکار شد. این فیلم جایزه بهترین فیلم خارجی سزار فرانسه را نیز دریافت کرد.

او در اواخر دهه ۸۰ با مارک فارست، تهیه‌کننده معروف برای ساختن سریال تلویزیونی «توئین پیکس» قرارداد بست. این مجموعه تلویزیونی در دهه ۹۰ در شبکه ABC به نمایش درآمد و به موفق‌ترین سریال تلویزیونی آن دوره تبدیل شد.

یکی از موفق‌ترین آثار کارنامه سینمایی لینچ «در قلب وحشی» است که در سال ۱۹۹۰ موفق به دریافت جایزه نخل طلای کن شد. در سال ۱۹۹۷ لینچ فیلم «بزرگراه گمشده» را ساخت. این فیلم در گیشه موفقیتی به دست نیاورد و نقدهای متنوع مثبت و منفی دریافت کرد.

این کارگردانان آمریکایی اخیرا صحبت‌هایی درباره ترک فضای فیلمسازی کرده بود اما چندی بعد در یک مصاحبه گفت: «صحبت‌هایم سوء برداشت شده است، من نگفتم سینما را ترک می‌کنم. ساده بگویم، هیچ کس نمی‌داند در آینده چه در چنته دارد.»

او که پس از فیلم «امپراطور درون» در سال ۲۰۰۶، هیچ فیلم بلند دیگری نساخته است، گفته بود که این فیلم پایان حرفه فیلمسازی او در سینما بوده و به هر حال این صنعت در حال تغییر است و در این صنعت فیلم‌های چندقسمتی و بلاک‌باسترها (فیلم‌های پرهزینه و پرفروش) دیگر جایی برای افراد خلاقی چون من وجود ندارد.

این هنرمند به زودی جدیدترین فصل از شاهکار تلویزیونی خود یعنی سریال «توئین پیکس» را پس از یک وقفه ۲۷ ساله منتشر کرده است.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
    0 0
    در قلب وحشی درست نیست. ذاتا وحشی ترجمه درستی از عنوان این فیلمه.