ایسنا نوشت: در عملیات کربلای 5 دو گروهان غواص 150 نفره از زنجان حضور داشته‌اند، کارشناسان نظامی کشورهای بزرگ، اظهار کرده بودند که خط نفوذناپذیر «کوت» عراق به وسیله کارشناسان اسرائیلی طراحی شده و ناگسستنی بود که توسط رزمندگان ایرانی شکسته شد.

حسین محمدی از رزمندگان زنجانی دوران دفاع‌مقدس در این باره می‌گوید: لشکر 31 عاشورا به فرماندهی سردار محمدتقی اصانلو و جانشینی سردار مجید ارجمندفر در گردان ولیعصر (عج) به عنوان گردان خط‌شکن در عملیات کربلای 5 حضور داشتند غواصان گردان ولیعصر (عج) به فرماندهی شهیدان خدامرادی و فتح الهی و سایر شهیدان همچون یوسف قربانی و محمود سهرابی توانسته بودند خط نفوذ ناپذیر کوت عراق را بشکنند.

رزمندگان اسلام با شکستن خط، وارد پنج ضلعی و کانال ماهی شدند، لشکر عاشورا در عملیات کربلای 5 با پیشروی خود به سمت خاک عراق و فتح شهر دوعیجی یک لشکر عراق را کاملاً منهدم کرده بودند که در ادامه عملیات یگان‌های دیگر از لشکر عاشورا از کانال‌ها عبور کرده و به صورت کامل شلمچه را از دست دشمن آزاد کردند.

غواصان دریادل زنجانی با 75 روز نبرد سنگین با رژیم بعثی عراق سرزمین شلمچه از شر دشمنان آزاد کرده و توانستند دشمن را تا میدان ورودی شهر بصره به عقب برانند.

دشمن در یک اقدام ناجوانمردانه برای جلوگیری از سقوط بصره در سطح وسیعی از منطقه از بمب شیمیایی استفاده کرد، عملیات در نهر جاسم، نهر خین و جزیره بوارین متوقف شد، کانال ماهی در دست نیروهای ایرانی باقی ماند تا اینکه قطع‌نامه به امضا رسید.

درعملیات کربلای 5 دو گروهان غواص 150 نفره از زنجان حضور داشتند که به فرماندهی شهید ابوالفضل خدامرادی و شهید محمد باقر فتح‌اللهی عملیات کردند.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    4 3
    دمشون گرم حسابی شرمنده ی فداکاری هاشون هستیممد